کد خبر: 813753
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
اين روزها با وجودي كه ترويج نمادهاي فرهنگ غربي به بستني‌ها رسيده و هشدارهايي از سوي كارشناسان فرهنگي نسبت به اين مسئله منتشر مي‌شود...
نفیسه‌ ابراهیم‌زاده‌ انتظام
اين روزها با وجودي كه ترويج نمادهاي فرهنگ غربي به بستني‌ها رسيده و هشدارهايي از سوي كارشناسان فرهنگي نسبت به اين مسئله منتشر مي‌شود، با اين حال مسئولان فرهنگي و نظارتي كشور هيچ واكنشي نسبت به اين امر نشان نداده و در مورد آن سكوت كرده‌اند. ماجرا از اين قرار است كه يكي از برندهاي معروف توليد فرآورده‌هاي لبني از جمله بستني براي جذب مشتري بيشتر دست به چاپ تصاويري از شخصيت‌هاي انيميشني غربي كه ماهيت ترويج فرهنگ غربي و ضد‌اسلامي و ايراني دارند روي بسته‌بندي بستني‌هاي خود كرده است. اين در حالي است كه كودكان بزرگ‌ترين جامعه مخاطب بستني‌هاي مزبور هستند و تقريباً هر روز در معرض پيام‌هاي تصويري المان‌هاي ضد فرهنگي اين بستني‌ها قرار دارند.

مسئله تهاجم و نفوذ فرهنگي سال‌ها است از سوي مقام معظم رهبري بيان و روي آن تأكيد مي‌شود. مسئله‌اي كه بيش از تهاجم نظامي از كشور و انقلاب تلفات مي‌گيرد. با اين حال عده‌اي يا مسئله را ساده مي‌بينند يا اولويت‌هاي ريز و درشت در مسئوليت‌شان مانع بررسي دقيق موضوع از سوي آنها مي‌شود.  در راهبرد جنگ نرم، اهداف انساني تعريف مي‌شود و برنامه‌هاي بلندمدت در اين حوزه بيشتر مد نظر مهاجمين است. به طور خلاصه يعني كودكان سهل‌الوصول‌ترين اهداف براي برنامه‌هاي تهاجمي و نفوذي در حوزه فرهنگي و اعتقادي به شمار مي‌روند زيرا هنوز شاكله افكار و اعتقادات آنها شكل نگرفته و براي كدگشايي از اهداف دشمن آماده نيستند. بنابراين هزينه كمتري براي نفوذ به افكار و اعتقادات آنها لازم است و ضريب موفقيت در اين تهاجم بالاتر و ماندگارتر خواهد بود. از اينجاي بازي به بعد دست جامعه هدف است كه تا چه حد زمين‌هاي مستعد و سرمايه‌هاي آينده خود را بي‌دفاع در برابر اين هجمه‌هاي نهفته رها كند.
    
بعد از نوشت‌افزارها نوبت بستني‌ها رسید
انيميشن‌هاي مختلف با جذابيت‌هاي بصري و داستاني و بازي‌هاي رايانه‌اي كه ابتدا با داستان‌هاي غيرمستقيم و سپس بي‌هيچ پرده‌پوشي عليه اعتقادات و فرهنگ ما توليد شدند و به راحتي در اختيار كودكان و نوجوانان‌مان قرار گرفتند، به اندازه‌اي زمينه‌سازي كردند كه شخصيت‌هاي اصلي خود را همراه نوشت‌افزار سركلاس فرزندان ما بنشانند و سر از لباس و ساير وسايل آنها در بياورند و البته استكبار در اين عرصه‌ها به يك زمين بي‌رقيب وارد شد.  اما نكته قابل‌توجه محصولات داخلي هستند كه يدك‌كش گونه‌هاي مختلف اين هجمه فرهنگي عليه هويت و باورهاي كودكان ما شده‌اند، مانند بستني‌هاي توليد يك كارخانه معروف لبني كه روي بسته‌بندي آنها تصاويري از شخصيت‌هاي اصلي كارتون‌هاي مستهجن غربي نقش بسته و در فروشگاه‌ها به راحتي در دسترس كودكان قرار مي‌گيرد؛ شخصيت‌هایي مانند السا و آنا در FROZEN كه متعلق به سريال كارتوني دخترانه‌اي با زمينه داستاني همجنس‌گرايي است يا انگري‌برد يا پرندگان خشمگين كه در داستان‌هاي خود به شورشياني عليه اسلام تبديل مي‌شوند.
     
اسلام‌ستيزي و ايران‌‌هراسي با چاشني بستني
به عنوان نمونه انگري برد جدا از اينكه طبق اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه‌كار سابق آژانس امنيت ملي امريكا يك ابزار مناسب جاسوسي است، براي تخريب چهره اسلام و ايران اسلامي هم مورد استفاده قرار گرفته، به طوري كه در نسخه Angry Birds Space يك مرحله وجود دارد كه شما بايد بنايي بسيار شبيه به برج ميلاد را از بين ببريد.  همچنين در اين بازي يك مرحله وجود دارد كه مانند نقشه ايران طراحي شده است، كاربر مجبور است براي عبور از مرحله، تمام موانع را از بين ببرد، يعني اينكه با شوخي و سرگرمي به ايران حمله مي‌كند و كاربر با عبور از اين مرحله ايران را نابود  كرده است. اين بازي علاوه بر توهين به ايران به تمام مسلمانان جهان نيز توهين مي‌كند، زيرا در نسخه طرح‌هایی مانند مساجد و مكان‌هاي مقدس وجود دارد كه بايد آنها را از بين ببريد. براي رسيدن به اهداف بازي بايد بارها مسجدي را خراب كنيد و همچنين خوك‌هايي را كه داخل مسجد ساكن هستند، بايد از بين ببريد.  همچنين شخصيت‌هاي كارتون Frozen كه توليد شركت والت‌ديزني است؛ شركتي كه 60 درصد  كارمندانش را همجنس‌گرايان تشكيل مي‌دهند و همواره سعي در دور كردن انسان از خداوند داشته است یا شخصیت های کارتون وینکس که مروج نوع مبتذلی از سبک زندگی غربی دخترانه است.
    
ميهن: از ارشاد مجوز داريم؛ ارشاد: پيگيري مي‌كنيم
اين سبك ترويج بي‌سر و صداي بي‌فرهنگي در حالي ادامه دارد كه هيچ يك از مسئولان نظارتي در اين حوزه نسبت به آن واكنشي نشان نداده‌اند. شركت ميهن در پي پيگيري‌هاي «جوان» در مورد اين بسته‌بندي‌ها و پيام روي آنها اعلام كرد براي انتشار اين تصاوير روي بسته‌بندي بستني‌ها مجوز گرفته است. از سوي ديگر مسئولان وزارت ارشاد با اظهار بي‌اطلاعي از چنين مجوزي قول پيگيري موضوع را دادند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
3
مرگ بر سودجویان بی شرف و بی ن....
مرگ بر عالیجناب شکم باره و هوسران ...پوش
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
3
3
بنام خدا
مسئولین کشور و بخصوص وزارت ارشادیها بصیرت دا شته باشند و مروّجین نیات شیطانی دشمن در داخل کشور را بر روی خوراکی ها ، انواع پوشاک و انواع اسباب بازی کودکان و... بشناسند وجلوگیری کنند. تصاویر روی بستنی های تولیدی با نام میهن ، مصداق بارز ترویج ابتذال در کشور است
Atvi71
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
2
4
سلام، من با حرف شما کاملا موافقم.اما همین برنامه های غربی و برنامه های دیگری که با اهداف حمله به فرهنگ کشورها از جمله فرهنگ ایرانی، اسلامی ما ساخته میشن، دقیقا از شبکه ی پویا و نمایش به وفور پخش میشن به گونه ای که اکثریت کودکها و نوجوانان کشور با این شخصیت ها آشنا هستن.به خاطر همین آشنایی، فروشنده های کالا اعم از بستنی و لوازم تحریر و... برای جذب مشتری از عکسهای این شخصیت ها استفاده میکنن و گر نه اگه صدا و سیما بچه ها رو با این شخصیت ها،نه، با شخصیت های فاخر آشنا تر کنه، چنین اتفاق هایی هم نخواهد افتاد.کاش به برنامه های بسیاری که سرشار از نمادها و گسترش تفکر صهیونیزم و شیطان پرستی هستند و از شبکه های نمایش و پویا به وفور پخش میشوند هم بپردازید، پرداختنی که موثر واقع شود.
محدثه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
مسئولین فرهنگی کشور ما مانند مسئولین مربوطه در اقتصاد، هیچ غلطی نمیکنند. هیچ.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
0
3
برو بابا یه مشت حرف عجق وجق شما هم از این به بعد نزار بچت کارتون های دیزنی رو نگاه کنه بعد سازه شبیه برج میلاد چیه چی میگی کلی برج مخابراتی تو جهان هست : درخت آسمانی توکیو. سوزن فضایی. سی ان تورنتو و ..... کلی دیگه چی میگین بابا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار