کد خبر: 813527
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
شمار زيادي از فعالان سياسي و حقوق بشري بحرين با صدور بيانيه‌اي تأكيد كردند محاكمه آيت‌الله عيسي قاسم رهبر شيعيان اين كشور اعلان جنگ عليه قاطبه مردم بحرين است.
رئيس سازمان حقوق بشر بحرين هم هشدار داد محاكمه شيخ قاسم سرآغاز روند نابودي و زوال رژيم آل‌خليفه خواهد بود.

در آستانه صدور حكم احتمالي عليه شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين، اپوزيسيون اين كشور نسبت به عواقب اين حكم به رژيم آل‌خليفه هشدار داد. به گزارش پايگاه خبري العهد، مخالفان رژيم آل‌خليفه در خارج از بحرين، روز يك‌شنبه در بيانيه‌اي تأكيد كردند: «رژيم ظالم آل‌خليفه با استفاده از آنچه قانون مي‌خواند، سعي مي‌كند با حذف قدرت سياسي، فرهنگي، ديني و اجتماعي مردم و هدف قرار دادن جوامع مدني، تعطيلي مؤسسه‌هاي مخالفان و محاكمه چهره‌هاي مذهبي، اراده مردم را سركوب كند و اين امر نشان‌دهنده عمق مشكل موجود و درگيري ميان طرح حقوق برابر شهروندي و قانوني كه اپوزيسيون ارائه كرده با طرح ديكتاتوري و ظالمانه آل‌خليفه براي در هم شكستن اراده مردم است.

اپوزيسيون بحرين در ادامه بيانيه خود هشدار داد: «رژيم ظالم و مستبد بحرين كه تاكنون احكام ظالمانه و سختي را عليه زندانيان سياسي و حقوقي صادر كرده و تابعيت حدود 3هزار بحريني را لغو كرده است احتمال دارد در 26 سپتامبر دست به اقدامي خطرناك‌تر بزند و حكمي عليه آيت‌الله شيخ عيسي قاسم صادر كند كه آن به منزله اعلام رسمي و واقعي جنگ عليه مردم بحرين است.» در بيانيه مذكور تأكيد شده است: «همپيمانان آل‌خليفه در مسئوليت آنچه رخ دهد و پيامدهاي خطرناك آن سهيم خواهند بود. آنها بايد تصميم صحيحي بگيرند كه با قوانين بين‌المللي و خواست مردم هماهنگ باشد، در حقيقت منافع همه در گرو امنيت و ثبات است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار