کد خبر: 812778
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
پيام سردار نقدي به جشنواره فيلم مقاومت
سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين در آستانه برگزاري چهاردهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت پيامي را خطاب به هنرمندان، سينماگران و فعالان حوزه سينماي مقاومت منتشر كرد.
در اين متن آمده است: چهاردهمين جشنواره فيلم مقاومت فرصتي استثنايي براي شناختن و شناساندن هنر اصيل و تعالي‌بخش مقاومت در جهان ظلم و زور و اختناق و فرصتي‌نو براي معرفي و تجليل از هنر و هنرمندان متعهد ايراني است. ايراني كه تاريخش مشحون است از آزادي‌خواهي و عدالت‌طلبي و فرهنگ و هنرش همواره الهام‌بخش مبارزات آزادي‌خواهانه و ايستادگي در برابر جباران و ستمگران است. دشمنان به خوبي دريافته‌اند كه تا وقتي فرهنگ اصيل ايراني اسلامي در ملت ايران جريان دارد، راه براي استعمار و سلطه مجدد آنان بر منابع و ثروت‌هاي ما باز نخواهد شد و اين فرهنگ متعالي پر از حكمت و هنر مردپرور و عزت آفرين، سد بزرگي در مقابل سلطه‌جويان است، بنابراين همه همت خود را براي محو و استحاله اين فرهنگ به‌كار گرفتند، اما شكست خوردند.

امروز دشمن شكست‌خورده ملت ايران مأيوس از رقابت با هنر و هنرمند ايراني براي تسلط بر فرهنگ اين مرز و بوم كمر به نابودي هنرمندان ايران بسته است و مي‌خواهد اين هدف شوم را از طريق از بين بردن شخصيت اجتماعي هنرمندان عملي كند و اين نقشه به‌ويژه در حوزه هنرهاي نمايشي و بالاخص سينما و تلويزيون كاملاً مشهود است. دعوت به سفرهاي خارجي، پيشنهادهاي وسوسه‌انگيز براي همكاري با شبكه‌‌هاي مبتذل و فاسد و ضد ايراني ماهواره‌اي، دادن امتيازات خاص براي ترك ايران و اقامت در خارج، كشاندن هنرمندان به محافل غيراخلاقي و ضد اسلامي سفارتخانه‌هاي خارجي و محافل فاسد اشراف و غارتگران بيت‌المال و ضبط و انتشار تصاوير خصوصي هنرمندان، كمك به توليد فيلم‌ها و فيلمنامه‌هاي سفارشي با دلارهاي سفارتخانه‌‌ها و تبديل شدن موضع ضد اسلامي و ضد ايراني به شاخص اصلي براي اعطاي جوايز و نشان‌‌ها در جشنواره‌هاي مطرح و پرآوازه فيلم و سينماي جهان و در اولويت قراردادن هنرمندان ايراني به اعطاي اين جوايز براي جذب آنان از جمله بخش‌هاي اين نقشه است. در اين ميان هنرمندي كه خداي نكرده بلغزد و در دام آنها بيفتد به‌تدريج از چشم و نظر مردم ايران مي‌افتد و هنرش بي‌اثر يا لااقل كم اثر مي‌شود.

هنرمنداني كه باهوش و هشيارند و به اين دام‌‌ها در نمي‌‌غلتند، آماج انبوه تهمت‌‌ها و فحاشي مي‌شوند. با آمارسازي‌‌هاي كاذب در فضاي مجازي و شبكه‌‌هاي اجتماعي آنها را زير سؤال مي‌‌برند و مورد هجوم قرار مي‌دهند، كارهاي فاخر و ارزشمند آنها را با نظرسازي‌‌هاي دروغين و تحليل‌‌هاي به ظاهر تخصصي بي‌‌ارزش جلوه داده و با تهاجمات گسترده از شبكه‌‌هاي پرتعداد ماهواره‌‌اي و اينترنتي سعي مي‌‌كنند اين آثار را بايكوت كنند و به انزوا بكشند. گاهي حتي شاهد اقداماتي ناجوانمردانه‌‌تر هستيم و آن آلوده كردن اعضاي خانواده و فرزندان هنرمندان و تلاش براي تحت فشار قراردادن او از طريق اعضاي خانواده است. با همه‌ اين ترفندها آنها مي‌‌خواهند كار را به جايي برسانند كه هنر فيلم و سينما مترادف فساد و تباهي و بي‌بند و باري‌‌هاي اخلاقي تلقي شود و سينماي خوب، سينمايي شناخته شود كه عزم و اراده‌‌ ملت‌هاي آزادي‌خواه را درهم مي‌‌شكند و راه را براي سلطه زورگويان بين‌‌المللي هموار مي‌‌كند.

حجم انبوه و كيفيت بالاي آثار فاخر ملي و بين‌‌المللي شركت‌‌كننده در جشنواره فيلم مقاومت كه از هر جهت نسبت به دوره‌‌هاي قبل برتري دارد، شاهدي بر اين مدعاست و ان‌شاءالله در سال‌هاي بعد هم خواهيم ديد كه اين جشنواره هر سال با دست‌هاي پُرتر چشم جهان را به‌روي حقيقت خواهد گشود و ديري نمي‌‌پايد كه مستندهاي آزادي بيت‌‌المقدس و سقوط رژيم جنايتكار امريكا در اين جشنواره به معرض نمايش گذاشته خواهد شد. چهاردهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت با شعار «تجلي گفتمان فرهنگي انقلاب اسلامي» به همت بنياد فرهنگي روايت و انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار