کد خبر: 813431
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
حواشی بیست و هشتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به سبک یک نماینده، پرده از لابی‌گری برای یک مشت قیر رایگان برداشت.
بیست و هشتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از حواشی دور نماند.

بهارستان‌نشینان امروز پس از سه هفته تعطیلات تابستانی به صندلی سبز خود تکیه زدن و همچون گذشته  گزارش ها و لوایح قانونی را در دستور کار خود قرار دادند.

جلسه علنی امروز میهمانی از پشت خاک‌ریزها هم داشت، سردار حسین دهقان (وزیر دفاع) در ابتدای جلسه از دستاوردهای دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت و در ادامه مجلس  از نمایندگان ایثارگر و خانواده سه شهید مدافع حرم تجلیل کرد.

اما گذشت و گذشت تا نوبت به ارائه گزارش کمیسیون عمران درباره عرضه قیر رایگان به شهرهای کوچک و بزرگ در دستور صحن علنی قرار گرفت تا اینکه مخالفین و موافقین طرح مذکور آماده بیان نقطه نظرات خود در این باره شوند.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود به عنوان نخستین مخالف موضوع در ادامه نطقش از یک لابی‌گری پرده برداشت.

وی گفت: اطلاعاتی است که نشان می‌دهد برخی افراد با لابی‌گری بیش از ظرفیت معین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شهرستان خود قیر دریافت کرده‌اند این در حالی است که قیر رایگان به برخی از شهرستان‌ها نمی‌رسد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: این مسئله به دور از قوانین است چرا که اگر ما هم بخواهیم می‌توانیم با لابی‌گری این ظرفیت از قیر را برای شهرستان خود فراهم کنیم اما همه ما باید بدانیم که در کشور قانون حکمفرماست که باید از آن تبعیت کنیم.

لاهوتی که نقطه جوشش بالا رفته بود در ادامه گفت: بنده برای مطالبم سند دارم، در حال حاضر در زمینه ارائه قیر به چند شهرستان، برخی دستگاه‌ها خیانت می‌کنند.

بالاخره نقطه جوش نماینده لنگرود در پایان مخالفت رفته رفته پایین آمد و در ادامه یکی از موافقین گزارش مذکور شروع به ارائه دیدگاه‌های خود کرد.

در جریان بررسی این گزارش و در حالی که موافقین این گزارش درحال ارائه نطق بودند، به یک باره صدای داد و فریاد در صحن بلند شد،صداهایی که عکاسان صحن را به سرعت به جایگاه خبرنگاران کشاند تا صحنه های مشاجره دو نماینده استان گیلان را شکار کنند.

کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا و مهرداد لاهوتی روبروی هم ایستاده و باهم مشاجره می‌کردند تا برخی نمایندگان در قامت منجی بین این دو نماینده حاضر شوند.

به نظر موضوع مشاجره لاهوتی و دلخوش اشاره به قیر رایگان داشت و حالا چرا دلخوش به مشاجره با لاهوتی پرداخته بود، سوالی در ذهن خبرنگاران ایجاد کرد تا اینکه یکی دیگر از نمایندگان استان گیلان در پاسخ به این سوال به جمع خبرنگاران گفت: مشاجره لاهوتی و دلخوش در باره موضوع قیر رایگان بود.

البته این نماینده استان گیلان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دلخوش چه نقدی به حرف‌های لاهوتی داشت به خنده گفت: همه قیرهای استان را دلخوش گرفته است. (خنده)

اما با پایان مشاجره رفته رفته از حواشی صحن علنی مجلس کاسته شده و مجلس دقایق آرامی را سپری کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار