کد خبر: 812188
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح:
‌ فرماندهان و مسئولان نهادي كه براساس قانون اساسي نگهباني از انقلاب به آن واگذار شده است، در موعد سالانه گرد هم جمع شدند تا به بررسي مهم‌ترين مسائل روز كشور بپردازند.
سپاه در برابر واگذاري انقلاب به نامحرمان‌ سکوت نمي‌کنداتفاقات فراواني كه در حوزه داخلي و بين‌المللي و همچنين بحث‌هاي مرتبط با پذيرش توصيه‌نامه گروه اقدام مالي روي داده است، سبب شد تا نگاه‌ها هرچه بيشتر از گذشته به اين همايش جلب شود.
نگاه كلي به اظهار نظرها و سخنراني شخصيت‌هايي كه در گردهمايي سالانه فرماندهان سپاه حضور يافته‌اند، به خوبي نشان‌دهنده اين مطلب است كه اين نهاد انقلابي همچنان دفاع از بنيادهاي انقلاب را وظيفه خود مي‌داند و در برابر هر انحرافي به شدت خواهد ايستاد؛ انحرافي چه در پذيرش يك پروتكل باشد و چه در حوزه اقتصاد تا سبب شود استقلال كشور تضعيف و زمينه براي نفوذ دشمن فراهم شود.
   
گرفتار بازي احزاب نمي‌شويم
به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمد باقري، رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در اين همايش با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درباره انقلابي بودن، انقلابي فکر کردن و انقلابي زيستن گفت: جهاد کبير امري الهي است و به معناي استحکام قدرت نظام اسلامي و انقلابي ماندن است.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: انقلابي بودن از نگاه مقام معظم رهبري، يعني به مباني و ارزش‌هاي انقلابي پايبند باشيم، استقامت داشته باشيم و جا خالي نکنيم.
باقري با اشاره به اقتدار نظام اسلامي که در پي پيروزي‌هاي گسترده به خصوص در عراق و سوريه شکل گرفته است، تأکيد کرد: اين اقتدار مانع دشمن در تهاجم مستقيم و کلاسيک به ايران اسلامي شده است و دشمنان اکنون به اين نتيجه رسيده‌اند که مقابله مستقيم با انقلاب اسلامي بسيار پرهزينه‌تر از منافع آن است و اين بازدارندگي به برکت نظام اسلامي است.
 وي گفت: دشمن اکنون در قالب جنگ نرم و عمليات تأثير محدود تلاش دارد بدون خونريزي ايران اسلامي را شکست دهد، همانند اقدامي که امريکا در عراق صورت داد و ارتش عراق در دوران صدام را پيش از لشکرکشي به عراق به زانو درآورد.   رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح به تلاش‌هاي دشمن در شکل دادن سؤالاتي در ذهن مردم به خصوص جوانان اشاره کرد و افزود: دشمن مي‌کوشد در ذهن مردم، سؤالاتي نظير آيا دوران انقلاب اسلامي تمام نشده يا آيا زمان مقابله با استکبار تمام نشده است؟ به نوعي اين جنگ نرم را عملياتي کند.
 
باقري، يکي ديگر از شاخصه‌هاي انقلابي بودن را هدف‌گيري آرمان‌هاي انقلاب اسلامي دانست و گفت: براساس اين هدف‌گيري و با عنايات مقام معظم رهبري چشم‌انداز 20 ساله انقلاب اسلامي که در آن رسيدن به جايگاه اول منطقه غرب آسيا در نظر گرفته شده، تدوين و اجرايي شده است، در اين شاخص داشتن همت براي رسيدن به هدف، پايبندي به استقلال سياسي، اقتصادي و فرهنگي براي ملت بزرگ ايران بسيار ضروري است.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: در معاملات بين‌المللي بايد توجه بسيار شود تا استقلال ما زير سؤال نرود و در اين زمينه در مسئله FATF اين سؤال مطرح است که پذيرش اين معاهده استقلال ما را دربر مي‌گيرد يا خير؟
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با تأكيد بر ضرورت دشمن‌شناسي افزود: دشمن ممکن است در ميز مذاکره دست دوستي به سوي ما دراز کند، اما دشمني دشمنان ادامه پيدا خواهد کرد.
 
باقري گفت: در اين راه و براي مقابله با دشمنان اشراف اطلاعاتي، پيگيري اقدامات و سياست‌هاي دشمنان ضروري است. دشمن ممکن است افرادي را در قالب دوست براي نفوذ اعزام کند.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح، دومين اقدام لازم در جهاد کبير را حرکت با اخلاص و نيت صحيح دانست و گفت: ما صرفاً در مسير امام و رهبري بايد حرکت کنيم و در اين مسير با تربيت نيروهاي انقلابي گرفتار بازي احزاب نشويم.
باقري، سومين اقدام ضروري در راستاي جهاد کبير را پايبندي به اهداف انقلاب دانست و افزود: سپاه از جمله نهادهايي است که علاقه‌مندي سازماني و نهادي خود را بر منافع ملي ترجيح نمي‌دهد. سپاه در برابر واگذاري انقلاب به نامحرمان و نااهلان سکوت نمي‌کند، سپاه دچار سکون و سکوت نخواهد شد و اين آسيب نبايد به اين سازمان وارد شود.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح چهارمين اقدام ضروري در اجراي جهاد کبير را ترديد نکردن در مقابل دشمن دانست و افزود: سپاه در مقابل دشمن ترديد نمي‌کند و بيشترين نقش را در بازدارندگي، امنيت و سالم ماندن فرهنگ داشته و بيشترين نقش را در اين مسئوليت پذيرفته است.
 
باقري گفت: سپاه به دشمن اعتماد نمي‌کند و تجربه برجام نشان داد که حتي در يک مورد خاص هم که با دشمن مذاکره کرديم، امريکايي‌ها حقوق ما را محترم ندانستند و نشان دادند که قابل اعتماد نيستند. وي تأکيد کرد: سپاه مذاکره با دشمن را نمي‌پذيرد، تلقي دشمن به خصوص امريکا از مذاکره کوتاه آمدن طرف مقابل و تحميل خواسته‌هاي آنهاست. اين نوع مذاکره قابل تحمل نيست و سپاه آن را نمي‌پذيرد، سپاه هوشيار است و فريب نمي‌خورد.  رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح پنجمين اقدام براي رسيدن به جهاد کبير را تلاش سپاه براي ارتقاي داخلي دانست و افزود: در عرصه‌هاي مختلفي از جمله اقتصاد مقاومتي سپاه پيشتاز است و با اينکه اين نيرو بودجه‌اي خاص براي محروميت‌زدايي ندارد، اما در اين راستا پيشقدم است.
باقري گفت: سپاه اکنون براي استحکام امنيت ملي در جبهه نخست قرار دارد و بر همين اساس نيز هم اکنون تعداد قابل توجهي از هموطنان اهل سنت در نيروي سپاه مشغول فعاليت هستند.
 وي افزود: تلاش براي قدرت افزايي و استحکام دروني سپاه ششمين نياز اين نيرو در جهاد کبير است که نيازمند قدرتمند شدن هر روز است.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: در چارچوب افزايش توان موشکي و توان بسيج اقدامات بزرگي در سال‌هاي اخير صورت گرفته، اما هنوز نيازمند حرکت جدي در اين زمينه هستيم.
 باقري افزود: سپاه ما انسان‌محور است و تجهيزات و پول در آن محوريت ندارد، بايد براي نيرو در سپاه بيشترين دقت را صورت داد و در چارچوب آمادگي و ارتقاي آن مراقبت ويژه‌اي کرد. وي تأکيد کرد: تلاش براي عمق‌بخشي خارجي به انقلاب اسلامي محور هفتم اجراي جهاد کبير است که سپاه در چارچوب آن بايد حفظ شود و ارتقاي محور مقاومت و حمايت از ملت‌هاي مظلوم را همچنان در دستور خود قرار دهد.
  
عده‌اي کليد گره‌هاي اقتصادي را نزد طاغوت مي‌بينند
آيت‌الله آملي‌لاريجاني، رئيس دستگاه قضا نيز در اين همايش گفت: منطق قرآن ايستادگي در برابر کفار است، امروز جبهه استکبار در مقابل جبهه توحيدي قرار گرفته و امريکا مصداق آن است. وي افزود: عقلانيت ابزاري يکي از آموزه‌هاي تجدد است که لازمه آن مصرف و اسراف است، اما منطق قرآن چيز ديگري است. وي با اشاره به آموزه‌هاي مدرنيته افزود: ترويج فردگرايي ليبرالي که در آن انسان خودش ارزش‌ها را خلق مي‌کند يکي از آموزش‌هاي مدرنيته است.
وي تصريح کرد: تبعيت نکردن از استکبار اين نيست که با آنها مراوده نداشته باشيم، بلکه هنگامي‌که نماينده جمهوري اسلامي پاي ميزه مذاکره مي‌نشيند بايد حواسش جمع باشد و هويت ديني و قرآني را در نظر بگيرد.

وي افزود: مسئولان جمهوري اسلامي، فرماندهان سپاه و همه مردم بايد به قرآن باور داشته باشند و به آن عمل کنند. رئيس قوه قضائيه گفت: عده‌اي کليد گره‌هاي اقتصادي را نزد طاغوت مي‌بينند، با آنکه مقام معظم رهبري بارها تأکيد مي‌کنند که به منابع داخلي تکيه کنيد. وي افزود: ايشان مذاکره را ممنوع ندانستند، اما به مسئولان توصيه کردند نگاهتان به توان داخلي باشد اما آيا مسئولان اينگونه مي‌انديشند؟ رئيس دستگاه قضا با بيان اينکه مشکل، رجوع نکردن به قرآن است، گفت: ما در اين کشور کساني را داريم که علناً حکومت ديني را نفي مي‌کنند، اما در انتخابات نيز ثبت‌نام مي‌کنند. اينها قانون اساسي را قبول ندارند زيرا در قانون اساسي بر اصول توحيد، عدل و امامت تأکيد شده است. وي افزود: شوراي نگهبان بايد خيلي حواسش جمع باشد که اصول قانون اساسي پياده شود تا عده‌اي براي رسيدن به قدرت به ملت دروغ نگويند.
  
مجبوريم استخوان‌هاي دشمنان را بشکنيم
همچنين، سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده کل سپاه نيز در اين همايش اظهار داشت: دشمنان در نفوذ خود تلاش مي‌کنند عقلانيت معنوي و انقلابي را به عقلانيت محاسباتي و مادي تبديل کنند تا جريان سازش در کشورمان برقرار شود. وي افزود: در بعد فرهنگي آنها در پي محو فرهنگ اسلام تحت عنوان جهاني شدن هستند و مي‌خواهند ارزش‌هاي خود را جايگزين ارزش‌هاي اسلامي کنند. جنگ حق و باطل چه به‌صورت مستقيم و چه به‌صورت نيابتي ادامه دارد و دشمنان در پي راهبرد نفوذ هستند.
جانشين فرمانده کل سپاه با اشاره به جريان‌سازي دشمنان انقلاب گفت: دشمنان تلاش مي‌کنند، هويت اسلامي جوانان را با هويت غربي مبتني بر هرج و مرج و پريشاني تغيير دهند و اين يک جنگ واقعي است، جنگي داراي برنامه، راهبرد و فرماندهي است.
سلامي تأکيد کرد: آنها به دنبال تغيير سبک زندگي، تغيير روحيه جهادي اسلامي و انقلابي ما هستند و اين رويکرد ما را مجبور به پيروزي مي‌کند و ما مجبوريم که استخوان‌هاي دشمنان را بشکنيم.  جانشين فرمانده کل سپاه با اشاره به پيروزي‌هاي جهان اسلام در دنياي امروز گفت: حقيقت بزرگي در عالم ظهور کرده و آن حاکميت اسلام است و اکنون اسلام به عنوان قدرت بزرگي ظهور کرده است که يکي از اضلاع اصلي هندسه قدرت در جهان به شمار مي‌رود.
وي تأکيد کرد: دشمن در حال عقب‌نشيني در جهان اسلام است چراکه منطق آنان شکست خورده و اسلام بر پايه کرامت انساني صفحات تاريک روح و جان بشر را روشن کرده است.
سردار سلامي افزود: اسلام پرچمدار بيداري انساني در سراسر جهان است که تمرکز و توان دشمن را به هم ريخته است. انقلاب اسلامي اکنون به واقعيت انکارناپذير تبديل شده و استکبار دريافته است که پيام انقلاب فراگير شده و جغرافيا نمي‌شناسد.

جانشين فرمانده کل سپاه افزود: استکبار آرزوهاي خويش را بر باد رفته مي‌بيند و در اين روند شکست خورده. واکنش استکبار از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون جنگ بوده است؛ جنگي وسيع و منحصر به فرد.  سلامي گفت: ما در معرض يک نبرد بزرگ قرار گرفته‌ايم، با آن رشد يافتيم و در مسير آن بوده‌ايم. اين جنگ همه‌جانبه است و استکبار با همه وجود تلاش داشته تا به ما ضربه بزند، اما موفق نبوده و ما به تجربيات بزرگي دست يافته‌ايم. وي افزود: اين جنگ تمام‌عيار است، دشمن تلاش دارد با جنگ خود به تضعيف ملت‌ها، دولت‌ها و کشورها  بپردازد و بر جهان اسلام سلطه پيدا کند و با ورود به قلب اسلام سلطه خود را بر آن تحکيم کند و بر آن حاکم شود.
   
می‌خواهند الگوی برجام را به سایر حوزه‌ها تعمیم دهند
حجت‌الاسلام والمسلمين علي سعيدي، نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در اين نشست با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) پيرامون جهاد کبير و ايستادگي و مقاومت و عدم تبعيت از دشمن گفت: اطاعت نکردن از دشمن مي‌تواند در ميدان سياست، اقتصاد و فرهنگ باشد.
وي افزود: ما با سه نوع جهاد روبه‌رو هستيم؛ جهاد اکبر يا همان جهاد با نفس، جهاد اصغر يا همان جهاد مسلحانه با دشمنان، جهادي است که به آن جنگ سخت نيز اطلاق مي‌شود. جهادکبير يا همان جهاد فرهنگي و تبليغي عليه هجمه همه‌جانبه فرهنگي دشمن.
نماينده ولي‌فقيه در سپاه در تشريح ابعاد جهاد فرهنگي گفت: اين نوع جهاد دو بعد ايجابي و سلبي دارد که مقابله با الگوهاي رفتاري مورد نظر دشمن در حوزه‌هاي اعتقادي، اقتصادي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي، هنري و جهادي را شامل مي‌شود.
سعيدي، جهاد کبير در عرصه سياسي را عدم اطاعت و تبعيت از دشمن در عرصه سياسي دانست و تأکيد کرد: ما بايد مراقب نفوذ دشمن در عرصه‌هاي مختلف به ويژه حوزه مناسبات سياسي باشيم که امروز با طرح مذاکرات هسته‌اي شرايط ويژه‌اي پيدا کرده و برخي از افراد و جريان‌هاي سياسي با صحنه‌آرايي تمايل دارند، آن را به عنوان الگويي موفق به ساير حوزه‌ها نيز تعميم بدهند.

سعيدي در تشريح جهاد کبير در عرصه اقتصادي گفت: شناسايي و تعيين فعاليت‌هاي اقتصادي مادر و داراي اولويت و برنامه‌ريزي براي سرمايه‌گذاري و تمرکز در آن حوزه‌ها گام اول جهاد کبير به شمار مي‌رود. در اين گام بايد استراتژي پيشرفت صنعت کشاورزي کشور مبتني بر الگوي ايراني ـ اسلامي نگارش شود و براي اجرا به دولت ابلاغ گردد.
نماينده ولي‌فقيه در سپاه در بخش ديگري از سخنان خود به الزامات و ويژگي‌هاي جهاد کبير اشاره کرد و گفت: تبيين، روشنگري و بصيرت افزايي نسبت به اعماق دو جبهه حق و باطل، فهم هوشمندانه و خدمت خالصانه براي خدا، پاسداري از روحيه انقلابي‌گري و زمينه‌سازي براي فراگيري آن، فهم جبهه‌بندي‌ها و جايگاه راهبردي انقلاب و حساسيت در برابر دشمن از جمله الزامات و ويژگي‌هاي جهاد کبير است.  وي در پايان با بيان اينکه تلاش دشمن در عرصه جنگ نرم، زمينه‌سازي براي تهي شدن نظام از عناصر قدرت است، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) فرمودند: مي‌خواهند کاري کنند که نظام اسلامي از عناصري که در درون او است و مايه‌ اقتدار او است، تهي و خالي بشود. وقتي ضعيف شد، وقتي عناصر قدرت در او نبود، وقتي اقتدار نبود، ديگر از بين بردنش و کشاندنش به اين سمت و به آن سمت، کار مشکلي براي ابرقدرت‌ها نخواهد بود، مي‌خواهند او را وادار به تبعيت كنند.
  
پيشتازي سپاه در تبيين مفهوم جهاد کبير
سخنران عصر روز گذشته اجلاس فرماندهان  و مسئولان سپاه، سردار سرلشکر جعفری بود.
سردار جعفری طی سخنانی در این مراسم گفت: در شرايطي که خطر اثرگذاري توطئه‌هاي چندين ساله دشمن در برابر انقلاب اسلامي بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود، آحاد پاسداران رسالت تبيين جهاد کبير را برعهده دارند.
‌ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌ به تبيين و تشريح جهاد کبير پرداخت و با بيان اينکه از منظر مقام معظم رهبري ايستادگي و مقاومت و عدم تبعيت از دشمن مفهوم جهاد کبير به شمار مي‌رود، اظهار کرد: معظم‌له عدم تبعيت از دشمن در ميدان‌هاي مختلف سياست، اقتصاد و فرهنگ را معناي جهاد کبير عنوان مي‌کند.

وي با اشاره به چرايي طرح موضوع جهاد کبير از سوي رهبر معظم انقلاب در اين مقطع زماني تصريح کرد: کامل، يکپارچه و جامع شدن فشارها و توطئه‌هاي دشمنان در ابعاد و حوزه‌هاي مختلف، نزديک‌تر شدن دشمن به ما بيش از هر زمان ديگر و امکان ايجاد تزلزل در عزم و اراده و ايستادگي برابر دشمن از جمله مواردي است که موجب طرح موضوع جهاد کبير پس از پرداختن به موضوع نفوذ توسط معظم‌له شده است.

سرلشکر جعفري علت طرح موضوع جهاد کبير در جمع پاسداران را مطالبه فرماندهي معظم کل قوا از سپاه نسبت به تبيين دقيق و به‌روز شده اين مهم عنوان و تصريح کرد: در شرايطي که خطر اثرگذاري توطئه‌هاي چندين ساله دشمن برابر انقلاب اسلامي بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود، آحاد پاسداران رسالت تبيين جهاد کبير را برعهده دارند. سرلشکر جعفري درادامه تعميق معنويت را از اولويت‌ها‌ و جهت‌گيري‌هاي اصلي سازمان سپاه دانست و تصريح کرد: ساخت يک سپاه معنوي و انقلابي به منظور ياري رساندن به پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي از انتظارات فرماندهي معظم کل قوا از سپاه مي‌باشد و ما با عمل مجاهدانه بايد تمام تلاش خود را در اين زمينه به‌کار گيريم. فرمانده کل سپاه در پايان با اشاره به اهميت فريضه امر به معروف و نهي از منکر گفت: احياي امر به معروف و نهي از منکر از جمله مواردي است که سپاه با جديت دنبال مي‌کند و بر همه فرماندهان و مسئولان واجب است که زمينه تحقق و احياي اين واجب فراموش شده را فراهم کنند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
1
0
مردم ما "بلاجویان دشت کربلا" هستند، اگر در ان روزگاران مردم بلاگریز بودند، و فقط 72 تن بلاجو بود، امروز برعکس یک ملت بلاجوی کربلا است و تنها خاندان ناکثین و گله گرگهای گریم کرده ای... که جمعا 72 حزب و گروهچه بیشتر نیستند، دین خدا را گاهی به "چپ" و گاهی به "راست" و گاهی هم دین را لق لقه زبان کرده و سالوسانه در"وسط" نگاه می دارند و تا هنگامی گرد دین می‌گردندکه آسایش‌شان در آن باشد و آنگاه که سختی فرا رسد، سکانداران فرتوت و ناتوان و ریش سفیدان عافیت طلب این اردوگاه هم کنار کشیده استعفا میدهند ویا فرار میکنند
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
2
0
فرماندهان و.مسئولان نظام در دشمنی
امریکا وصیهونیست ها با نظام نباید"در
سایه تردید قرارگیرد. این دشمنان شاید
بظاهر خودرا درمسیر مذاکره قراردهند"
اما این حرکت دروغی بیش نیست"تا
در فرصت پیش امده "هدف خودرا دنبال
کنند"وتا زمانی که به اهداف خود نرسند
"کوتاه نمی ایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
1
1
مردم ایران که با هزار امید انقلاب کردند و خواهان حکومت عدل علی بودند متاسفانه خیلی فقط است انقلاب را به نامحرامان واگذار کرده اند. گرانی افسار گسیخته، بحران بیکاری فاجعه آمیز، اف زایش قاچاق ها با کشتی و هواپیما بجای توسعه تولید، سقوط اخلاقی جوانان، از هم پاشیدن کانون خانواده و از همه مهمتر ضعیف شدن تفکر دینی توده های عظیم مردم به آرامی، پی آمد این واگذاری است. عزیزان دلخور نشوید این انقلاب هنوز در دستهای ما است اگر و اگر فقط کمی به آخرت فکر کنیم و صادقانه از عدل علی صحبت بکنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
1
2
انتخابات يعني چي !!!!!!!!!!!!!؟ ميزان راي ملت هست يا شما !!!!!!!!!!!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار