کد خبر: 813448
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملاتی متعادل و به نسبت پرحجم بودند، بازاری که با واگذاری صف‌های ناپایدار خریداران در گروه خودرویی‌ها فردا شاخص آن کمی به استراحت خواهد رفت.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 4 مهر ماه 95 با افزایش 174 واحدی به رقم 77 هزار و 81 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با 22 واحد افزایش عدد 14 هزار و 796 واحد را تجربه کرد. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 191 واحد رشد عدد 85 هزار و 806 واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 87 واحدی به رقم 53 هزار و 783 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 588 واحد افزایش عدد 169 هزار و 482 واحد را تجربه کرد.

امروز شاخص کل فرابورس (آیفکس) اما بدون رشد محسوسی روی رقم 822 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با 115 واحد، گروه سایپا با 42 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 23 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سیمان ایلام با 15 واحد و ملی صنایع مس ایران و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هر یک به میزان 13 واحد، بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 296 میلیارد تومان بالغ شد که حاصل دست به دست شدن بیش از یک میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 75 هزار و 800 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شرق، نساجی بروجرد، حق تقدم استفاده نشده کشتیرانی دریای خزر، بیمه سامان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام گروه سرمایه‌گذاری مسکن متوقف شد.

امروز 144.5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ارزش بیش از 88 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده این سهم به کدهای درون‌گروهی کد به کد شد.

در صنعتی دریایی ایران اما کمتر از 15 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده کد به کد شد. 14.5 میلیون سهم تولیدی کاشی تکسرام نیز امروز به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام همسو با افزایش عرضه سهام از سوی حقوقی‌های خودرویی‌ها شاهد واگذاری صف‌های خرید ناپایدار و به تبع آن متعادل شدن روند معاملات سهام در این گروه بود.

این در حالی است که برخی معامله‌گران پیش‌بینی کرده بودند که فضای حاکم بر معاملات گروه خودرویی‌ها با هدف نوسان‌گیری بوده و دلیل محکمی برای شکل‌گیری صف‌های خرید در روز گذشته را نداشته است.

امروز در گروه پالایشی‌ها «شبریز» در حالی با اقبال خریداران سهام و شکل‌گیری صف خرید 4 میلیون سهمی در پایان معاملات امروز مواجه شد که برخی خبرها حاکی از به بهره‌برداری رسیدن پروژه روغن و ضدیخ‌سازی این مجتمع پالایشگاهی در مهر ماه 95 حکایت دارد.

امروز در گروه خرده‌فروشی‌ها نیز خبرها حاکی از تلاش این شرکت برای واگذاری زمین یکی از کارخانه‌های خود در شهر اصفهان شنیده شد هر چند که برای آن مشتری وجود ندارد.

در گروه زغال سنگ اما اظهارنظر در مورد قیمت زغال خریداری شده از سوی ذوب آهن اصفهان باعث شده تا دوباره این گروه مورد توجه برخی خریداران نوسان‌گیر قرار گیرد هر چند که «کپرور» به دلیل انگیزه‌های سفته‌بازی و عدم توجیه قیمت‌های فعلی همچنان با افزایش عرضه روبه‌روست.

امروز گروه قندی‌ها نیز با افزایش عرضه سهام در گروه خودرویی‌ها و سایر گروه‌های پرنوسان بازار دوباره مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت و در اغلب نمادها شاهد رِنج شدن قیمت‌ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود.

امروز در این حال گروه ساختمانی‌ها نیز در آستانه گزارش‌های 6 ماهه شاهد انباشت تقاضا در برابر عرضه سهام بود هر چند که صف‌های خرید شکل‌ گرفته در این گروه چندان قابل اتکا نیست.

 امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت پرحجم نسبت به هفته گذشته بود که واگذاری صف‌های خرید در گروه خودرویی‌ها و جابه‌جایی دارایی‌ها از سوی معامله‌گران اغلب کوتاه‌مدت‌نگر در گروه‌های مختلف باعث شد، تا احتمال درجا زدن نماگرهای بورسی در روز آینده را افزایش دهد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار