کد خبر: 812134
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
پنج‌شنبه پيش رسانه‌ها خبري با اين مضمون منتشر كردند كه با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نخستين هتل پنج ستاره حلال، در مجموعه مهمانسرا و جهانگردي اصفهان كلنگ‌زني شد.
معصومه طاهري
پنج‌شنبه پيش رسانه‌ها خبري با اين مضمون منتشر كردند كه با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نخستين هتل پنج ستاره حلال، در مجموعه مهمانسرا و جهانگردي اصفهان كلنگ‌زني شد. وقتي تيتر خبر و محتوا را خواندم تعجب كردم چون آن چنان روي حلال بودن هتل مانور رسانه‌اي داده شده بود كه گويي قرار است بعد از كلنگ‌زني در وسط تگزاس امريكا چنين هتلي بنا شود. برايم جاي سؤال بود مگر در جمهوري اسلامي ايران كه مبناي عمل و رفتارش اسلام و مباني اسلامي است هتل غير حلال هم داريم كه اينگونه درباره حلال بودن هتل مانور تبليغاتي مي‌آمدند و مي‌گويند ما براي اولين بار به يك دستاورد بزرگ جهاني خواهيم رسيد؟!

درست است تبليغات هميشه يكي از عناصر اصلي معرفي كالا يا عقايد بوده است؛ اعتقاداتي كه با تبليغات بايد آن را به ديگران معرفي كرد. اصلاً واژه مبلغ نيز به همين معناست اما چگونگي تبليغات هم مهم است چه آنكه با يك تبليغ مثبت اتفاقات مثبت زيادي را مي‌توان رقم زد و با يك تبليغ منفي به ظاهر مثبت پيامدهاي جبران‌ناپذير منفي خواهيم داشت. به قول معروف دفاع بد بدترين ضربه را به عقايد يك گروه مي‌زند. وقتي با آب و تاب مي‌گوييم اولين هتل پنج ستاره حلال در ايران افتتاح مي‌شود اين به چه معنايي است؟! آيا غير از آن است كه تا قبل از اين هتل حلال در ايران وجود نداشته است؟ آن هم در شرايطي كه دشمنان تكفيري ايراني‌ها را با تبليغات وسيع، خارج از دين اسلام و رافضي معرفي مي‌كنند آيا با چنين خبري براي اين دشمنان سند‌سازي نكرده‌ايم كه تاكنون جمهوري اسلامي ايران به امر حلال اهتمام نداشته و از تمام كشورهاي سكولار به ظاهر مذهبي عقب‌تر هم بوده است؟!

مبلغان اين خبر مي‌گويند ما بايد به برند جهاني حلال بپيونديم. با تبليغ اين حركت به جذب گردشگر اسلامي ورونق اقتصادي بيفزاييم و از ا‌ين دست تعابير. اما در واقع به اين دوستان بايد گفت برند حلال با هتل حلال فرق دارد. اولاً اين برند را به محصولات خوراكي اختصاص داده‌اند و البته مختص كشورهاي تماماً اسلامي مانند ايران نيست شايد در پاكستان، مالزي يا تركيه كه حكومت‌هاي تقريباً سكولار و نيم بند حاكم هستند و هر نوع غذاي غيرحلال به راحتي سرو و توزيع مي‌شود اين برندها مفهوم داشته باشند، اما در كشوري كه حاكم اسلامي نظارت كامل بر حلال بودن انواع خوراكي‌ها و غذاها دارد و خود توليد‌كننده و صادركننده غذاي حلال در دنياست اين مفهوم يك ضد تبليغ است. ما حتي كشتارگاه‌هاي اسلامي در كشوري مانند برزيل كه صادر‌كننده گوشت به جهان است راه انداخته‌ايم تا تأمين غذاي حلال وارداتي‌مان نيز بدون شك و شبهه‌اي باشد.

شايد براي غذاهايي كه صادرات و واردات آنها به كشورهاي غيراسلامي صورت مي‌گيرد برندي مانند برند حلال نياز باشد اما درباره هتل‌هاي كشوري كه حلال و حرام ركن اصلي حكومت آن است اين حرف طنز تلخ است. همان طور كه گفته شد اين خبر تنها به وهابيون تكفيري ممكن است سندي مكتوب ارائه دهد كه در ايران بعد از سال‌ها براي اولين بار به اسلام عمل شده است و هتل حلال راه انداخته‌اند! اين درحالي است كه جمهوري اسلامي نه تنها در هتل‌ها تمام موازين اسلامي و حتي شبكه‌هاي ماهواره‌اي را به دقت تحت لواي اسلام نگاه داشته، بلكه خارج از مرزها نيز پا از بحث حلال فراتر نگذاشته است.

حجت الاسلام شهريار ايرانمش مبلغ بين‌المللي شيعه كه اكنون ساكن آلمان است، خاطره جالبي در اين باره دارد؛ او مي‌گويد: « در تانزانيا كه مبلغ بودم به نكته جالبي برخورد كردم؛ كشور تازانيا بدهي به ايران داشت و در ازاي اين بدهي مسئولان تانزانيا مي‌گفتند ما به خاطر وضع بد اقتصادي پول نداريم به ايران بدهي خودمان را بدهيم اما در عوض هتل‌هايي داريم كه مي‌توانيم آنها را به ايران واگذار كنيم. از نظر عقلي اين اتفاق مي‌توانست مثبت باشد اما اهتمام مسئولان ايراني در لحاظ كردن همه وجوهات حلال و حرام باعث شد ايران صراحتاً از اين كار سر باز زند و طلب خود را به شكل ديگري مطالبه كند. دليل اين امر هم روشن بود؛ ايراني‌ها مي‌گفتند هرچند اينجا جزو ايران نيست اما ما در بحث هتلداري معتقد به اجراي كامل مباحث حلال و حرام هستيم به همين دليل با توجه به فرهنگ آن كشور نمي‌توانيم چنين بحثي را بپذيريم.»

در پايان بايد به منتشر‌كنندگان خبر افتتاح اولين هتل حلال در ايران گفت از زماني كه حكومت شاهنشاهي ساقط شد و لا اله الا الله به صورت آرم در قلب پرچم ايران نقش بست حلال و حرام ركن اصلي همه چيز در ايران شد. شايد حتي به جاي برند كردن كلمه حلال روي غذاها هم بايد به اين فكر باشيم كاري كنيم هر جا نام ايران و پرچم سه رنگ آن نقش بست دنيا به تمام معنا بداند يعني آنجا حكومت اسلام برقرار است و مفهوم واقعي حلال و حرام مطرح است نه اينكه در كشور سكولار آرمي را مطرح كنند و ما مرغ مقلد آن شويم و بهانه بياوريم اين شيوه براي رونق اقتصاد گردشگري اسلامي مطلوب است. درحالي كه خودمان آيينه اصلي حلال و حرام هستيم و كشورهاي ديگر از ما تبعيت مي‌كنند. حكايت هتلي كه در اصفهان توسط وزير كار و تأمين اجتماعي افتتاح شد حكايت همان‌هاست كه مي‌گفتند مرغ همسايه غاز است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
عجب!!!! هتل حلال تو ایران!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
متاسفم كه بدون مطالعه فقط سطرها را پر ميكنيد، حلال بودن يك هتل بر مبناى ٢١ آيتم بين المللى تعريف ميشود كه تقريبا هتلهاى ايران فاقد آن است!!!!! لطفا يكمى اطلاعات بين المللى خود را بالا ببريد قبل از روى منبر رفتن.........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
متاسفم كه بدون مطالعه فقط سطرها را پر ميكنيد، حلال بودن يك هتل بر مبناى ٢١ آيتم بين المللى تعريف ميشود كه تقريبا هتلهاى ايران فاقد آن است!!!!! لطفا يكمى اطلاعات بين المللى خود را بالا ببريد قبل از روى منبر رفتن.........
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار