کد خبر: 813166
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
آخوندی: هند در دو مرحله ۸۵ میلیون دلار و ۱۵۰ میلیون دلار برای توسعه چابهار سرمایه‌گذاری کرده است.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این همایش با اشاره به سرمایه گذاری ۶هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پس کرانه‌ بنادر طی سه سال گذشته، گفت: بهبود بازاریابی بین‌المللی در دستور کار قرار دارد و بر اساس برنامه، قرار است ظرفیت جابجایی کالا از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش یابد.

آخوندی ادامه داد: در توسعه بندر چابهار از ظرفیت هند و افغانستان بهره می‌بریم و در توسعه بندر شهید رجایی از ظرفیت تمام بازیگران بین‌المللی استفاده می‌کنیم تا این بندر را به عنوان یک بندر بین‌المللی معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: در بندر شهید بهشتی چابهار ۴۰۳ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به توسعه این بندر اختصاص یافت، علاوه بر این کشور هند نیز در دو مرحله ۸۵ میلیون دلار و ۱۵۰ میلیون دلار برای توسعه چابهار سرمایه‌گذاری کرده است و در عین حال  از مشارکت افغانستان در توسعه چابهار استفاده می‌کنیم.  

وزیر راه و شهرسازی به موضوع شبکه‌ای کردن بنادر ایران اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی با شبکه‌ای‌ کردن بنادر به دنبال استفاده از طول تمام سواحل کشور بوده و در این زمینه به چند نقطه پرتردد اکتفا نمی‌کند.

آخوندی در ادامه به بحث سوخت‌رسانی دریایی اشاره کرد و گفت: در جهت افزایش سوخت‌رسانی دریایی، اقدامات مؤثری صورت گرفته است و چندین پروژه بانکرینگ در حوزه بین‌المللی با چند صد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آینده اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۴۵۰ هکتار از کرانه شهید رجایی واگذار شده است و وزارت راه و شهرسازی در تلاش است که همین مقدار از کرانه را مجدداً به این بندر واگذار کند.



منبع: ميزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار