کد خبر: 814490
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
متأسفانه كار به جايي رسيده كه در جامعه مشتي آدم‌هاي رفاه‌طلب و راحت‌طلب به يك و دو ويلا اكتفا نكرده و به حقوق عموم مردم در دريا، ‌جنگل، كوه و مناطق خوش آب و هوا تجاوز مي‌كنند.
دادستان كل كشور در اختتاميه سيزدهمين همايش دادستان‌هاي عمومي و انقلاب و نظامي كشور كه در خراسان رضوي برگزار شد، با استناد به تأكيد مقام معظم رهبري بر اينكه «قوه قضائيه بايد صد‌درصد انقلابي باشد و انقلابي عمل كند»، اظهار داشت: اگر ما مشروعيت خود را مستند به اذن ولي فقيه مي‌دانيم وظيفه داريم به بايدها و نبايدهاي ايشان عمل كنيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمد‌جعفر منتظري با بيان اينكه مقام معظم رهبري انقلابي‌گري را تندروي نمي‌دانند بلكه انقلابي‌گري را عمل كردن عادلانه، خردمندانه، دقيق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربايستي تعريف مي‌كنند، ‌ادامه داد: اين تعريف بايد سرمشق عملكرد ما باشد و دادستان ضمن اينكه قاضي است و بايد اصول قضاوت را در كار و برنامه‌ها دقيقاً پياده كند بايد در جامعه ‌داد اشخاص و جامعه را بستاند.

دادستان كل كشور با طرح اين سؤال كه در مقام گرفتن حقوق عامه مردم چه كسي بايد پيشقدم شود؟ پاسخ داد: دادستان در مقام احياي حقوق عامه بايد اقدام كند و اينكه تعريف و مصاديق بين و روشن حقوق عامه، نحوه دفاع، احيا و وظايف دادستان‌ها و دادستان كل در اين حوزه چيست، موضوع طرح و بررسي كارشناسي اين موضوع در معاونت مربوطه در دادستاني كل آغاز شده است و از شما تقاضا دارم نظرات خود را در اين سه محور براي ما ارسال كنيد.  منتظري با بيان اينكه نظارت دادستاني دو گونه است، اضافه كرد: نظارت ميداني و موردي از جمله نظارت‌هاي هيئت‌هاي نظارت است كه از قبل بوده و با توجه به شرايط كافي نيست و تأكيد مي‌كنم نظارت الكترونيكي خود را راه‌اندازي و تقويت كنيد.  وي افزود: در حوزه نظارت الكترونيك دو اقدام صورت گرفته؛ يكي اينكه از دو سامانه سجا و ثنا كه زيرساخت آنها آماده بوده، استفاده كرديم و از 50 روز پيش اين بخش از نظارت فعال شده كه بايد گسترش يابد و ديگر اينكه سه سيستم كه زيرساخت آن نيز فراهم است، پيش‌بيني شده كه سامانه اول براي دريافت گزارش‌هاي مردمي درباره حقوق عامه است.

منتظري، سامانه سوم را مختص ارتباط دادسراها با دادستاني كل عنوان و تبيين كرد: روش دادسراها در برخي از مسائل مهم يكسان نيست و عملكردهاي دوگانه‌اي وجود دارد و وظيفه دادستان كل اين است كه در برخورد با مسائل در استان‌ها وحدت رويه ايجاد كند و به شبهات و سؤالات دادسراها پاسخگويي شود و اين سامانه ابزار خوبي براي اين ارتباط است.
 منتظري گفت: متأسفانه كار به جايي رسيده كه در جامعه مشتي آدم‌هاي رفاه‌طلب و راحت‌طلب به يك و دو ويلا اكتفا نمي‌كنند و به حقوق عموم مردم در دريا، ‌جنگل، كوه و مناطق خوش آب و هوا تجاوز مي‌كنند.

وي، ورود مقام معظم رهبري به اين مسئله را نشان از اهميت آن دانست و افزود: چرا در اثر كم‌كاري ما بايد كار به جايي برسد كه رهبري به اين مسئله ورود كنند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار