کد خبر: 813112
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا بر عزم واشنگتن و سئول برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی تأکید کرده و این مسئله را "غیر قابل مذاکره" ارزیابی نموده است.
به نقل از رویترز، دانیل راسل دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا روز جمعه تأکید کرد: طرح استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی قابل مذاکره نخواهد بود و واشنگتن مطمئن است که اقدامات شدیدتر علیه کره شمالی از سوی شورای امنیت به‌زودی تصویب خواهد شد.

چین که حمایت کامل آن می‌تواند مسیر شورای امنیت برای اعمال تحریمهای جدید علیه کره شمالی را هموار کند، بارها با استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی مخالفت کرده و این اقدام را تهدیدی علیه قدرت نظامی خود می‌داند.

برخی کارشناسان نیز استدلال کرده‌اند که استقرار سامانه موشکی تاد باید بخشی از مذاکرات مربوط به تدابیر جدید سازمان ملل علیه کره شمالی باشد ولی دانیل راسل با این مسئله به‌شدت مخالفت کرده است.

راسل گفت: آمریکا و کره جنوبی تصمیم خود را برای استقرار سامانه تاد گرفته‌اند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در دیدار با رهبران جنوب شرق آسیا در نیویورک تأکید کرد: ایالات متحده برای دفاع از شهروندان خود و عمل به تعهداتش برای برقراری امنیت متحدان، هر کاری را انجام خواهد داد.

راسل در ادامه افزود: مذاکرات در خصوص اعمال تحریمهای جدید علیه کره شمالی در مراحل اولیه قرار دارد ولی من مطمئن هستم که قطعنامه جدید شورای امنیت به‌زودی تصویب خواهد شد.

وی اظهار داشت: از مهمترین اهداف قطعنامه جدید شورای امنیت، جلوگیری از سوء استفاده کره شمالی از زیرساختهای بین المللی مثل بانکداری و کشتیرانی برای توسعه برنامه هسته‌ای خواهد بود.

کره شمالی به محکومیت بین المللی نسبت به آزمایش اتمی اخیر خود بی‌توجهی کرده و اخیراً اعلام کرد که یک موتور موشک جدید را آزمایش نموده است. اقدامات کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت به شمار می‌رود.

چین بارها اعلام کرده است که تحریمها پاسخ نهایی به اقدامات کره شمالی نخواهد بود و خواستار بازگشت به مذاکرات شده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار