کد خبر: 813184
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس:
نشست مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با رونمایی از یک کتاب، برگزار شد.

نشست مدیرعامل انجمن تئاتر انقلابنشست مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با توضیحاتی درباره نیاز به پژوهش و همچنین رونمایی از یک کتاب پژوهشی، شنبه ۳ مهرماه در محل انجمن برگزار شد.

به گزارش"مهر"، در ابتدای این نشست رسانه‌ای علیرضا عاقل‌زاده مدیرعامل جدید انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه این انجمن قدمتی ۲۰ ساله دارد، افزود: ما در حوزه هنر انقلاب و تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیاز به تعریفی منسجم و مشخص داریم و امیدواریم بتوانیم در انجمن یک برنامه ریزی مدون برای ۲۰ سال آینده داشته باشیم.

وی اظهار کرد: به دلایل مختلف تئاتر و به ویژه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مظلوم واقع شده است به همین منظور ما از اصحاب رسانه کمک می‌طلبیم تا این حوزه از هنر انقلاب اسلامی را پویا کنیم.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به اینکه رویکرد انجمن به نگاه انتقادی بر اساس تجزیه و تحلیل است، گفت: مبنای کار انجمن را بر بخش پژوهش قرار داده‌ایم و قصد داریم این بخش را خیلی پررنگ‌تر کنیم؛ البته تحقیق و پژوهشی که کاربردی است.

عاقل‌زاده یادآور شد: همانطور که جریان نقد توانست باعث بالندگی سینمای ایران شود در تئاتر هم نقد می‌تواند آثار و مخاطبان را رشد دهد. از این‌رو قرار است روزهای شنبه جلسات نقد و بررسی آثار را برگزار کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تئاتر مستند می‌تواند در حوزه انقلاب و دفاع مقدس جریان مستندسازی و واقع‌گرایانه را ایجاد کند، افزود: جای تئاتر استراتژیک نیز خیلی خالی است در حالیکه این تئاتر می‌تواند نگاه راهبردی به جامعه مخاطب ارائه دهد. نکته مهم دیگری از دیدگاه ما در انجمن تئاتر کودک و نوجوان است. ما حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز داریم که باید در حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با کودکان و نوجوانان و برای کودکان و نوجوانان، تولید و برنامه داشته باشیم.

در ادامه پرویز رادی دهنوی مدیر تماشاخانه «سرو» که در این نشست حضور داشت با ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت این تماشاخانه، اظهار کرد: اجرای نمایشنامه‌های اقتباسی در اولویت کار تماشاخانه «سرو» قرار داد.

بخش دیگری از این مراسم، رونمایی از مجموعه کتاب‌های پژوهشی «تئاتر مقاومت» با حضور جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت فتح بود.

جباری بعد از انجام مراسم رونمایی، اظهار کرد: امر پژوهش یکی از بحث‌های جدی هنر و تئاتر است که ما از این جهت در فقر به‌سر می‌بریم. کار پژوهش می‌تواند ما را به یک کار درست و تأثیرگذار نزدیک کند. شخصیت‌پردازی در اکثر آثار با موضوع دفاع مقدس ضعیف است چون اشرافی نسبت به شخصیت‌های دوران دفاع مقدس نداریم.

وی در پایان این نشست که ظهر روز شنبه ۳ مهر ماه برگزار شد، تأکید کرد: تمرکزمان را روی کارهای اقتباسی معطوف می‌کنیم چون کار اقتباسی می‌تواند ما را به فضاهای درست نزدیک کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار