کد خبر: 812920
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از اجرای طرحی‌ با هدف احداث و راه‌اندازی مرکزی ویژه برای دفن و امحای پسماندهای صنعتی و بیمارستانی در این استان خبر داد.

حسین محمدی با بيان اينکه متاسفانه استان البرز یکی از استان‌هایی است که از نظر میزان تولید زباله و پسماند ، دارای آمارهای غیر قابل قبولی است گفت: تنها در مرکز دفن زباله واقع در محدوده حلقه‌دره روزانه حدود یک هزار و 500 تن انواع زباله دفن می‌شود که این آمار نشان دهنده حجم بالای تولید زباله در البرز است.

وي افزود: بخش مهمی از این زباله‌ها را پسماندهای صنعتی و پسماندهای ویژه تشکیل می‌دهند که پسماندهای ویژه مربوط به زباله‌های عفونی و بیمارستانی است.

محمدی با تاکید بر اینکه دفن زباله‌های بیمارستانی به صورت عادی آسیب‌های بهداشتی و زیست محیطی بسیاری به همراه دارد، گفت: باید به صورتی برنامه‌ریزی کنیم که پسماندهای صنعتی و پسماندهای بیمارستانی و ویژه به صورت اصولی و علمی دفن و از آسیب به سلامت مردم و محیط زیست جلوگیری شود.

وی افزود: به همین منظور مرکزی در محدوده قشلاق طلایی در دست احداث است که فاز نخست آن حدود 30 هکتار است و باید بر اساس نیاز استان البرز گسترش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: با بهره‌برداری از این مرکز دیگر پسماندهای ویژه و زباله‌های صنعتی در حلقه‌دره دفن نمی‌شود و به صورت مستقیم به این منطقه برای دفن انتقال داده خواهد شد.

محمدی گفت: در صورت تکمیل و بهره‌برداری از طرح فوق، استان البرز به عنوان نخستین استانی به شمار می‌آید که چنین طرحی را اجرا کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار