کد خبر: 814194
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی گفت: از هر 10 نفر در کشور یک نفر به بیماری آلزایمر مبتلا است به طوری که در حال حاضر 700 هزار نفر گرفتار بیماری آلزایمر هستند.

فرید براتی سده گفت: از هر 10 نفر در کشور یک نفر به بیماری آلزایمر مبتلا است به طوری که در حال حاضر 700 هزار نفر گرفتار بیماری آلزایمر هستند که 90 درصد آنها در سنین بالا قرار دارند.

وی ادامه داد: حدود 4 تا 5 هزار نفر از این افراد تحت پوشش انجمن آلزایمر قرار دارند و سایر بیماران خدمات متنوعی را از متخصصان دریافت می‌کنند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی گفت: نرخ سالمندی در کشور 8.2 است این در حالی است که برخی از شهرها در آستانه پیری قرار دارند و با این که از دو دهه پیش علائم سالمندی آغاز شده بود اما اقدام موثری برای این افراد انجام نشده است.

براتی سده با انتقاد از اینکه نسل امروز علاقه‌ای به نگهداری و مراقبت از سالمندان ندارند گفت: در چنین شرایطی لزوم توجه به سالمندی توسط نهادها و موسسات مربوطه ضروری است و باید اقدامات موثری را برای سال‌های آینده در این خصوص اتخاذ کنیم.

وی گفت: از سال گذشته طرح غربالگری آلزایمر در استان تهران و برخی استان‌های کشور اجرا شده اما هنوز نتایج آن بدست نیامده که نشان دهد چه کسانی در معرض این بیماری بوده و راه پیشگیری و درمان آن به چه نحوی باید باشد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار