کد خبر: 814318
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
وزير دفاع امريكا معتقد است، قانوني كه به خانواده‌هاي قربانيان ۱۱ سپتامبر اجازه شكايت از دولت عربستان سعودي مي‌دهد، مي‌تواند براي ارتش امريكا مخرب و زيان بار باشد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اشتون كارتر وزير دفاع امريكا سه شنبه شب در سخناني تاكيد كرد: «قانوني كه به خانواده‌هاي قربانيان حملات 11 سپتامبر اجازه شكايت از دولت عربستان سعودي به خاطر حمايت تروريست‌هايي كه اين حملات را انجام داده‌اند، مي‌دهد مي‌تواند به ضرر ارتش امريكا باشد.»

اشتون كارتر در نامه‌اي براي نمايندگان كنگره امريكا كه روز سه شنبه منتشر شد، نسبت به تبعات منفي اين طرح هشدار داده است. اين در شرايطي است كه نمايندگان امريكايي براي خنثي كردن وتوي باراك اوباما قرار است رأي‌‌گيري كنند.
وي افزود: اين طرح در نهايت مي‌تواند منجر به افشاي اسرار نظامي امريكا شود و به ضرر تلاش‌هاي انجام شده براي مقابله با تروريسم خواهد بود چرا كه موجب بي اعتمادي بين امريكا و شركا و متحدانش مي‌شود.

كارتر در اين نامه اشاره كرد: طرح شكايت از دولت عربستان سعودي به خاطر حملات 11 سپتامبر، تهديدي عليه آمارها و اطلاعات طبقه بندي شده و اطلاعات مربوط به عمليات‌هاي ضد تروريستي خواهد بود.
پس از بحث و جدل چند ماهه در مورد دست داشتن عربستان در حادثه تروريستي 11 سپتامبر و فاش شدن گزارش معروف به گزارش 28 صفحه‌اي، كنگره امريكا حق خانواده قربانيان براي شكايت عليه عربستان را تصويب كرد اما باراك اوباما رئيس‌جمهور امريكا آن را وتو كرده سياست‌هاي دوگانه كشورش را به نمايش گذاشت.
رئيس‌جمهور امريكا در مورد وتوي اين قانون، ضمن ابراز همدردي عميق با خانواده قربانيان حملات يازدهم سپتامبر گفت: با خواست آنان براي اجراي عدالت هم‌عقيده هستم اما آنان بايد در نظر داشته باشند كه اين طرح به منافع امريكا ضربه مي‌زند و چه‌بسا موجب شود شكايت‌هايي از اين نوع در دادگاه‌هاي داخلي ساير كشورها عليه امريكا مطرح شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار