کد خبر: 813167
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از وجود حدود ۱۰۰ مدرسه تک دانش آموز در کشور خبر داد.
مهناز احمدی صبح شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در هنرستان آفرینش خرم آباد برگزار شد، آغاز مهری پرنشاط، شاداب و پر از کار و تلاش را آرزو کرد و اظهار داشت: معلمان طلایه داران اصلی دانایی و اصلی ترین محور تحقق عینی سیاست های آموزش و پرورش هستند.

وی پروژه مهر را مهم ترین رویداد فرهنگی کشور دانست و گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای ارتقاء فرهنگ، اخلاق، دین داری و ... در نهاد مدرسه سال تحصیلی جدید را با حدود ۱۳.۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون پرسنل آغاز کرده است.  

ساماندهی نیروی انسانی از سیاست های مهم وزیر آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش سیاست اصلی این وزارتخانه را در دولت تدبیر و امید ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: آموزش و پرورش از نظر کمی دارای مشکلاتی از قبیل معیشت، تجهیزات، امکانات، زیرساخت ها و ... است ولی آنچه که در دولت یازدهم مهم است علاوه بر پرداختن به مسائل کمی توجه به کیفیت آموزش بوده و این امر برای ما از همه چیز مهم تر و بالاتر است.

احمدی با بیان اینکه کیفیت آموزشی در صورتی محقق می شود که همه افراد و دستگاه ها به آموزش و پرورش کمک کنند، عنوان کرد: در صورتی که نهادهای تربیتی و دستگاه های دولتی با آموزش و پرورش همسو نباشند کیفیت آموزشی محقق نخواهد شد.

وی یکی از سیاست های مهم وزیر آموزش و پرورش را ساماندهی نیروی انسانی بیان کرد و گفت: این سیاست به معنای این بوده که ما در همه جا بر اساس نیاز، نیروی متخصص تربیت کرده باشیم تا تفاوتی بین دانش آموز روستایی و دانش آموز شهرنشین وجود نداشته باشد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: عدالت آموزشی ایجاب می کند ما شرایط را به گونه ایی فراهم کنیم که هیچ دانش آموزی به دلیل نبود امکانات و مدرسه از تحصیل باز نماند.

وجود ۱۰۰ مدرسه تک دانش آموز در کشور


احمدی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ مدرسه تک دانش آموز داریم، گفت: در مناطق دور و صعب العبور باید مدرسه وجود داشته باشد تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند.

وی جلوگیری از تحصیل دانش آموزان را موجب پیگرد قانونی دانست و گفت: بعضی از خانواده ها اجازه ادامه تحصیل را پس از پایان مقطع ابتدایی به فرزندان خود نمی دهند که این امر درست نیست.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از کارهای بزرگی که وزیر آموزش و پرورش همه استان ها را به آن مکلف کرده است اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

احمدی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیاری از مشکلاتی که امروزه در مدارس وجود دارد برطرف خواهد شد، تصریح کرد: سند تحول بنیادین سندی فرابخشی بوده  و تنها متعلق به آموزش و پرورش نیست لذا برای اجرای مناسب این سند آموزش و پرورش نیازمند کمک همه دستگاه ها و همه مسئولین است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول مسئولین باید آموزش و پرورش باشد، افزود: مسئولین آموزش و پرورش جز ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش نباید نگرانی دیگری داشته باشند.

بسیاری از وقت دانش آموزان صرف فضای مجازی می شود


مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: ما از مجلس و دولت انتظار داریم که دغدغه مندی و باور به رشد و پیشرفت آموزش و پرورش را عملیاتی و محقق کند زیرا در دنیا ثابت شده که دانش آموزان ما بالاترین بهره هوشی را در منطقه دارند و حیف است از این بهره هوشی به درستی استفاده نشود.

احمدی یکی از دغدغه های اولیاء و مسئولین را استفاده دانش آموزان از فضای مجازی دانست و عنوان کرد: بسیاری از وقت دانش آموزان صرف فضای مجازی می شود لذا خانواده ها برای استفاده فرزندان خود از فضای مجازی باید برنامه ریزی داشته باشند زیرا یکی از مصادیق اعتیاد در حال حاضر استفاده بیش از حد از فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت عاطفی و آرامش اعضای خانواده یکی از نکات مهمی است که می تواند به روند رشد فرزندان کمک کند، افزود: خانواده نباید جلو فرزندان خود و نسل جوان مجادله داشته باشند.

لزوم توسعه و تقویت کتاب خوانی در بین دانش آموزان

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد روحیه استقلال طلبی و پرسشگری در بین دانش آموزان یکی از مطالبات رئیس جمهور است لذا باید به دانش آموز اجازه دهیم که پرسش گر باشد.

احمدی با اشاره به اینکه آموزش مهارت نه گفتن، گفت وگوی مسالمت آمیز و ...  به فرزندان بسیار مهم است، افزود: دانش آموز ما باید به سلامت جسم و روح خود توجه کافی داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم توسعه و تقویت کتاب خوانی در بین دانش آموزان تاکید کرد و بیان داشت: هیچ چیزی نمی تواند جای کتاب را بگیرد لذا دانش آموزان باید کتاب را دریابند چرا که اگر جامعه و مردمی با کتاب، مطالعه و تاریخ کشور خود بیگانه شوند هرگز رنگ پیشرفت را نخواهند دید.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار