کد خبر: 813273
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
مهم‌ترين فايده دفاع واحد در دوران جنگ تحميلي اين بود که براي هميشه تجاوز از کشور دفع شد.
به گزارش خانه ملت، دکتر علي لاريجاني ديروز در ديدار جمعي از خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ايران که تازه انقلابي را به خود ديده بود و با مشکلات زيادي از جمله مشکلات اقتصادي مواجه بود، وارد جنگي شد که همه کشورها از جمله کشورهاي غربي، شوروي سابق و کشورهاي منطقه با هم متحد شده بودند.
وي گفت: اينکه از درون اين هجمه عمومي توانستيم خطرات را پس بزنيم و فرصت‌هايي را ايجاد کنيم کار بزرگي بود که هنوز هم زواياي پنهاني دارد.
 
لاريجاني با بيان اينکه بايد روي اين مفهوم کار کنيم، زيرا اين دفاع واحد دستاورد بزرگي براي کشور بود، بيان کرد: مهم‌ترين فايده اين دفاع واحد اين بود که همه جهان فهميدند اگر تعرضي به ايران وارد کنند با جبهه‌اي واحد مواجه خواهند شد وگرنه در طول سال‌هاي گذشته در حوادثي مانند 11 سپتامبر دشمنان کشور مي‌توانستند به کشور حمله کنند ولي مي‌دانستند با گرفتاري بزرگي مواجه مي‌شوند و جرئت تعرض به ايران را نداشتند. وي افزود: دفاع مقدس سبب شد تا براي هميشه تجاوز از ايران دفع شود و ما بايد به اين وحدت ملي در داخل توجه کنيم و از آن استفاده ببريم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه وضعيت امريکا در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبي روشن نشده است، گفت: بارها از مقام معظم رهبري شنيده‌ايم که امريکا فريبکار است و اين فريبکاري امريکا در دوران جنگ تحميلي نيز مؤثر بوده است.

لاريجاني با بيان اينکه صدام از اقمار شوروي بود و تجهيزاتي مانند هواپيماي ميگ و تانک‌هاي ساخت شوروي را در اختيار داشت، گفت: بعد از انقلاب در حالي که امريکا و صدام هيچ ارتباطي با هم نداشتند به يک‌باره ارتباطاتي را برقرار کردند که از جمله آنها ملاقات معاون وزير خارجه وقت امريکا با صدام پيش از حمله عراق به ايران بود که البته ما در آن زمان اطلاعات دقيقي در اين زمينه نداشتيم. وي با اشاره به اسناد سري امريکا که تازه منتشر شده است، افزود: برژينسکي که دبير شوراي امنيت امريکا در زمان کارتر بود به صدام پيشنهاد کرده بود که جزاير سه‌گانه را تصرف کند، ولي در آنجا صدام ناتواني خود را علت دور بودن اين نقاط اعلام مي‌کند و طرح‌هاي ديگري مانند تجزيه ايران را مطرح مي‌کند. رئيس نهاد قانونگذاري کشور با اشاره به اينکه امريکايي‌ها هميشه دم از صلح و حقوق بشر مي‌زنند حتي از کشوري که متحد شوروي محسوب مي‌شود هم نمي‌گذرند و به دنبال ايجاد جنگ با ايران است، گفت: جنس امريکا فريبکاري است و بايد به اين موضوع در همه زمينه‌ها از جمله اقتصادي توجه داشته باشيم.

دکتر لاريجاني با بيان اينکه وفيق سامرايي، مسئول اطلاعات ارتش عراق در کتابي که نوشت در مورد همکاري‌هاي عراق و امريکا مطالبي را نوشته است، بيان کرد: صدام نتيجه همکاري با امريکا را ديد و نتيجه اين همکاري آن بود که مانند تفاله‌اي دور انداخته شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فريبکاري کشورهاي منطقه در زمان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: از جمع کشورهاي منطقه تنها چند کشور با صدام همکاري نکردند و بقيه آنها متحد صدام بودند.  رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بعدها صدام آبروي اين کشورها را برد، گفت: صدام با تسخير کويت در 48 ساعت و حمله به بخش‌هايي از خاک عربستان آنها را تحقير کرد. حال بايد ديد که آيا آن کشورهايي که با صدام همکاري کردند، سودي برده‌اند.
رئيس نهاد قانونگذاري کشور گفت: ايران کشوري است که بعد از انقلاب در عين قدرتمندي هيچ‌گاه تعرضي نکرده است اما برخي کشورهاي منطقه فريب مي‌خورند که اين موضوع ممکن است کار دست‌شان بدهد. وي خطاب به کشورهاي منطقه افزود: ممکن است برخي کشورها اهدافي داشته باشند، اما شما مواظب باشيد که وجه‌المصالحه اين اميال نشويد. تاريخ دفاع مقدس نشان مي‌دهد که شما فريب خورده‌ايد و بايد توجه داشته باشيد تا دوباره فريب نخوريد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار