کد خبر: 812118
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
اکران فیلم سینمایی "الجارف" در جشنواره مقاومت
سینمایی "الجارف" ساخته بلال خریس کارگردان لبنانی در جشنواره مقاومت اكران مي شود.
فیلم سینمایی "الجارف" ساخته بلال خریس کارگردان لبنانی در جشنواره بین‌المللی مقاومت به نمایش درمی‌آید.

در حال نمایش

به گزارش"جوان آنلاين" به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: این فیلم درباره عملیاتی به نام "الجارف" است. این عملیات برای آزدسازی شهر بیجی در شمال عراق از چنگ نیروهای داعش خون آشام عصر، صورت گرفت. که با دوربین بلال خریس یک کارگردان لبنانی، قرائتی داستانی از آن ارائه می‌شود. شرکت سپوت شوت لبنان نیز این فیلم را تهیه کرده است.

در خصوص این فیلم عنوان شد: اولین اکران این فیلم در شهر بغداد در ماه جولای 2016 مصادف با اولین ایام عید سعید فطر، بوده است و تعداد زیادی از علاقمندان سینما در عراق را به سالن‌های تئاتر ملی بغداد و سینماهای سمیرامیس و منصور مول کشاند. قرار است این فیلم پس از اکران در جشنواره فیلم مقاومت در تهران، در شهرهای دیگر عراق نیز اکران شود. همچنین تهیه‌کننده این فیلم اعلام کرده است که هماهنگی‌هایی صورت گرفته که در برخی شهرهای اروپا وخاورمیانه نیز  نمایش داده شود. این فیلم در چهارچوب مبارزه با تروریسم و تندروی‌های داعش در منطقه است و مظلومیت زنان در کشاکش جنگهای فرقه‌ای و تروریسم را به نمایش می‌گذارد.

این فیلم، داستان خانواده‌ای عراقی است، "ابو جاسم، ام جاسم و نوه شان، محمد" پس از ربوده شدن و شکنجه ی سارا، "خواهر محمد" توسط یک قاضی داعشی، در خفا و در خانه‌ای متروکه در حوزه سلطه داعش در شهر بیجی در شمال عراق زندگی می‌کنند. در این فیلم تلاش خودجوش مردم عراق اعم از شیعه و سنی، برای مبارزه با نیروهای داعش به تصویر کشیده می‌شود. از جان گذشتگی مردم عراق برای آزادسازی بیجی در عملیات الجارف نمودی از مقاومت مردم صبور عراق است که با جان و مال خود در برابر تروریسم ایستاده‌اند و از کوششی فروگذار نیستند. خانم عواطف السلمان و همچنین مازن محمد مصطفی دو هنرمند پیشکسوت عراقی در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

بلال خریس یک کارگردان مستقل لبنانی و مدیر روابط عمومی در اتحادیه سینماگران در لبنان است. در کارنامه‌ی حرفه ای‌اش، جوایز درخشانی به چشم می‌خورد. تمرکز حرفه ای وی عمدتا بر انساندوستی، به ویژه بر زن و حقوق کودک است که در فیلم ‌اجتماعی، فرهنگی و هنری‌اش ارائه شده اند. فعالیتهای هنری این کارگران و تهیه‌کننده از سال 1996 با تهیه مستندهایی درباره روستاهای جنوب لبنان در نوار مرزی رژیم صهیونیستی بوده است. این مجموعه مستند به نام «مردم پایدار» بود و پس از آن با آزادسازی نوار جنوبی لبنان  در سال 2000 مجموعه‌ای دیگری در این باره ساخت که بازگشت مردم به سرزمین خود را به تصویر می‌کشید. از دیگر آثار این کارگردان و تهیه‌کننده لبنانی، اسلحه در دستانی نرم، روزهایی به رنگ گل، جنگ امنیتی، اکنون تفنگی در دست دارم، در دل طوفان، همسایه صمیمی، حکایت جنگ به زبان نقاشی، فرزندان کوهستان نیز است که همگی مستقیم و غیر مستقیم به مقاومت، فلسطین و یا جنگ  می‌پردازند. از میان آثار وی مستند "آواهای فارسی" درباره موسیقی فارسی است. فیلم " این مرد مرا دگرگون کرد" برداشت آزاد خریس از زندگی یک خانم روزنامه نگار مسیحی فرانسوی  است که تحت تاثیر شخصیت امام خمینی ره در دوران اقامت وی در فرانسه بوده است. خریس این فیلم را برای شبکه المنار لبنان تولید کرده است. خریس تحصیلات خود در رشته ادبیات عربی پیش از کارگردانی به پایان رسانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار