کد خبر: 814631
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
نخست وزیر عراق با اشاره به تصمیم خود برای معرفی وزرای جدید، تأکید کرد توانایی اداره همه وزارتخانه‌ها را ندارد.
به نقل از الیوم السابع، نشست ائتلاف ملی عراق به ریاست حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، و با حضور عمار حکیم، رئیس ائتلاف، و مقتدی صدر، رئیس فراکسیون احرار، پس از غیبتی 7 ماهه وی برگزار شد.

حیدر عبادی در نشست مطبوعاتی پس از این جلسه اعلام کرد: عملیات آزادسازی موصل از چنگ تروریست‌های داعش بسیار نزدیک است.

وی از مقتدی صدر، رئیس جریان صدرعراق، و فراکسیون احرار برای بازگشت به  جلسات ائتلاف ملی، پس از 7 ماه و کنارگذاشتن اختلافات و تلاش برای ایجاد وحدت تشکر کرد.

عمار حکیم نیز از بازگشت دائمی  جریان صدر به جمع نشست‌های ائتلاف ملی عراق خبر داد.

 نخست وزیر عراق از استیضاح وزرای کابینه‌اش در مجلس انتقاد کرد و گفت: امیدوارم خالی شدن مناصب دولتی به این سرعت به اتفاق نیافتد.مسئله استیضاح وزیران و خالی بودن برخی کابینه‌های وزارتی تاکنون برای دولت مشکل ساز نبوده است.

وی افزود: من به تنهایی نمی‌توانم تمام مناصب خالی را در یک زمان اداره کنم؛ من سوپر من نیستم، لذا کاندیداهایی را به مجلس معرفی خواهم کرد و امیدوارم رای اعتماد پارلمان را کسب کنند.

حیدر عبادی در ادامه افزود: آمادگی‌های لازم برای آغاز عملیات موصل با توجه به آزادسازی برخی مناطق در استان نینوا بسیار نزدیک است.

وی با اشاره به دیدار خود با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، اعلام کرد: عراق امروزه قویتر از هر دوره‌ای است و به وحدت و پایداری نزدیک‌تر است. ائتلاف ملی عراق متشکل از فراکسیون"حکومت قانون" به ریاست نوری مالکی با دارا بودن 105 کرسی در این ائتلاف، جریان صدر به ریاست مقتدی صدر با 34 کرسی، شورای عالی اسلامی به ریاست عمار حکیم و 29 کرسی، جریان اصلاح ملی به ریاست ابراهیم جعفری و 6 کرسی و حزب فضیلت اسلامی به ریاست هاشم هاشمی و 6 کرسی است. ائتلاف ملی عراق دارای 108 کرسی از مجموع 328 کرسی در مجلس عراق است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار