پایگاه اطلاعرسانی پلیس: سردار مهدی معصوم بیگی گفت: کلانتریها و
پاسگاهها موظفند پس از دریافت شکایت، پس از ارائه رسید به شاکی پرونده، به
فوریت اقدامات بعدی خود را برابر قانون انجام دهند و این موضوع به
کلانترها و پاسگاهها، ابلاغ شده است.
وی افزود: ضابطان دادگستری
موظفند شکایت کتبی یا شفاهی مردم را در هر زمان قبول کنند و در صورت شفاهی
بودن شکایت باید در صورت مجلس، قید و به امضای شاکی برسد و علاوه بر آن
شاکی را از حق درخواست جبران خسارت و بهره مندی از خدمات مشاورهای و سایر
معاضدتهای حقوقی آگاه کنند.
جانشین پلیس پیشگیری ناجا، رعایت حقوق
شهروندی را موضوع بسیار اساسی و مهمی دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق
شهروندی از تکالیف قانونی، اخلاقی و حرفه ای ماموران کلانتریها و
پاسگاهها است که موجب افزایش عملکرد مثبت پلیس و مشارکت بیشتر مردم در
تولید امنیت خواهد شد.
وی گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و رحمت
نظام اسلامی است که مظلوم و کسی که مورد ظلم واقع شده است از او کمک می
گیرد و ناتوان به او پناه می برد و کلانتریها و پاسگاهها مظهر کمک به
ستمدیده و احیا کننده حق مظلوم هستند.