کد خبر: 813433
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
بیش از ۴۰۰ فعال ضدجنگ با شرکت در یک گردهمایی راه‌های اعتراض مسالمت‌آمیز آمیز از نهادهای آمریکایی را مورد بررسی قرار دادند.
صدها فعال ضد جنگ روز جمعه به دعوت سازمان "جهان فراتر از جنگ" کارگاه سه روزه‌ای را در واشنگتن برگزار کردند. در این کارگاه بیش از 400 نفر از فعالان سازمان‌های ضد جنگ و همچنین افراد برجسته سابق سازمان امنیت ملی، سیا، پنتاگون و همچنین وزارت خارجه آمریکا حضور دارند که به "افشاگران" شهرت دارند. هدف از این گردهمایی بررسی شیوه‌های مبارزه بدون خشونت در برابر دولت و همچنین راه‌های گسترش این نگرش در سراسر آمریکا بود.

یکی از شرکت کنندگان در این گردهمایی با اشاره به روش گاندی به عنوان یکی از مشهورترین چهره‌های سیاسی جهان و استقلال هند از بریتانیا با استفاده از همین روش گفت: گاندی نظریه تازه‌ای را به جهانیان عرضه کرد: «از راه‌های خوب برای هدف‌های خوب استفاده کنید.»  اما دنیا چندان به این شعار وفادار نمانده است.

مدیا بنجامین، مدیر سازمان کد پینک نیز در این مراسم با اشاره به حمایت طولانی مدت دولت آمریکا از عربستان سعودی و رژیم آل سعود گفت: 48 سال است که روسای جمهور آمریکا با رژیم دیکتاتور سعودی رابطه دارند. رژیمی که مردم را سر می‌برد. به زنها اجازه رانندگی و شرکت در انتخابات نمی‌دهد. در دوره اوباما بیش از 110 میلیارد دلار سلاح به این کشور فروخته شد که رژیم آل سعود از آن بر علیه مردم یمن استفاده کرد. ما به عنوان مردم آمریکا مسئول ریخته شدن خون قربانیان یمنی هستیم زیرا این بمب ها که بر سر کودکان در مدارس و مردم در بیمارستانها ریخته می‌شود ساخته آمریکاست.

یکی از شرکت کنندگان و سخنرانان حاضر در این مراسم در گفتگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به خشونت پلیس آمریکا علیه مردم این کشور به ویژه سیاهپوستان گفت: امروزه دولت آمریکا مراکز پلیس را چنان به تجهیزات نظامی مجهز کرده که گویی نیروهای خارجی به داخل خاک آمریکا تجاوز کرده‌اند. درحال حاضر هرگونه مقاومتی با آخرین فناوری و تجهیزات نظامی پاسخ داده می‌شود. بنابراین به اعتقاد ما باید از شیوه‌های غیرخشونت آمیز برای پیشبرد اهداف خود و ادامه اعتراضات علیه دولت آمریکا استفاده کنیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار