کد خبر: 813436
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
رئیس کل بانک مرکزی ضمن هشدار به دارندگان کارت‌های اعتباری مبنی بر اینکه کارت‌ها را نقد نکنید، گفت: کارت‌ها به تدریج جایگزین وام خرد خواهند شد.
ولی الله سیف در مراسم رونمایی از کارت‌های اعتباری، گفت:‌ اگر مواردی درخصوص نقد کردن کارت اعتباری مشاهده شود این امر برای دارنده کارت سابقه سوء محسوب می‌شود و مشکلاتی نیز برای دارنده کارت بوجود خواهد آمد.

رئیس کل بانک مرکزی با ابراز خرسندی از عرضه محصول جدید نظام بانکی و رونمایی آن اظهار کرد: وام‌های تامین مالی خرد در گذشته وجود داشت و فاکتورهای صوری صادر می‌شد که با ارائه کارت‌ها این مشکل رفع می‌شود.

وی بیان کرد: دارنده کارت می‌تواند به راحتی به فروشگاه مراجعه و از موجودی خود استفاده و پس از اتمام آن از موجودی کارت اعتباری استفاده نماید.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: البته انتظار کاذبی درخصوص کارت‌های اعتباری وجود دارد و آن اینکه این کارت به سرعت در اختیار همه مردم قرار گیرد در حالیکه بانک‌ها متناسب با اعتبار سنجی اقدام به توزیع آن می‌کنند.

سیف گفت: این کارت ها به تدریج جایگزین وام خرد خواهد شد و اگر فردی به دلیل شرایط خاص نتواند از کارت ها استفاده کند بانک بر اساس اعتبار سنجی می تواند تسهیلات خرد را ارائه کند.

وی افزود: نگاه جدید این است که به سمت تامین مالی خریدهای مصرفی مردم حرکت کنیم و نیاز مصرف کننده برای تامین اعتبار از این طریق رفع می شود.

واریز وجوه به حساب فروشنده به صورت آنی

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا همزمان با استفاده از کارت های اعتباری موجودی به صورت آنی به حساب فروشنده واریز می شود؟، گفت: پول در جا به حساب فروشنده ریخته می شود و صنوف هم اطمینان خاطر در این خصوص داشته باشند.

کارت‌های خرید قبلی تا پایان سال اعتبار دارند


رئیس شورای پول و اعتبار در واکنش به اظهارات یکی از فعالان بازار لوازم خانگی مبنی بر اینکه اعتبار کارت های خرید کالاهای ایرانی به اتمام رسیده است، گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و اعتبار این کارت ها تا پایان سال تمدید شده است.

سیف در پاسخ به این پرسش که یکی از قابلیت های کارت های اعتباری عام خرید هر نوع کالایی است که از مبادی رسمی کشور وارد شده باشند، بنابراین هدف بانک مرکزی مبنی بر تقویت بخش تولید داخلی کجاست؟ گفت: باید جنبه رقابتی را در این خصوص تقویت کرد و این ابزار امتیاز خاصی ندارد که محدودیتی را ایجاد کند.



منبع: ميزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار