کد خبر: 813967
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد:
بیش از 37 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند که از این تعداد بیش از 26 هزار نفر زن و مابقی سالمندان مرد هستند.

مدیرکمیته امداد استان تهران به تببین خدمات این نهاد به سالمندان تحت حمایت پرداخت و گفت: با حضور دکتر فاطمه رهبر از منزل دو نفر از سالمندان تحت حمایت این نهاد بازدید و از آنان دلجویی بعمل آمد.

محسن ولیئی همزمان با آغاز هفته سالمندان با بیان اینکه سالمندان جامعه در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارند، افزود: کمیته امداد استان تهران همزمان با سراسر کشور بمناسبت هفته سالمندان برنامه هایی را برای تکریم سالمندان تحت حمایت در دست اجرا دارد که از مهمترین این برنامه ها اعزام هوایی هفت سالمند موفق و نمونه به زیارت بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.

وی با اشاره به اینکه از ۴ لغایت۱۰ مهرماه به عنوان هفته تکریم سالمندان نامگذاری شده است ، اظهار کرد: با حضور دکترفاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد و هیأت همراه از دو سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان تهران دیدار و از آنان دلجویی بعمل آمد.

ولیئی با بیان اینکه بیش از30 هزار نفر از افراد سالمند تحت حمایت این نهاد در مناطق شهری و بیش از شش هزار در در مناطق روستایی ساکن هستند، بیان کرد: سیاست های کمیته امداد برای حمایت از سالمندان در جامعه شامل افزایش حضور آنان در مشارکت های عمومی و اجتماعی، حفظ احترام و شان و منزلت سالمندان در جامعه ، توانمندسازی سالمندان واجد شرایط ، تامین حداقل حقوق های مادی و معنوی آنان و تشویق و ترغیب فرزندان سالمندان برای نگهداری از آنان است.وضعیت عمومی سالمندان همواره از سوی مددکاران این نهاد پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر حمایتهای معمول و پرداخت کمک معیشت به افراد تحت حمایت، یک میلیون ریال نیز بصورت ماهانه تحت عنوان هزینه نگهداری به خانواده های دارای بیماران و سالمندان زمینگیر پرداخت می کند تا مشکلی در رسیدگی به بیماران پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: احترام و تکریم سالمندان وظیفه همه اقشار جامعه به‌خصوص جوانان است و جوانان باید از تجربه سالمندان مانند چراغ روشن در مسیر زندگی خود بهره بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار