کد خبر: 814049
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
مديرمسئول روزنامه جوان:
مديرمسئول روزنامه جوان با بيان اينکه فضاي انتخابات آينده رياست جمهوري، فضايي معقول و منطقي خواهد بود، توصيه اخير رهبري به رئيس‌جمهور پيشين را در راستاي منافع ملي و جلوگيري از شکاف و قطب‌بندي اجتماعي ارزيابي کرد.
دکتر عبدالله گنجي در گفت‌وگو با ايرنا در پاسخ به اين سؤال که بخشي از سخنان رهبري در جلسه اخير درس خارج فقه ايشان به ضرورت همدلي و وحدت براي حرکت در برابر دشمن اختصاص يافت، چگونه مي‌توان به اين سخنان جامه عمل پوشاند، گفت: مقابل دشمن حرکت کردن به اين معني است که جهت‌دهي‌ها و تحليل‌هاي دشمن، مبناي جهت‌گيري‌هاي ما نباشد. همان‌طور که رهبري نيز اشاره کردند شماري از شبکه‌هاي راديويي و تلويزيوني هفته گذشته درباره چرايي و چگونگي جلسه رهبري و احمدي‌نژاد به خبرها در اين زمينه پر و بال دادند. در مقابل دشمن حرکت کردن يعني اينکه نيروهاي مؤمن به انقلاب اسلامي به اين موضوع خاتمه دهند و از استمرار آن در فضاي مجازي و رسانه‌اي پيشگيري کنند.
 
شايعه نامزد نشدن روحاني گرانفروشي است
اين تحليلگر مسائل سياسي در پاسخ به اين سؤال که چرا در اين مقطع زماني که هنوز تبليغات انتخاباتي آغاز نشده، هجمه‌ها و شايعه‌هايي همچون احتمال نامزد نشدن روحاني در انتخابات آينده عليه دولت به راه افتاده است، تصريح کرد: به اعتقاد من دليلي وجود ندارد که حجت‌الاسلام روحاني در انتخابات آينده رياست جمهوري شرکت نکند البته اگر در اين انتخابات شرکت نکند به رها کردن کشور در مشکلات متهم خواهد شد. اين صحبت‌ها بيشتر خبرسازي و گمانه‌زني است و کساني که دست به اين اقدام‌ها مي‌زنند، در واقع به دنبال گران‌فروختن هستند تا اينکه حرف‌هايشان براي رضاي خدا باشد. روحاني در انتخابات آينده حضور خواهد داشت، همان‌طور که از طرف جريان مقابل نيز نامزدي معرفي خواهد شد. توصيه به احمدي‌نژاد در روند حضور يا نبود روحاني در انتخابات پيش‌رو تأثيري نخواهد گذاشت.   دکتر گنجي اضافه کرد: افراد رسانه‌اي که در حضور يافتن روحاني در انتخابات ترديد ايجاد کردند در جريان مقابل روحاني قرار نداشتند. فردي که اولين بار درباره امکان عدم شرکت روحاني در انتخابات صحبت کرد از نزديکان رئيس‌جمهوري بود. از طرفي، شايد آنان قصد ارزيابي شرايطي را دارند که در صورت حضور نيافتن رئيس‌جمهوري در انتخابات آينده، گزينه ديگري را معرفي کنند. جريان اصلاحات و همراهان دولت همواره فردي را در کنار گزينه اصلي به عنوان «گزينه در سايه» در نظر مي‌گيرند. احتمال اين وجود دارد که موضوع حضور نيافتن روحاني در انتخابات براي تدبيرانديشي مطرح شده باشد.

مديرمسئول «جوان» در پاسخ به اين پرسش که چرا رهبر انقلاب در زمينه فعاليت‌هاي سياسي احمدي‌نژاد به شکلي صريح اعلام نظر کرد، گفت: توصيه رهبري به اين دليل بود که در فضاي انتخاباتي آينده، قطب‌بندي ايجاد نشود، چراکه حضور احمدي‌نژاد در انتخابات ممکن بود به قطب‌بندي بينجامد. به احتمال زياد، رهبري به اين نتيجه رسيده که چنين زمينه‌هايي وجود دارد و برخي در تلاشند بر آن دامن بزنند. قطب‌بندي مورد توجه رهبري، قطب‌بندي مربوط به شکاف اجتماعي است و گر نه قطب‌بندي‌هاي مربوط به سليقه‌ها براي انتخابات امري ضروري است و به تحرک و پويايي در جامعه مي‌انجامد. احتمال دارد، شماري درصدد ايجاد و سازماندهي قطب‌بندي‌هاي فراسليقه‌اي، هويتي و همچنين قطب‌بندي‌هاي درون و برون نظام بوده‌اند که رهبري از آن اطلاع يافته و اين موضوع را پايان دادند.
 
انتخابات عرصه همدلي با دولت نيست
دکتر گنجي در ادامه با بيان اينکه تاکنون انتخابات ناسالمي وجود نداشته و همه معتقدند که انتخابات آينده نيز، سالم برگزار خواهد شد، گفت: انتظار مي‌رود که فضاي انتخابات رياست جمهوري آينده بسيار معقول‌تر و منطقي‌تر باشد و پيش‌بيني مي‌شود که جريان انقلابي کشور از انسجام بالاتري برخوردار باشد. وي درباره لوازم، شرايط و بسترهاي انتخابات سالم هم گفت: نخستين شرط، تن دادن به قاعده بازي مردم‌سالاري است. دوم اينکه بايد رقابت در جريانات درون نظام و مبتني بر گوناگوني سليقه‌ها براي اداره کشور باشد. رقابت‌هاي هويتي و سياسي خارج از نظام مخرب است، اما رقابت درون نظام و بر سر اداره جامعه مبتني بر خواسته‌هاي جامعه، رقابتي سالم است. بنابراين، رقابت‌ها بايد در چارچوب قوانين صورت پذيرد.

مديرمسئول روزنامه جوان همچنين در پاسخ به اين سؤال که در راستاي به ثمر رسيدن انتخابات سالم، همدلي با دولت چه ضرورتي مي‌يابد، گفت: اکنون همدلي با دولت وجود دارد و نيروهاي انقلاب از هر اقدام دولت که گشايشي در مسير زندگي مردم ايجاد کند، استقبال و حمايت مي‌کنند. انتخابات، اما عرصه همدلي با دولت نيست و فضايي رقابتي است که در آن دولت يک طرف اين رقابت‌ها قرار دارد. در شرايط کنوني، کمک ما به دولت در راستاي ايجاد فضايي آرام است و ضرورت پرهيز دولت از حاشيه‌ها با هدف حل و فصل مسائل کشور بسيار ضروري به نظر مي‌رسد، اين موضوعي است که بايد حول آن همدلي صورت گيرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
حسن
|
Russian Federation
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
3
0
باسمه تعالی سلام برشما، آقای احمدی نژاد با تبعیت از نظر رهبر انقلاب ، نشان داد که صلاح مملکت رابر هرچیز دیگر مقدم میدارد وتحت تاثیر رسانه های بیگانه(انگلیس وامریکا) وعوامل داخلی انها قرار نمیگیرد.ایکاش داوطلبان رئس جمهوری درسال 88 هم به نصایح گوش داده بودند واز امریکا وانگلیس خط نمی گرفتند.وتبعیت نمی کردند. واین همه خسارت به مردم وکشور وارد نمیشد، که هنوز هم تبعات ان بخصوص اقتصاد ومعیشت مردم باقی مانده است که همه این مسائل دراین دنیا ودنیای بعد مواخذه شدید خواهد داشت.والسلام من التبع الهدی باسپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
مشخصه با 11 روز قهر و...... چقدر ولایت پذیر بود و......
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
3
0
احسنت بر احمدی نژاد، همه توطئه وبرنامه های دشمنان مانند حوادث 88 را نقش براب کردی وانها مبهوت مانده اند. بارک الله.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
1
اکنون همدلي با دولت وجود دارد و نيروهاي انقلاب از هر اقدام دولت که گشايشي در مسير زندگي مردم ايجاد کند، استقبال و حمايت مي‌کنند. !!!!!
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
1
نامزدهای ریاست جمهوری باید اهداف کمی اعلام نمایند مثلا نرخ اشتغال الان چند درصد است ودرپایان دوره 4 ساله چند درصد خواهد شد.درامد سرانه الان چقدر است ودر پایان برنامه چقدر خواهد شد.رسانه ها وظیفه دارند بجای تمرکز بر افراد وجریانهای سیاسی بر برنامه افراد متمرکز گردنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
این درسته در صورتی که مانند امریکا وبرخی کشورها ریئس جمهور اختیارتی متناسب هم داشته باشد نه این همه در کارش دخالت کنند ولی زمان گند زدن فقط ایشان پاسخ گو باشند ........
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار