کد خبر: 813100
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کره شمالی بار دیگر علی رغم محکومیت و تحریم سازمان ملل، بر تقویت توانایی‌های اتمی خود تاکید کرده است.
به نقل از رویترز، ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی روز جمعه در سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: پیونگ یانگ هرگز قدرت بازدارندگی خود  را متوقف نخواهد کرد، آن هم در شرایطی که از سوی کشورهای مسلح به سلاح هسته ای، تهدید می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تسلیحات هسته ای کره شمالی یک اقدام برای دفاع از خود علیه تهدیدات هسته ای متوالی از سوی آمریکا است.

وزیر خارجه کره شمالی گفت: دستیابی به سلاح هسته ای سیاست کشور ماست. تا زمانی که تهدید ناشی از یک کشور مسلح به سلاح هسته ای علیه کره شمالی وجود داشته باشد، امنیت ما و صلح در شبه جزیره کره را تنها می توان با بازدارندگی هسته ای مطمئن، تضمین کرد.

این مقام ارشد کره شمالی اظهار داشت: پیونگ یانگ به اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت نیروهای مسلح هسته ای هم از نظر کیفیت و هم کمیت ادامه خواهد داد.

وی در ادامه کره جنوبی و آمریکا را به انجام مانورهای جنگ هسته ای تمام عیار متهم کرد و گفت: هدف از انجام این مانورهای بزرگ، نابودی رهبری کره شمالی و اشغال پیونگ یانگ است.

کره شمالی 9 سپتامبر پنجمین آزمایش اتمی خود را انجام داده که این مساله مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

شورای امنیت سازمان ملل نیز آزمایش اتمی اخیر کره شمالی را محکوم کرده و قصد دارد فورا کار برای صدور قطعنامه جدید را آغاز کند. آمریکا، بریتانیا و فرانسه از شورای امنیت خواسته اند تا تحریمهای جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار