کد خبر: 814371
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به پهلو گرفتن ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر کراچی، اعلام کرد که پاکستان از حضور این ناوگروه به گرمی استقبال می کند.
'نفیس زکریا' در بخشی از نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که این ناوگروه ایرانی در چارچوب همکاری و تعامل های تخصصی میان نیورهای دریای دو کشور به کراچی آمده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین اظهار داشت که حضور ناورگروه ایرانی در بندر کراچی، یکی از نشانه های بی اساس بودن ادعای برخی کشورها برای منزوی کردن پاکستان است.

همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناوهای نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز سه شنبه هفته جاری با 'پیام دوستی و حسن نیت'، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.

این ناوگروه شامل ناو نیروبر سنگین 'لاوان' حامل یک فروند از بالگردهای نظامی نیروی دریایی ارتش، ناو پشتیبانی-رزمی 'کنارک' و ناو موشک انداز کلاس پیکان 'خنجر' و 'فلاخن' است. این ناوگروه امروز(جمعه) و پس از انجام تمرین مشترک با نیروی دریایی پاکستان، کراچی را برای انجام ادامه ماموریت خود ترک می کند.

اواخر فروردین ماه سال جاری نیز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به مدت چهار روز در بندر عباس پهلو گرفته بود و رزمایش مشترک یک روزه با ناوهای ایرانی انجام داد.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار