کد خبر: 812309
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
مجری طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان از بدهي 1155 میلیارد توماني اين پروژه خبر داد.
سد رودبار لرستان هزار ميليارد بدهي دارد

فرامرز اخوان اصل با بیان اینکه سد رودبار لرستان در فاصله 100 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان الیگودرز بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه‏ های دز در حال انجام است، گفت: عبور خط انتقال 400 کیلو ولت شهید عباسپور - انجیرک از محل کلیدخانه طرح، امکان پذیری احداث نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای تا ظرفیت 1500 مگا وات در محدوده طرح، وجود طبیعت بکر و زیبا و جاذبه‌های گردشگری در منطقه مانند آبشار آب سفید و استقرار محل اجرای پروژه در لرستان و در مجاورت استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و خوزستان از ویژگی‌های طرح سد رودبار است.

وی با اشاره به اینکه این اولین پروژه در کشور بوده که از خط اعتباری چین استفاده کرده است، افزود: رودبار در بالادست سرشاخه های دز قرار دارد. بین رودبار و دز سه سد لیروک، زالکی و بختیاری در دست مطالعه است.

اخوان اصل هدف اصلی اجرای طرح سد و نیروگاه رودبار را تولید 986 گیگابایت ساعت برق در سال برشمرد و با اشاره به اینکه با ایجاد دریاچه سد در کنار آبشار آب سفید جلوه خاصی در منطقه ایجاد شده که منجر به جذب گردشگر خواهد شد، گفت: ایجاد محیط تفریحی و توریستی برای جذب گردشگر، توسعه اقتصادی، اجتماعی و ایجاد فرصت شغلی از دیگر اهداف احداث این سد است.

مجری طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان با بیان اینکه این پروژه 1155 میلیارد تومان بدهی دارد، بیان کرد: تاکنون 1400 میلیارد تومان برای سد رودبار هزینه شده، مطالبات پیمانکاران و مشاورین نیز 311 میلیارد تومان بوده و هزینه مورد نیاز برای تکمیل صد در صدی سد 330 میلیون تومان پیش بینی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار