کد خبر: 813186
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
تشکیل ستاد طرح آینه شمعدون در استان فارس
نخستین نشست طرح ملی «آینه شمعدون» در استان فارس برگزار شد و طی این نشست ستاد «آینده شمعدون» برای تامین و اهدای جهیزیه به زوج‌های کم‌برخوردار این استان تشکیل شد.

نخستین نشست هماهنگی اجرایی شدن طرح آینه شمعدون در استان فارس و تشکیل ستاد آن در این استان، به همت دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس و بنیاد ملی خانواده برگزار شد.

در این نشست چهره‌هایی چون حجت الاسلام انجوی‌نژاد دبیر ستاد بنیاد خاتم الاوصیای استان فارس، حجت الاسلام سیدمحمد جعفری معاونت فرهنگی دفتر امام جمعه شیراز، محمدحسین اسلامی نماینده دفتر امام جمعه شیراز، حجت الاسلام غلامحسین نیازی نماینده معاونت فرهنگی شهرداری، علی داورپناه نماینده صداوسیمای مرکز فارس، ناصر انصاری نمانیده کمیته امداد امام خمینی استان، مهدی محلاتی نماینده هیئت مدیره خانه خیرین، محمدرسول طالبی، طراح و مجری طرح آینه شمعدون و نماینده بنیاد ملی خانواده، آذر بردبار نماینده انجمن حامی خورشید، مرضیه محمدی نماینده کانون ازدواج آسان، کلثوم خاکساری نماینده موسسه تحقیقاتی شهد علم، پگاه ارجمندی نماینده موسسه یاوران شب چراغ و... حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه محمدرسول طالبی، طراح و مجری طرح ملی آینه شمعدون در سخنانی اظهار کرد: «طرح ملی آینه شمعدون» با محوریت تهیه 75 هزار جهیزیه برای نوعروسان کم‌برخوردار ایرانی قبل از ماه مبارک رمضان امسال کار خود را آغاز کرد. در این مدت جلساتی  با حضور نمایندگان امام جمعه، سپاه، شهرداری تهران، بهزیستی و کمیته امداد کشور تشکیل شده است و چند و چون آن مورد بحث قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هدف ما فقط تامین جهیزیه نیست، افزود: ما طرح آینه شمعدون را معبر و نقطه شروعی برای مباحث خانواده و تحکیم بنیان آن  می‌دانیم.

طراح و مجری طرح ملی آینه شمعدون افزود: بیش از 10 استان درگیر این طرح شده‌اند و ما هم از ابتدا قرارمان این بود که مانع تهرانیزه‌ شدن این طرح شویم و همه سعی‌مان را بکنیم این طرح در استان‌ها بومی شود.

حجت‌الاسلام انجوی‌ نژاد، دبیر ستاد بنیاد خاتم الاوصیای استان فارس در این جلسه گفت: شهرداری و صدا و سیمای استان زمینه خوبی برای تبلیغات این طرح در استان ما دارد و می‌توانیم از فرصت ماه محرم و صفر نیز استفاده کنیم. مشروط بر اینکه باید اعتمادسازی اولیه صورت گیرد و تمام اقشار مختلف در این اعتمادسازی شریک شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چند نهاد برای کار خیر راه افتاده است، گفت: یکی قرارگاه آستان قدس رضوی است، دیگری قرارگاه امام رضا(ع) که در زمینه مسکن و عمران فعال است؛ قرارگاه خاتم الاوصیا که در بحثهای بنیادی و مشاوره خانواده فعال است و... . هماهنگی با این نهادها موجب پیشرفت کار از چندین جهت خواهد شد و نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام انجوی‌ نژاد با بیان اینکه در حال حاضر عشایر نقش مهمی دارند، گفت: متاسفانه در چنین طرح‌هایی کمتر کسی به عشایر کشور توجه می‌کند. برخی نهادها اصلا اینها را در آمار قرار نمی‌دهند؛ عشایر در برخی موارد حتی شناسنامه ندارند، در حالی که عشایر در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات بومی و... از محورهای مهم محسوب می‌شوند.

ناصر انصاری، نماینده کمیته امداد امام خمینی استان هم در این جلسه با بیان اینکه پویش مردمی آینه شمعدون به سمت تقویت بنیان خانواده با محوریت تهیه جهیزیه رفته است، گفت: در این برنامه ملی باید صدا و سیما، دفتر امام جمعه و کمیته امداد به عنوان کلیدی ترین‌ها حضور یابند. برای استفاده بهینه از این اتفاق به سود فرهنگ و خانواده باید به چارچوبی منطقی برسیم.

وی در پایان تاکید کرد: کمیته امداد با توجه به نقش کلیدی و شرح وظایفش آمادگی هر نوع همکاری را در این زمینه دارد و پیگیری ساختمان ستاد آینه شمعدون را نیز در اولویتهای خود قرار می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار