کد خبر: 812767
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
نمايش اقتدار نيروهاي مسلح در تهران و بندرعباس و سراسر کشور
رژه نيروهاي مسلح كشورمان، همزمان با سي‌و‌ششمين سالگرد آغاز جنگ تحميلي و هفته دفاع مقدس در تهران و سراسر كشور برگزار شد.
جعفر تكبيري
رژه نيروهاي مسلح كشورمان، همزمان با سي‌و‌ششمين سالگرد آغاز جنگ تحميلي و هفته دفاع مقدس در تهران و سراسر كشور برگزار شد. اين اتفاق در حالي در تهران و با حضور رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح افتاد كه براي نخستين بار با تمركززدايي از تهران، رژه با‌شكوه ديگري نيز با حضور فرماندهان ارشد نظامي در سواحل نيلگون خليج‌فارس برگزار شد؛ جايي كه سخنران اصلي آن سرلشكر غلامعلي رشيد فرمانده قرارگاه مركزي خاتم‌الانبيا (ص) بود و سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه و امير دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش نيز در جايگاه ويژه نظاره‌گر قدرت‌نمايي نيروهاي مسلح كشورمان بودند.
 
سرنوشت صدام در انتظار جنگ افروزان منطقه
در تهران و پيش از رژه يگان‌هاي نمونه ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و بسيج از مقابل جايگاه، سرلشكر محمد باقري رئيس ستادكل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در سخناني با بيان اينكه نيروهاي مسلح ايران در كشوري اسلامي و تحت زعامت ولايت فقيه مسلمين براي امنيت كشور در داخل و خارج كشور اهتمام مي‌ورزند، گفت: دفاع مقدس ملت ايران بايد عبرت كساني باشد كه از صدام و رژيم بعثي عراق با پول و سلاح حمايت كردند و حق همسايگي ما را بجا نياوردند، هرچند مورد رأفت جمهوري اسلامي قرار گرفتند اما بايد اين توصيه را جدي بگيرند كه هيچ‌گاه چه خود و چه به نيابت از امريكا وارد مجادله با ايران نشوند. وي افزود: ما براي كساني كه زير چتر امريكا و با پشت‌گرمي و همكاري رژيم جعلي و كودك‌كش صهيونيستي در پي ايجاد ناامني و ناپايداري در ايران و منطقه‌‌ هستند، آينده‌اي بهتر از صدام پيش‌بيني نمي‌كنيم. دشمنان ملت ايران جنگ تحميلي هشت ساله‌اي را براي ملت ايران طراحي و اجرا كردند، اما اين دفاع مقدس نقطه شكوفايي و درخشندگي، خوداتكايي و اعتماد به نفس جمهوري اسلامي ايران و الگويي براي كشورهاي ديگر اسلامي قرار گرفت.

سرلشكر باقري تأكيد كرد: ملت ايران در طول هشت سال دفاع مقدس نه تنها با ارابه جنگي كشوري به نام عراق مي‌جنگيد بلكه با يك ائتلاف بين‌المللي از شرق و غرب جنگيد، با پول و اطلاعات امريكايي‌ها، ميراژ فرانسوي، تانك انگليسي، ميگ شوروي، سلاح شيميايي آلماني، پول و دلار سعودي و امارات و سربازان مزدور مراكشي، اردني و مصري جنگيد. دفاع مقدس نمونه كم‌نظير مبارزه حق با باطل و مظلوم با ظالم بود كه در نهايت شكست نصيب اين كشورها شد. وي با بيان اينكه در طول تاريخ سابقه ندارد يك كشوري وارد جنگي طولاني شود و يك وجب از خاك خود را از دست ندهند، يادآور شد: اما در طول دفاع مقدس اين افتخار براي نسل انقلاب و نسل‌هاي بعد از آن در تاريخ خواهد ماند و به گواه تاريخ ذره‌اي از فشارها و تجاوزها باعث نشد ذره‌اي از خاك ايران مورد خدشه و آسيب قرار بگيرد. وي گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به دليل تحريم فراگرفتند چگونه روي پاي خود بايستند و دست بر زانو زده هرچه مي‌توانند افتخار بيافرينند و با توليد سلاح‌ها از طريق توانمندي‌هاي داخل دشمن را شكست دهند.
   
آمادگی دفاعی در تراز انقلاب اسلامی
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح تأكيد كرد: خدا را شاكريم به رغم تلاش‌‌هاي  مذبوحانه دشمنان اسلام و انقلاب و بوق‌هاي تبليغاتي و رسانه‌اي رژيم صهيونيستي و استكبار امروزه وحدت، انسجام، هماهنگي، هم افزايي، همپوشاني و همكاري كاملي بين نيروهاي مسلح ايران برقرار است و در سايه اين هماهنگي صيانت از استقلال و تماميت ارزي كشور و امنيت داخلي كشور تحت فرماندهي معظم كل قوا قرار دارد. سرلشكر باقري ادامه داد: ساختار سازماني، راهبردها و برنامه‌هاي دفاعي نيروهاي مسلح هوشمندانه و متناسب با امنيت كشور در داخل و خارج با پاسخگويي دقيق و به موقع به تهديدات دشمنان طراحي و مبتني بر آن است. آمادگي دفاعي نيروهاي مسلح امروز در تراز انقلاب اسلامي در سطح قابل قبولي قرار دارد.

وي گفت: تجربه 37 سال گذشته به ويژه دفاع مقدس موجب شده است كشور در عرصه نظامي و در حوزه دفاعي و دستيابي به سلاح‌ها و توانمندي‌هاي نظامي مبتني بر فناوري‌هاي روز دفاعي نيروهاي مسلح به خلاقيت و ابتكار دست يابد و با آمادگي كامل مسير خود را پيش برند و در اين جهت طراحي‌هاي ما در حوزه‌هاي نيروهاي مسلح، هوايي، دريايي، هوافضا و موشكي ادامه خواهد داشت. رئيس ستادكل نيروهاي مسلح تصريح كرد: دستاوردهاي نيروهاي مسلح در چارچوب توسعه و قدرت‌آفريني نيروهاي دفاعي كشور است و آزمايش‌هاي نظامي و رزمايش‌ها طبق جدول زمانبندي‌شده ادامه خواهد داشت و تحت هيچ شرايطي مورد تعليق و تعويق قرار نمي‌گيرد و هر وقت صلاح بدانيم آن را رسانه‌اي خواهيم كرد و در برابر هيچ تهديدي غافل نمي‌شويم.

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در همين زمينه گفت: هدف نهايي امريكا و رژيم صهيونيستي و ساير حاميان آنها در جنگ‌هاي نيابتي، تكفيري و فتنه‌هاي تروريستي نابودي زيرساخت كشورهاي اسلامي مانند سوريه و عراق و حذف آنها از محور مقاومت و ايجاد نوعي احساس نياز و ضرورت در اتكا به امريكاست. از بين بردن محور مقاومت ايران، سوريه و لبنان را در راستاي منافع رژيم صهيونيستي دنبال مي‌كنند و در نهايت به دنبال مقابله با افزايش نفوذ و توسعه محور مقاومت هستند كه به فضل الهي نه تنها تحقق نمي‌يابد بلكه به بستري براي شكست همپيمانان منطقه‌اي آنها تبديل مي‌شود.
   
ايران را قتلگاه متجاوزان مي‌كنيم
اما در بندرعباس سرلشكر غلامعلي رشيد فرمانده قرارگاه مركزي خاتم‌الانبيا (ص)، در رژه بزرگ نيروهاي مسلح گفت: برگزاري هفته دفاع مقدس در 31 شهريور هر سال سالگرد يك تجاوز نيست بلكه بزرگداشت حماسه عظيم يك ملت و مبارزه قهرمانانه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است. وي افزود: نماد پيروزي يك ملت، مقاومت در برابر صدام و ارتش و حاميان جهاني و در رأس آن امريكاست. ملت ايران در چنين ايامي اراده خود را بر دشمنان تحميل كرد. سرلشكر رشيد خاطرنشان كرد: ما در جنگ به اين نتيجه رسيديم كه بايد روي پاي خود بايستيم و نادم و پشيمان از جنگ نبوديم و جنگ ما باعث شد تمام نظام ستم در برابر اسلام احساس ذلت كنند.
وي با اشاره به اينكه امروز بر همه روشن است كه جنگ مطلوب نيست، گفت: ايران از جنگ استقبال نمي‌كند، اما هر اقدامي از سوي دشمن كه متوجه ارزش ديني و انقلابي و تماميت ارضي و استقلال و حقوق ملت شود، سرسختانه و قاطعانه سرزمين ايران اسلامي را قتلگاه متجاوزان خواهد كرد. سرلشكر رشيد با تأكيد بر اينكه اگر ملت و كشور از قدرت دفاع برخوردار نباشند، مورد طمع دشمنان قرار خواهند گرفت، گفت: همواره به قدرت دفاعي و تهاجمي خود خواهيم افزود و اين قدرت برآمده از ارزش‌هاي الهي دليرمردان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي انتظامي و نيروهاي مخلص بسيج است. فرمانده قرارگاه مركزي خاتم‌الانبيا (ص) در ادامه اظهار داشت: در برابر متجاوزان هرگز نبايد تمكين كرد و بايد از قدرت دفاعي و تهاجمي بالا برخوردار باشيم و اين تنها شرط بقاي نظام مقدس جمهوري اسلامي است. اين فرمانده ارشد نظامي خاطرنشان كرد: امروز نيازي نداريم دشمنان سلطه‌گر پاي ميز مذاكره يا در رسانه‌ها قدرت سياسي و ثبات سياسي ايران را به رسميت بشناسند كه البته چنين چيزي را قبول كرده‌اند، چراكه ملت ايران در همه جا قدرت خود را اثبات كرده‌اند.

سرلشكر رشيد همچنين اظهار كرد: برگزاري نخستين رژه بزرگ نظامي در سطح ملي در بندرعباس و هرمزگان و در منطقه حساس و حياتي تنگه هرمز و خليج‌فارس بيانگر هوشمندي و هوشياري مدافعان شجاع و فهيم اين سرزمين در شناخت پاشنه آشيل قدرت دشمنان است. فرمانده قرارگاه مركزي خاتم‌الانبيا (ص) در ادامه تأكيد كرد: شنيده‌ام يك فرمانده متجاوز امريكايي اين روزها حرف بي‌ربطي زده و گفته است كه دو كشور بايد براي اجتناب از خطاهاي محاسباتي خطرناك بر سر برخي قواعد رفتاري به توافق برسند. بايد به اين فرمانده متجاوز امريكايي گفت كه شما گرفتار خطاهاي مكرر محاسباتي خطرناك هستيد، شماها خطاكار هستيد چون متجاوزيد. پرسنل شما نابلدند و دچار خطا مي‌شوند، چون متجاوز به آب‌هاي منطقه هستيد كه آخرين نمونه آن تجاوز تفنگداران ترسو و نابلد شما به آب‌هاي جزيره فارسي بود كه به سرعت اسير شدند و آنقدر نابلدند كه نمي‌دانند جزيره‌اي ايراني سر راه‌شان است و فرماندهان آنها هم يا نمي‌دانستند يا به پرسنل خودشان دروغ گفته و خيانت كرده‌اند. سرلشكر رشيد خاطرنشان كرد: پرسنل متخصص و فداكار ما كارشان را بلدند هستند و اعتماد به نفس دارند، چون فرزند همين آب و خاك و مرز و بوم هستند و در خانه خود دريانوردي مي‌كنند و هرگز دچار خطا نمي‌شوند.
   
امريكايي‌ها براي عرض‌اندام به همان خليج خوك‌ها بروند
در همين ارتباط سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حاشيه برگزاري رژه گسترده نيروهاي مسلح در بندرعباس با تأكيد بر اينكه به رغم رفتارهاي غيرحرفه‌اي امريكايي‌ها، بحمدالله با هوشمندي و هوشياري نيروي دريايي سپاه امنيت خليج‌فارس و تنگه هرمز تأمين شده است، گفت: ما نشان داده‌ايم از شاخص‌ها و مؤلفه‌هاي لازم براي اجراي مسئوليت و مأموريت واگذار شده به منظور ايجاد امنيت در اين منطقه حساس، حياتي و راهبردي دنيا برخورداريم و در تلاشيم روز به روز به قابليت‌هاي خود در اين حوزه بيفزاييم.
وي افزود: پيامدهاي حضور نيروي دريايي سپاه در خليج‌فارس و تنگه هرمز نشان مي‌دهد واگذاري مأموريت برقراري امنيت در اين منطقه به اين نيرو، دقيق، هوشمندانه و درست بوده است. فرمانده كل سپاه خطاب به امريكايي‌ها تأكيد كرد: به تأسي از رهبر معظم انقلاب و فرماندهي كل قوا به امريكايي‌ها اعلام مي‌كنيم بهتر است بيش از اين سرمايه و ثروت مردم امريكا را با حضور شرارت‌آميز و خسارت‌آفرين در خليج‌فارس هدر ندهند و براي عرض‌اندام و ماجراجويي به همان خليج خوك‌ها بروند. سرلشكر جعفري در پايان با تأكيد بر اينكه خليج‌فارس خانه ماست و ما نسبت به پرسه زدن دشمن پيرامون خانه ‌خود بسيار حساس هستيم، گفت: به رغم ادعاهاي دشمن و تلاش رسانه‌هاي صهيونيستي و نظام سلطه، وحدت، انسجام، هم‌افزايي، همپوشاني، تعامل و همكاري‌هاي دقيق در مجموعه‌ نيروهاي مسلح به ويژه ارتش و سپاه از جمله در خليج‌فارس، تنگه هرمز و درياي عمان سكه رايج بوده و واقعيتي انكارناپذير بوده و نشان مي‌دهد لحظه‌اي از انديشيدن پيرامون ارتقاي دامنه‌ هماهنگي‌ها و همكاري‌ها و افزايش قدرت دفاعي كشور غافل نيستيم و به عنوان يد واحده مشت آهنين ملت ايران برابر دشمنان خواهيم بود.
  
كانادايي‌ها و استراليايي‌ها توسط سپاه بازداشت شدند
همچنين دريادار عليرضا تنگسيري جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در حاشيه مراسم رژه نيروهاي مسلح در بندرعباس با بيان اينكه پيام اين رژه پيام حضور معنادار جمهوري اسلامي ايران در خليج‌فارس است، گفت: امروز به لطف خدا تمامي شناورها و تجهيزات نظامي در داخل توليد مي‌شود و ما موشك‌هاي با برد بيش از 300 كيلومتر را در داخل توليد مي‌كنيم. وي با تأكيد بر افزايش توان دفاعي كشور و به خصوص نيروي دريايي سپاه اظهار داشت: ما در اين منطقه دوبار‌امريكايي‌ها را، دوبار انگليسي‌ها را، يك بار كانادايي‌ها را و يك بار نيز استراليايي‌ها را بازداشت كرده‌ايم و اين نشان‌دهنده اقتدار و توان دفاعي سپاه پاسداران است.
  
توليد ناوهاي موشك‌انداز جديد در نيروي دريايي ارتش
دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در حاشيه این مراسم با بيان اينكه امروز گوشه‌اي از توانمندي‌هاي نيروي دريايي ارتش و سپاه به معرض نمايش گذاشته شد، گفت: جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از منافع و مرزهاي خود با هيچ‌كس شوخي ندارد و هركس اجازه تعرض به خود را بدهد، پشيمان خواهد شد. فرمانده نيروي دريايي ارتش از توليد ناوهاي موشك‌انداز جديد در نيروي دريايي ارتش خبر داد و گفت: به‌زودی ناوشكن سهند به نيروي دريايي ارتش ملحق خواهد شد. دريادار سياري گفت: ما در برابر هر تهديدي مي‌ايستيم، خليج‌فارس را خانه خود مي‌دانيم و در خانه خود هم رزمايش و هم رژه برگزار مي‌كنيم.

اولين حضور عماد، اس - 300 و رونمایی از ذوالفقار
در تهران پس از پايان سخنراني سرلشكر باقري، يگان‌هاي نمونه نيروهاي چهار‌گانه ارتش و سپاه در كنار يگان‌هاي نمونه نيروي انتظامي و بسيج از مقابل جايگاه رژه رفتند. پس از اين رژه نوبت به نمايش جديدترين دستاوردهاي نيروهاي مسلح كشورمان بود كه بر اين اساس سپاه پاسداران در كنار تجهيزات زميني و راداري خود، موشك‌هاي پدافند هوايي طبس، سام6 (مترحك) سوم خرداد، تور ام 1 و موشك‌هاي بالستيك از جمله قدر F و H و سجيل را به معرض نمايش گذاشت. همچنين موشك دوربُرد «عماد» با برد 1650 كيلومتر هم براي اولين بار در رژه نيروهاي مسلح حاضر بود. ارتش نيز در كنار نمايش تجهيزات موشكي و رزمي خود در زمين، هوا و دريا، براي نخستين بار سامانه موشكي برد بلند  اس - 300 از نوع PMU2 را كه اخيراً از روسيه تحويل گرفته است، به نمايش گذاشت. اما در بندرعباس نيز كه مراسمش همزمان با تهران برگزار مي‌شد، 100 فروند شناور (سطحي و زيرسطحي) از نيروي دريايي ارتش و 300 فروند از انواع شناورهاي تندرو و موشك‌انداز نيروي دريايي سپاه از مقابل جايگاه رژه رفتند كه شناور جديد سپاه پاسداران با عنوان شهيد ناظري نيز جزو اين ناوگان بود. در كنار اين شناورها، انواع جنگنده‌هاي نيروي هوايي و بالگردهاي ارتش جمهوري اسلامي در منطقه به پرواز درآمدند و نيروي هوايي سپاه نيز در كنار نمايش بالگردهاي خود براي نخستين‌بار جنگنده سوخو 22 خود را در معرض ديد عموم قرار داد. علاوه بر اين بايد گفت كه سپاه پاسداران در رژه بندرعباس براي نخستين بار از سامانه موشكي ذوالفقار رونمايي كرد؛ سامانه‌اي كه از دقيق‌ترين موشك‌هاي ساخت ايران است و از سرجنگي باراني برخوردار است. این موشک می‌تواند اهداف و مواضع پخش شده روی زمین، باندهای فرودگاهی و ... را با دقت بالا هدف قرار دهد. سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرده که برد این موشک بالستیک، 750 کیلومتر بوده و از سوخت جامد بهره می‌برد. به گفته‌ فرمانده نیروی هوافضای سپاه، موشک ذوالفقار، «نقطه‌زن» است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
0
اقتصاد واسایش وامنیت داخلی مردم راتوسعه دهید
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
طبق چشم انداز اقتصاد مقاومتی در گام نخست ،ذولت باید سطح در امد سرانه ملت ایران را ،ازتمام کشور های منطقه بالاتر ببر.از دولتی که انتخاب میکنید بخواهید نظریه اقتصاد مقاومتی را اجرا کند.
میرزایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
0
بسیار زیبا و پر محتوا بود
سپاسگزارم
http://Agahi90.ir
آگهی90
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
طبق بند الف از گام سوم در نظریه اقتصاد مقاومتی :تشخیص صحیح تهدیدات برون مرزی :دفع تهدیدات نظامی بعهده وزارت دفاع است و دفع تهدیدات دشمنان جز با روز امد کردن بنیه دفاعی ممکن نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار