کد خبر: 814383
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
برای مسافرت‌های هوایی برخی نکات وجود دارد که با دانستن آنها می‌توانید سفر بهتری را تجربه کنید.

مسافرت هوایی یکی از روش‌های معمول رفت و آمد محسوب می‌شود و قیمت بلیت هواپیما مهم‌ترین نکته‌ای محسوب می‌شود که افراد به آن توجه می‌کنند. ولی نشریه میرور به تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد پیش از خرید بلیت باید به آنها هم توجه داشت.

«آنی ماری» یکی از خلبان‌های باسابقه آمریکایی اسراری را در مورد هواپیما و سفرهای هوایی منتشر کرده است که بیشتر مسافران از آن بی‌خبرند.

 

او می‌گوید پروازهای صبح بهتر هستند. زیرا این زمان دست‌اندازهای هوایی کمتر وجود دارد و احتمال بروز هرگونه مشکل هوایی در کمترین حالت است. بدیهی است که خطوط هوایی ترجیح می‌دهند مسافران در هر ساعت از شبانه‌روز بلیت‌های مورد نظر خود را خریداری کنند. ولی باید توجه داشته باشید که توفان‌های هوایی بیشتر مواقع هنگام عصر صورت می‌گیرند.

 

علاوه بر این، بد نیست بدانید آلوده‌ترین بخشی که در یک هواپیما وجود دارد کمربند ایمنی مسافران است و بررسی‌ها نشان داده است که پس از آن، سینی جلوی هر مسافر بیشترین میزان آلودگی را دارد.

 

نکته بعدی که مسافران باید بدانند این است که فرود در هنگام باران خطرناک‌ترین اتفاقی است که خلبان با آن مواجه می‌شود و لمس چرخ‌های هواپیما با زمین لغزنده می‌تواند مشکلات فراوانی را به وجود آورد.

 

کارشناسان می‌گویند تکان‌های شدید در هوا خطری را برای هواپیما ایجاد نمی‌کند و بدنه آن به شکلی طراحی شده است که می‌تواند خود را در مقابل تکان‌ها مقاوم نگه دارد. با این وجود، از آنجایی که مسافران از تکان‌های هواپیما واهمه فراوان دارند خلبان‌ها می‌بایست سعی کنند هر گونه لرزش را به حداقل برسانند تا دلهره در مسافران ایجاد نشود.

همچنین گفته شده است که اگر سرمای شدید خورده‌اید، از سوار شدن به هواپیما خودداری کنید. در چنین شرایطی هواپیما می‌تواند به پرده گوش آسیب جدید وارد کند و حتی باعث شود حس شنوایی را از دست بدهید.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار