کد خبر: 814711
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
پيروزي آسان آبي‌پوشان در گام اول جام حذفي
استقلال برخلاف پرسپوليس مقابل حريف گمنامش در جام حذفي پيروز شد تا‌ آبي‌ها كار سختي در شروع كارشان در جام حذفي نداشته باشند.
سعید احمدیان
آبي‌ها در حالي عصر ديروز به مصاف تيم ملوان نوين رفتند كه براي اين بازي منصوريان تصميم گرفت با سيستم 2- 4- 4 و با يک تک‌هافبک دفاعي بازي کند تا استقلال بتواند بعد از مدت‌ها بتواند به يک برد پرگل برسد. منصوريان در اين بازي تقريباً از تمام بازيکنان اصلي خود که شرايط بازي داشتند، استفاده كرد تا اتفاقي که شب گذشته براي پرسپوليس افتاد براي استقلال نيفتد. تنها سوپرايز ترکيب استقلال اين بود که منصوريان در اين بازي فرشيد اسماعيلي را نيمکت‌نشين کرده و به جاي او مجتبي حق‌دوست را از ابتدا بازي داد.

در سوي ديگر ملوان نوين كه در دسته دوم حضور دارد هم به دنبال خلق يك شگفتي در جام حذفي بود و همين باعث شده بود تا انزلي‌چي‌ها با انگيزه بالايي وارد زمين مسابقه شوند. محمد مايلي‌كهن، سرمربي ملوان هم براي مشاوره دادن به هم نام شمالي‌اش به ورزشگاه آمده بود تا انزلي‌چي‌ها از تمام توان براي خلق يك شگفتي ديگر استفاده كنند. با اين حال مسابقه با برتري آبي‌پوشان آغاز شد و اين شاگردان منصوريان بودند كه از همان ابتداي بازي، تيم برتر ميدان بودند و برخلاف قشقايي كه روز جمعه توانسته بود پرسپوليس را شكست دهد و زير فشار بگذارد، ملوان نوين در نيمه اول حرفي براي گفتن نداشت و در اكثر زمان بازي توپ در محوطه جريمه ملوان در گردش بود. برتري استقلال زود جواب داد و تيم استقلال در دقيقه هشت به گل اول رسيد. در اين دقيقه سانتر مگويان به کاوه رضايي رسيد و با يک پست توپ را در موقعيت دروازه خالي به قرباني داد و با يک ضربه روي پا دروازه غلامپور را باز کرد.

در دقيقه 27 آبي‌ها اختلاف را به دو گل رساندند. اشتباه محرز معاف در جاي‌گيري باعث شد کاوه رضايي توپ را از او بگيرد و سانتر او را بختيار رحماني با يک ضربه زيبا وارد دروازه ملوان نوين کرد. در ادامه حملات استقلال نتيجه‌اي نداشت تا نيمه اول با برتري 2 بر صفر استقلال به پايان برسد. نيمه دوم هم بازي با برتري استقلال ادامه يافت، با اين حال شاگردان منصوريان با توجه به اينكه دو گل پيش بودند براي زدن گل بيشتر چندان رغبتي نشان نمي‌دادند و در طرف ديگر ملوان نوين هم توان زير فشار گذاشتن استقلال را نداشت تا 45 دقيقه دوم بدون اينكه توپي از خط دروازه‌ها رد شود با برتري دو بر صفر آبي‌پوشان به پايان برسد.
عقاب تهران و فولاد خوزستان هم ديروز ديگر ديدار جام حذفي را برگزار كردند كه فولادي‌ها يك بر صفر نماينده تبريز را شكست دادند و به مرحله يك شانزدهم نهايي صعود كردند.
 
دسته دومي‌هاي شگفتي‌ساز
جام حذفي از همين مرحله يك سي و دوم با اضافه شدن تيم‌هاي ليگ برتري با شگفتي همراه بوده و تيم‌هاي دسته دوم با حذف دو تيم ليگ برتري و دو تيم دسته اولي شروع فوق‌العاده‌اي در اين رقابت‌ها داشته‌اند و نشان داده‌اند كه نبايد در جام حذفي هيچ تيمي را دست‌كم گرفت. طبق برنامه سازمان ليگ قرار بود در سه روز گذشته با انجام 31 بازي برگزار شود که با کنار کشيدن تيم‌هايي از ليگ برتر، ليگ يک و دو اين بازي‌ها به 17 ديدار کاهش پيدا کرد. در 17 بازي برگزار شده، چهار تيم ليگ دويي موفق شدند حريفان ليگ برتري و ليگ يکي خود را شکست دهند تا خلق‌کننده اولين شگفتي‌ها در اين جام باشند. تيم‌هاي قشقايي شيراز، آينده‌سازان برق جديد شيراز، نفت اميديه و نفت و گاز گچساران چهار تيمي بودند که موفق شدند جواز حضور در مرحله يک‌شانزدهم را کسب کنند. اين‌ تيم‌ها موفق شدند به ترتيب پرسپوليس، فجر سپاسي، ايرانجوان و استقلال خوزستان را شکست دهند.
 
يك شانزدهم نهايي جذاب شد
در حالي بازي‌هاي مرحله يك سي و دوم جام حذفي امروز با برگزاري بازي صباي قم و سفير آبيک قزوين به پايان مي‌رسد كه تا امروز تكليف 15تيم مرحله يك‌شانزدهم نهايي جام حذفي مشخص شده است. مسابقاتي که به احتمال فراوان در روزهاي 14 و 15 آبان‌ماه برگزار خواهد شد در اين مرحله شاهد نبردهاي ديدني مثل تيم ملوان با تراکتورسازي خواهيم بود و رويارويي تيم قلعه‌نويي با مايلي‌كهن كه در سال‌هاي اخير به شدت عليه هم موضع گرفته‌اند، جذاب مي‌تواند از كار در بيايد. استقلال هم با توجه به پيروزي ديروز به مصاف مس كرمان مي‌رود، مسابقه‌اي كه مي‌تواند حساس باشد. علاوه بر اين در اين مرحله پديده با نفت مسجدسليمان ديدار مي‌كند، سپاهان به مصاف تيم پارس جنوبي مي‌رود، آلومينيوم اراك به ديدار پيكان مي‌رود، شهرداري تبريز و شهرداري فومن با هم روبه‌رو مي‌شوند، نفت تهران در مسابقه‌اي حساس روبه‌روي نساجي مازندران قرار مي‌گيرد، گل‌گهر سيرجان با برنده بازي صباي قم و سفير آبيک قزوين ديدار مي‌كند. ذوب‌آهن با اکسين البرز مسابقه مي‌دهد، ماشين‌سازي مقابل تيم خونه به خونه بابل قرار مي‌گيرد كه با جذب بازيكنان سرخابي به دنبال صعود به ليگ برتر است.
گسترش فولاد تبريز- مس رفسنجان، نفت اميديه- سياه‌جامگان، فولاد يزد- فولاد خوزستان، نفت و گاز گچساران- راه‌آهن و برق جديد شيراز- قشقايي شيراز ساير ديدارهاي مرحله يك‌شانزدهم نهايي هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار