کد خبر: 813238
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
سال‌هاي سال است که بحث حيف و ميل کردن پول بيت‌المال در فوتبال ايران مطرح است.
شیوا نوروزی
سال‌هاي سال است که بحث حيف و ميل کردن پول بيت‌المال در فوتبال ايران مطرح است. بارها و بارها اظهارنظرهايي در اين‌باره در رسانه‌هاي مختلف منتشر شده، اما تا به امروز هيچ‌کدام از مقامات مسئول حرکت جدي در راستاي برخورد با متخلفان اين موضوع انجام نداده‌اند. از وقتي ليگ فوتبال کشورمان به اصطلاح حرفه‌اي شد پول‌هاي کلاني بين باشگاه‌ها، بازيکنان، مربيان و البته دلالان رد و بدل مي‌شود، بدون آنکه قانوني در اين خصوص وضع شده باشد. از همين بي‌قانوني‌ها تا دلتان بخواهد پول بي‌زبان بيت‌المال به جيب بازيکنان و مربيان بي‌کيفيت رفته و واسطه‌هاي زيادي نيز از همين طريق ثروتمند شده‌اند. حالا در حالي که مسابقات ليگ شانزدهم آغاز شده، وزير ورزش مديرعامل پيشين استقلال را متهم به هدر دادن پول بيت‌المال کرده است. گودرزي مدعي است که افشارزاده با صرف هزينه 28 ميلياردي بازيکنان جديد آبي‌ها را براي اين فصل خريده است. اين هزينه هنگفت سبب شده تا مرد اول ورزش ايران پس از شروع فصل جديد، عقد قرارداد با بازيکنان و گذشت هفت هفته از ليگ شانزدهم تازه نسبت به اين مسئله واکنش نشان دهد.

طرح چنين موضوع مهمي آن هم در اين برهه از زمان از سوي وزير ورزش تعجب‌برانگيز است، چراكه خود گودرزي پيش از اين عنوان كرده بود از بيت‌المال براي اين تيم‌ها خرج نخواهد شد. همه مي‌دانند که دو تيم استقلال و پرسپوليس تيم‌هاي دولتي هستند و هيچ‌کدام از آنها بدون اجازه وزارت آب هم نمي‌خورند. از طرفي سرخابي‌ها همواره يکي از دارايي‌هاي مهم دولت‌ها محسوب مي‌شوند به همين دليل نيز تاکنون پروژه خصوصي‌سازي آنها هرگز به سرانجام نرسيده است. در حال حاضر نيز وزارت ورزش مسئوليت دو تيم را برعهده دارد و در حقيقت اعضاي هيئت مديره و مديران عامل دو باشگاه با نظر مستقيم اين نهاد ورزشي انتخاب مي‌شوند. در شرايطي که همه مي‌دانند افشارزاده نيز مثل مديران قبلي از طريق وزارت به اين سمت رسيده، اما جالب است که آقاي وزير انتقادي ديرهنگام را از مديري که خودش حکم مديريتش را امضا کرده مطرح مي‌کند! مدير کهنه‌کار ورزش که با ورود به فوتبال، نوع مديريتش نيز تغيير کرد، متهم شده به اينکه گران‌قيمت‌ترين تيم ليگ را بسته است.

در صورتي که افشارزاده به عنوان مديرعامل وقت استقلال با موافقت وزارت اين مسئوليت مهم را برعهده گرفت. حالا چطور مي‌توان پذيرفت که در اين مدت گودرزي و مجموعه همکارانش از اتفاقات اردوگاه آبي‌ها بي‌اطلاع بوده‌اند. بايد از وزير ورزش اين سؤال را پرسيد که چرا در طول فصل نقل و انتقالات و آن زمان که بازار مکاره خريد بازيکن در فوتبال ايران به راه افتاده بود به ماجرا ورود نکرده‌ايد و جلوي اين همه اسراف را در اين شرايط اقتصادي نگرفته‌ايد؟ قطعاً بستن تيمي 28 ميلياردي در يک روز و يک شب اتفاق نيفتاده، کافي بود نگاهي گذرا به تيترهاي روزنامه‌ها بيندازيد تا متوجه اوضاع اسفناک بازار نقل و انتقالات بشويد. نه اينکه بعد از چند ماه و درست پس از آنکه اختلافات‌تان با افشارزاده بالا گرفته از واقعيت‌هاي تلخ حاکم بر فوتبال ايران پرده برداريد. آقاي وزير در صحبت‌هايش ادعاي تلخ ديگري را نيز مطرح کرده مبني بر اينکه اعضاي هيئت مديره استقلال از قراردادهاي نجومي بي‌اطلاع بوده‌اند! بايد تأسف خورد به حال فوتبالي که مثلاً حرفه‌اي شده و پول‌هاي هنگفتي در آن دست به دست مي‌شود، اما اعضاي هيئت مديره‌اي که از سوي وزارت ورزش انتخاب شده با توجه به مشغله‌هاي زيادي که در حوزه‌هاي ديگر دارند در بي‌خبري تمام به سر مي‌برند و فقط به خاطر کسب شهرت بيشتر و ارتباطاتي که دارند به اين سمت رسيده‌اند. به نظر مي‌رسد گودرزي در اين مورد نيز خودزني کرده است، چراکه خبر 900 ميليون توماني شدن قرارداد 120 ميليوني را همه شنيده بودند به غير از اعضاي هيئت مديره! بحران هدر دادن پول مردم بحث امروز و ديروز نيست و اصولاً زماني به آن توجه مي‌شود که بين برخي مديران اختلافات مي‌افتد و براي آنکه اوضاع را به نفع خود تغيير دهند بخشي از واقعيت‌هايي که همه از آن مطلع هستيم را به زبان مي‌آورند. اين‌بار نيز همچون دفعات گذشته تغييري در شرايط ايجاد نخواهد شد، نه از مبلغ قراردادهاي ميلياردي کم مي‌شود نه مديران درس عبرت مي‌گيرند و نه کسي دلش به حال برباد رفتن پول مردم مي‌سوزد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار