کد خبر: 813261
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
مديرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس:
مديرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در نشست خبري خود گفت: همه مي‌دانيم كه تئاتر ايران به خصوص تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس مظلوم است؛ از اين رو بايد به كمك رسانه‌ها، انقلاب و دفاع مقدس را در تئاتر پررنگ كنيم.
عليرضا عاقل‌زاده، در نشست خبري خود كه روز گذشته در تماشاخانه «سرو» انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد، با بيان اينكه اميدواريم با كمك هنرمندان بتوانيم به زيرساخت‌هاي هنر انقلاب و دفاع مقدس كمك كنيم، گفت: كشورهاي ديگر در زمينه هنر رويكردهايي دارند و به همين دليل 40 تا 50 سال از ما جلوتر هستند، در حالي كه ما در كشورمان تنها 10 سال است كه به رويكرد رسيده‌ايم. وي با اشاره به اينكه درنظر داريم تا با بازخواني ارتباط با هنر انقلاب اسلامي، مقاومت و دفاع مقدس بتوانيم به تعريف مشخصي از آنها برسيم، ادامه داد: هميشه تلاش كرده‌ايم تا به تعريف مشخصي در ارتباط با هنر انقلاب برسيم و اميدواريم بتوانيم چنين تعريفي را به هنرمندانمان ارائه كنيم؛ همچنين ما تعريف مشخصي از جنگ، دفاع مقدس يا يك اثر ضدجنگی نداريم و اين مباني به درستي تبيين نشده است. عاقل‌زاده تصريح كرد: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به سه موضوع انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت مي‌پردازد.
 
مديرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با بيان اينكه منتقدان، ديدباناني هستند كه مي‌توانند به ما در تئاتر كمك كنند، گفت: يكي از گونه‌هاي تئاتري كه براي ما حائز اهميت است، تئاتر مستند است كه مي‌تواند وقايع مختلف را به صورت واقع‌نگري مطرح كند، اما اين نافي نكته نيست كه هنرمند نيز از تخيل خودش استفاده نكند. عاقل‌زاده گفت: جايگاه تئاتر استراتژيك در كشور بسيار خالي است؛ چراكه اين نوع تئاتر مي‌تواند بر‌اساس اولويت‌ها شكل بگيرد و يك نگاه راهبردي را به ما منتقل كند.

جواد جباري، مديرعامل بنياد روايت نيز در ادامه اين نشست گفت: هفته دفاع مقدس از آن جهت كه آغاز مقاومت مردمي است براي ما مورد تقدير است، نه از اين جهت كه اين روزها تجاوز رژيم بعثي به كشور ما بوده‌ است. آثاري كه قرار است آنها را رونمايي كنيم، پژوهش‌هايي هستند براي پژوهش، در واقع اين آثار مي‌توانند براي افرادي كه مي‌خواهند وارد عرصه پژوهش شوند، كمك بسيار خوبي باشد و راحت‌تر در عرصه تئاتر اين كار را انجام دهند. وي با بيان اينكه پژوهش يكي از كارهاي جدي است و متأسفانه ما در اين زمينه در تئاتر با فقر جدي روبه‌رو هستيم، اظهار داشت: به دليل كم‌توجهي متوليان و هنرمندان نسبت به اين موضوع شاهد كمبود تحقيق و پژوهش در آثارمان هستيم. همچنين شخصيت‌پردازي‌هاي موجود در نمايشنامه‌هاي ما نيز ضعيف هستند، در حالي كه پژوهش و تحقيق مي‌تواند ما را به آثاري برساند كه نزديك به دفاع مقدس است. به همين منظور بايد از آثار اقتباسي نيز حمايت كنيم.
گفتني است، در پايان اين نشست از مجموعه كتب نمايشي تئاتر مقاومت نيز رونمايي شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار