کد خبر: 812426
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
شبکه پنج سیما هم‌زمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با تدارک برنامه‌های متنوع در قالب‌های مختلف مستند، فیلم سینمایی، انیمیشن و...به استقبال این هفته می رود.

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، دو انیمیشن " بوسه بر آسمان " و " رقص قاصدک " در هفته دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است. انیمیشن «بوسه بر آسمان» به کارگردانی مهدی کیانی به تهیه کنندگی مرکز پویا نمایی صبا تولید شده است. داستان این انیمیشن به قلم سنبل پویان است و روایتگر زندگی خلبانی بازنشسته است که به خاطر آلودگی هوا برای گذراندن دوران بازنشستگی به یک روستا می‌رود و آنجا بچه‌ها را با علم پرواز آشنا می‌کند.

" رقص قاصدک ها "

انیمیشن سینمایی«رقص قاصدک‌ها» روایتگر واپسین روزهای حیات شهید احمد کشوری و ماجرای آخرین عملیات نظامی وی در دوران دفاع مقدس است. در این فیلم سعی شده تا علاوه بر شجاعت و دلاوری شهید کشوری در عرصه ی نظامی، به جنبه‌های شخصیتی وی نیز توجه شود.وحید شاکری به عنوان کارگردانی و آرزو لشگری به عنوان نویسنده، در تولید این اثر ارزشمند حوزه دفاع مقدس نقش داشته‌اند. این انیمیشن سینمایی محصول مرکز پویا نمایی صبا و مدت زمان آن 40 دقیقه است.

 

آبروی کوچه ها

"آبروی کوچه ها"  یکی از برنامه های هفته دفاع مقدس است که در این ایام پخش می شود.

 

این برنامه دارای آیتم هایی همچون روایتگری جنگ ، تهیه مستند از محل زندگی شهید ، مصاحبه با خانواده شهید و همرزمان ، پخش تصاویری موجود از شهید ، تیتراژ و .... با تهیه کنندگی پیام ابراهیم پور است.برنامه " آبروی کوچه ها " با دعوت از همرزمان و اهالی محله در لوکیشن برنامه به معرفی شهید ، بیان خاطرات زندگی و لحظه شهادت ایشان ،نمایش عکس ها و یادگاری های برجای مانده از شهید و .... می پردازد.

شب فیروزه ای در خوزستان

برنامه زنده شب فیروزه ای در هفته دفاع مقدس به استان خوزستان سفر می کند و با حضور در مناطق جنگی، رشادت ها و دلاوری های رزمندگان هشت دفاع مقدس را به تصویر می کشد. فرماندهان، جانبازان، آزادگان هشت دفاع مقدس به عنوان مهمان در این برنامه حضور دارند و بخش اول این برنامه از شهر آبادان بر روی آنتن شبکه پنج می رود.

 

سفرنامه نخل های ایستاده

این سفرنامه روایت زندگی مردمان استان خوزستان ویژه دفاع مقدس است که از 30 شهریورماه پخش می شود. نخل ایستاده به شهرهای آبادان، اهواز، خرمشهر، شوشتر و شهرهای مناطق جنگی سفر می کند و از زندگی مردم، تجارت و فعالیت اقتصادی، کشاورزی و خاطرات زرمندگان و آن دوران مستند تهیه می کند. برنامه روزآمد کاری از گروه اقتصاد و توسعه شبکه پنج سیماست هرشب ساعت 19 روی آنتن می رود.  


 

مستند همسفران و شیر کلهر

مستند گزارشی شیر کلهر با معرفی شهید شیرزاد و مستند همسفران با معرفی شهیدان قاسمی و شیرزاد به تهیه کنندگی و کارگردانی جواد محمدی ویژه هفته دفاع مقدس تهیه و تولید شده است.  در این مستند گفتگویی  با دوستان، خانواده و همسنگران شهید انجام شده است. این مستند های گزارشی به مدت 34 دقیقه روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

3 فیلم سینمایی و 7 مستند

واحد تامین برنامه شبکه پنج سیما در هفته دفاع مقدس 3 فیلم سینمایی و 7 مستند با همین مضمون برای مخاطبان در نظر گرفته است.

ویژه برنامه هفته دفاع مقدس

گروه اقتصاد و جامعه شبکه پنج دو برنامه به خانه بر می گردیم و ویژه برنامه هفته دفاع مقدس

برای این هفته درنظر گرفته است.برنامه به خانه بر می گردیم با دعوت از خانواده رزمنده گان این دوران، تهیه میان برنامه های مناسبتی هفته دفاع مقدس و..... با مخاطبان همراه می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار