کد خبر: 814691
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که اتحادیه اروپایی لازم است با درک دقیق‌تری از روندهای قضایی در ایران از تکرار اظهارات غیرمتعارف خودداری نماید.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در خصوص تأیید حکم محکومیت یک شهروند ایرانی را امری مداخله‌جویانه دانست و آن را رد کرد.

وی افزود: از آنجایی که مذاکرات حقوق بشری ایران و اروپا قرار است در آینده‌ای نه‌چندان دور صورت پذیرد، بیان چنین اظهاراتی، غیرسازنده تلقی می‌شود.

بهرام قاسمی خاطرنشان ساخت: بی‌شک صادرکنندگان این بیانیه باید آگاهی داشته باشند که موضوع حقوق بشر و ارتقای آن با صدور بیانیه‌های سیاسی تحقق نخواهد یافت و این موضوع نباید مستمسک و بهانه‌ای برای دخالت در امور داخلی کشورها و قضاوت پیرامون مسائلی گردد که صرفاً در حیطه وظایف و اختیارات دستگاه مستقل قضایی کشورهاست.

وی افزود: بدون تردید هر گونه تلاش برای قبولاندن ارزش‌های خاص یک کشور یا منطقه به سایر جوامع با فرهنگ‌ها، آداب و سنن متفاوت تلاشی در جهت رجعت به پارادایم‌های کهنه و قدیمی در روابط بین‌المللی است، چنین ادعاهایی که مبتنی بر فرضیات غیردقیق و به‌خصوص با ناآگاهی از روند رسیدگی قضایی صورت می‌پذیرد سازنده نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان توصیه کرد: اتحادیه اروپایی لازم است با درک دقیق‌تری از روندهای قضایی در ایران از تکرار اظهارات غیرمتعارف خودداری نماید.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
اقای قاسمی"حتما مذاکرات حقوق بشری ایران و اروپا "از ابتکارات جدید
وزارت خارجه کشورمان می باشد.
دیپلمات محترم کشورمان تفکر شما از چنین مذاکراتی "جزئ چنین مداخلاتی که بوسیله اروپائی ها بیان شد"خارج
از انتظار شما پیش بینی شده بود؟ ایا؟
تصور نمی کنید انان در صدد محک زدن مسئولین کشورمان "و چگونگی واکنش
به رفتارهای غیر متعارف خود هستند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار