کد خبر: 813119
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
وزیر دفاع انگلیس در پایان سفر سه روزه خود به عراق، اعلام کرد انتظار می‌رود عملیات محاصره شهر موصل به‌عنوان مقدمه‎ای برای آزادسازی آن از اشغال داعش، طی چند هفته آینده آغاز شود.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس، روز جمعه در پایان سفر خود به عراق اعلام کرد: انتظار می‌رود عملیات محاصره موصل، دومین شهر بزرگ عراق «طی چند هفته آینده» با هدف آماده‌ کردن شرایط برای آزادسازی آن از اشغال تندروها، آغاز شود.

گروه تروریستی داعش از ژوئن 2014 موصل را به اشغال خود درآورده است. جنگنده‌های انگلیسی نیز در عملیات ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه و عراق مشارکت دارند.

فالون پس از سفر سه روز خود به عراق گفت: «به رغم این‌که موصل شهری بزرگ و تو در تویی است ولی آزاد خواهد شد مسلما به زودی آزاد خواهد شد. پیش‌بینی می‌کنم عملیات محاصره آن طی چند روز آینده آغاز شود.»

وزیر دفاع انگلیس افزود: انتظار می‌رود ما بتوانیم داعش را از عراق طی چند ماه آینده- چند ماه باقی‌مانده از سال جاری میلادی- بیرون کنیم.

مقام‌های ارشد آمریکایی می‌گویند نبرد موصل طی ماه آینده آغاز خواهد شد ولی پیچیدگی‌های نظامی، سیاسی و انسانی چالش‌هایی را فراروی دولت عراق برای محاصره این شهر به‌وجود آورده است.

نیروهای امنیتی عراق، چندی پیش «پایگاه هوایی القیاره» به تصرف خود درآوردند. از آن زمان آماده‌سازی این پایگاه، به‌عنوان مرکزی برای آغاز عملیات موصل، شروع شد. این پایگاه در جنوب موصل است.

همزمان نشریات و رسانه‌های آمریکایی می‌گویند بین 400 تا 450 نیروی نظامی تازه ارتش آمریکا، برای کمک به نیروهای عراقی وارد این کشور شده‌اند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار