کد خبر: 813200
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
امسال گویا کشور قطر و “موسسه فیلم دوحه” حساب بالایی را بر روی اسکار باز کرده اند.


زیر سایه

به گزارش سینماژورنال موسسه فیلم دوحه که به عنوان سرمایه گذار نماینده ایرانی اسکار یعنی "فروشنده” اصغر فرهادی حضور داشت(اینجا را بخوانید) به غیر از این فیلم امسال فیلم دیگری را هم در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار خواهد داشت.

این فیلم "زیر سایه” نام دارد که توسط یک کارگردانی ایرانی ساکن لندن به نام بابک انوری ساخته شده که به تازگی به عنوان نماینده بریتانیا در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار معرفی شده است.

بر بستر جنگ ایران و عراق

"زیر سایه” یک فیلم هارور است که داستانش در روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دل جنگ ایران و عراق در تهران می گذرد. نقش اصلی فیلم را نرگس رشیدی بازیگر ایرانی مقیم آلمان بازی می کند.

رشیدی در این فیلم مادری است به نام "شیده” که در دل حملات هوایی عراق به ایران، با فرزند دخترش "درسا” تنها در یک خانه در تهران ساکن است و رفته رفته گرفتار نوعی ترس اهریمنی می شود که به جان خانه می افتد…

"زیر سایه” اولین بار ژانویه ۲۰۱۶ در جشنواره آمریکایی ساندنس که الویت خود را بر حضور فیلمسازان مستقل قرار داده، رونمایی شد.

 آوین منشادی، بابی نادری، ری هاراتیان و آرش مرندی دیگر بازیگران "زیر سایه” هستند که تولید آن توسط ” لوکان تو”، "اولیور راسکیل” و "امیلی لئو” از کمپانی ویگوام فیلمز انجام شده است.

جذب ایرانیان؛ از انگلستان تا ایران

به گزارش سینماژورنال زبان "زیر سایه” فارسی است و برای همین به بخش غیرانگلیسی زبان اسکار معرفی شده و البته که در میان کشورهای تولید کننده فیلم در کنار انگلستان و ایران، نام اردن و قطر هم دیده می‌شود!

وجود نام اردن در میان شرکای تولید از این جهت بوده که لوکیشنهای اصلی فیلم در امان اردن بوده شاید بخاطر شباهت به تهران!

از آن سو "موسسه فیلم دوحه” که با سرمایه شیخ میاسه آل ثانی خواهر پادشاه قطر راه اندازی شده به عنوان فانددهنده یا سرمایه گذار "زیر سایه”  حضور داشته است و به این ترتیب و تا اینجا این موسسه قطری با دو فیلم درباره ایران در بخش خارجی اسکار حضور خواهد داشت.

"موسسه فیلم دوحه” در کوران حضور "فروشنده” در جشنواره کن و البته حضور فاطمه الرمیحی مدیر آن روی فرش قرمز "فروشنده” به واسطه سرمایه گذاری بر این فیلم مورد توجه ایرانیان قرار گرفت و اصغر فرهادی کارگردان "فروشنده” سعی زیادی کرد که فاند این موسسه قطری را ناچیز قلمداد کند.(اینجا را بخوانید)

حالا در اتفاقی جالب نام این موسسه قطری به جز "فروشنده” که نماینده ایرانی اسکار است در تیتراژ نماینده بریتانیا در اسکار نیز دیده می شود تا بیش از پیش ردّپای یک شرکت قطری تازه تأسیس در مراودات سینمایی جهان پررنگ شود.

پوستر "زیر سایه"
پوستر "زیر سایه”
زیر سایه
آوین منشادی در نمایی از "زیر سایه”
زیر سایه
نرگس رشیدی در نمایی از "زیر سایه”
زیر سایه
پوستری دیگر از "زیر سایه”
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار