کد خبر: 813426
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
رئیس کمیسیون آموزش گفت: از دولت انتظار می‌فت در دایره برنامه ششم، احکام مناسب برای آموزش و پرورش و وضعیت معیشتی فرهنگیان را مدنظر قرار دهد.
محمد مهدی زاهدی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس یکشنبه 4 مهرماه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه افزود: از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رفت در دایره برنامه ششم توسعه سند و احکام مناسب برای آموزش و پرورش ارائه شود، همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی فرهنگیان و مشاغل بازنشسته و بازسازی چندین کلاس درس را مدنظر قرار دهد.

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه مسائل مهمی است که فرهنگیان انتظار داشتند که دولت و وزارت آموزش و پرورش نسبت به آن حساسیت به خرج داده و با تعلقات آنجا برخورد شود.

زاهدی تصریح کرد: از وزارت علوم و بهداشت و معاونت علمی، فرهنگی رئیس جمهور انتظار می رود تلاش خود را در جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان و توجه به اقتصاد مبتنی بر دانش قرار دهد، ضمن آنکه موضوع دانشگاه و آمایش سرزمینی درآموزش را جزو اولویت‌های خود قرار دهد.

وی بیان کرد: وزارت علوم درگیر مسائل فرهنگی و سیاسی شده که غالب آنها حاشیه دار هستند و با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را پیش‌رو داریم این اتفاقات می‌تواند به فضای سیاسی کشور ورود پیدا کند.

نماینده مردم کرمان گفت: مسئله بورسیه دانشجویان که اکثر آنها نخبه هستند حل نشده و ما در این زمینه مراجعه کننده زیاد داریم چرا وزارت علوم با سرنوشت این جوانان نخبه این گونه بازی می‌کنند سیاسی بازی را کنار بگذارید و انسانیت و درایت را ملاک عمل قرار دهید.

زاهدی تصریح کرد: دولت باید حقوق کشته شدگان منا را پیگیری کند و تلاش کنند که این دو حرم امن الهی را به شورایی از کشورهای اسلامی تحویل دهند.

وی با اشاره به مسئله fatf بیان کرد: در این امر به باید به گونه ای رفتار کنیم که دچار خود تحریمی نشویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار