کد خبر: 813756
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
دو گام تا قهرماني فوتسال ايران در جام جهاني
ســاعت 3 و 30 دقيقه بامداد چهارشنبه تيم ملي فوتسال كشورمان در نيمه نهايي جام جهاني به مصاف تيم روسيه مي رود...
دنيا حيدري
ســاعت 3 و 30 دقيقه بامداد چهارشنبه تيم ملي فوتسال كشورمان در نيمه نهايي جام جهاني به مصاف تيم روسيه مي رود؛ ديداري كه مي‌تواند يك پاي فينال جام جهاني و شايد هم تكليف قهرمان آن را مشخص كند. قهرماني كه به‌زعم بسياري از كارشناسان مي‌تواند ايران باشد اگر، بتواند روس‌ها را از سد راه بردارد.
تيم ملي فوتسال ايران كه براي حضور در جام جهاني راهي كلمبيا شد، حضور در بين شش تيم برتر دنيا، بهترين جايگاهي بود كه براي آن تصور مي‌شد، اما تيم ملي فوتسال ايران به‌رغم شرايط نامساعدي كه در راه آماده‌سازي جام جهاني داشت و شروع بد در مرحله گروهي، از بازي با برزيل متحول شده و به نيمه‌نهايي اين جام رسيد و حال، تنها دو قدم تا قهرماني فاصله دارد كه گام اول آن روسيه است.
  
روسيه، تيمي كه هرگز رنگ فينال نديده
بامدادچهارشنبه در حالي تيم ملي فوتسال در نيمه‌نهايي جام جهاني به مصاف تيم روسيه مي‌رود كه تيم ملي فوتسال ايران ديدارهاي زيادي با روسيه داشته اما آخرين رويارويي دو تيم به سال گذشته و بازي در اروميه برمي‌گردد كه روس‌ها برابر ايران به شكست سه بر يك تن دادند. البته درآن بازي روسيه تمام نفرات خود را به همراه نداشت و نسبت به آن زمان، تغييرات زيادي داشته و توانسته برنقاط ضعف خود غلبه كند. اين را مي‌توان از نتيجه بازي با اسپانيايي دريافت كه دو ماه قبل به پيروزي پرگلي برابر روس‌ها دست يافته بود، اما در يك چهارم نهايي جام جهاني، توسط نايب‌قهرمان اروپا از گردونه رقابت‌ها حذف شد. اين چهارمين حضور روسيه در نيمه‌نهايي جام جهاني است، هر چند كه اين تيم هرگز نتوانسته به فينال برسد اما اين بار در غياب مدعياني چون برزيل و اسپانيا اميدوار است كه جام قهرماني اين رقابت‌ها را از آن خود كند و اين كار ايران را براي رسيدن به فينال سخت‌تر مي‌كند. روسيه تيمي چندمليتي است و در ترکيب اوليه مقابل اسپانيا نيز سه بازيکن برزيلي‌الاصل حضور داشتند، سه بازيکن بالاي 30 سال اين تيم كه مدت زيادي است در فوتسال روسيه حضور دارند و شايد اين آخرين فرصت آنها براي قهرماني جهان باشد. به روايت ديگر مي‌توان گفت كه شاگردان ناظم‌الشريعه، بامداد چهارشنبه براي دومين بار در اين مسابقات با يک تيم برزيلي روبه رو مي‌شود.

گوستا، دروازه‌بان برزيلي روسيه با آن كلاه مخصوصي كه به دليل مصدوميت مدام برسرش است، پيتر چك ناميده مي‌شود و يكي از بهترين‌هاي اين تيم است. او دومين جام جهاني خود را تجربه مي‌كند در پنج بازي اين دوره هشت گل خورده است. او اگرچه در دو گل بازي با اسپانيا مقصر بود اما نيمه دوم با عملكرد خوبش نقشي اساسي در پيروزي روسيه داشت و گل ششم اين تيم را نيز به ثمر رساند. روبينيو، بازيكن طراح روس‌ها نيز برزيلي است كه در بازي با اسپانيا بهترين بازيكن تيمش بود. ليماي 32 ساله نيز ديگر برزيلي، روس‌هاست كه نقش رأس جلوي اين تيم را دارد. بازيكني كه وقتي تيم تحت فشار باشد، ‌توپ‌ها به او ختم مي‌شود. او با قدرت بدني بالا به خوبي توپ را حفظ مي‌کند و در بازي پشت به دروازه هم تبحر دارد. رومولو، چهارمين برزيلي، روسيه است كه البته به دليل دريافت دو كارت زرد برابر اسپانيا، نمي‌تواند مقابل ايران به ميدان برود.
 
مي خواهيم ثمره يك عمر تلاشمان را ببينيم
ناظم الشريعه، سرمربي تيم ملي فوتسال ايران كه موفقيت فوتسال را به تيم 92 تقديم مي‌کند، معتقد است تيمش لياقت حضور در فينال را داد: «فوتساليست‌هاي ما نجيب‌ترين افراد ورزشي هستند. آنها بدون هيچ ادعا و با کمترين درآمد امرارمعاش مي‌کنند. افراد قانعي هستند و تمام تلاش خود را براي موفقيت تيم ملي انجام مي‌دهند. آنها يک عمر بازي کردند براي چنين روزي که ثمره آن را ببينند. بدون شك تمام سعي خود را مي‌كنيم تا با شكست روسيه و راهيابي به فينال و بالابردن جام قهرماني، افتخاري براي ايران عزيزمان به دست آوريم و براي رسيدن به اين هدف از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم كرد، اما حريف را هم دست‌كم نمي‌گيريم. روسيه تيمي خوب و حريفي سرسخت است و تنها رويارويي‌هاي متعدد با آن ملاك پيروزي ما در نيمه‌نهايي نخواهد بود.» عليرضا صميمي، گلر تيم ملي ايران که دومين حضور در جام جهاني فوتسال را تجربه مي‌کند و قهرماني آسيا را در کارنامه دارد، نيز مي‌گويد كه اگر ايران قهرمان جام جهاني شد، تعجب نكنيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار