کد خبر: 812718
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان وضعيت صنعت چاپ استان زنجان را نامناسب و نیازمند رشد و توسعه عنوان کرد.
صنعت چاپ زنجان نيازمند توسعه است

مسیح الله سلطانی گفت: وضعیت صنعت چاپ استان زنجان اصلا خوب نیست و عمده مسئولیت و تلاش برای بهبود وضعیت این صنعت به خود شما بر می گردد و بعد کسانی است که در صنعت چاپ فعالیت می کنند.

وي به دلایل کم رونقی صنعت چاپ اشاره کردو گفت: کارهای چاپی زیادی در استان وجود دارد و امکانات چاپی ما در استان محدود و تکنولوژی چاپی شاید قدیمی و فرسوده است و تجهیزات را در این صنعت نتوانسته ایم بروز کنیم.

سلطانی افزود: بخش عمده ای از این ناکارآمدی به بانک ها برمی گردد و من خود به عینه شاهد تلاش افرادی برای دریافت تسهیلات و راه اندازی چاپخانه در زنجان بودم که بدلیل درصدهای بالای وام نتوانستند اقدام به دریافت وام کنند.

وی ادامه داد: دو قطب صنعت چاپ کشور (استان های تهران و تبریز ) در نزدیکی زنجان هستند و همین امر باعث شده است که بخشی از سفارشات چاپ با این استان ها سرازیر بشود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان یاد آورشد: روزنامه های زنجان هم از این قاعده مستثنی نیست و در تبریز به چاپ می رسد که این امر بدلیل نبود امکانات چاپ رول در استان است وتجهیزات کافی وجود ندارد.

سلطانی افزود: تنها چاپخانه صنعتی موجود در استان چاپخانه واقع در شهر خدابنده است و چایخانه های دیگر توانایی ورود به عرصه چاپ صنعتی را ندارند و ما در این زمینه ضعیف هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار