کد خبر: 812044
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
یکی از دلایل اصلی افزایش وقوع سیل در سال‎های اخیر در خراسان رضوي تصرف بستر و حریم رودخانه‎ها، مسیل ها، ایجاد اعیانی و دخل و تصرف غیر مجاز توسط اشخاص است.
مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقهای خراسان رضوی با عنوان كردن اين مطلب و با اشاره به اینکه جمعیت قرار گرفته در معرض تهدید سیل بیش از سایر پدیده های طبیعی دیگر است و در سالهای گذشته مبالغ بسیاری صرف جبران خسارات ناشی از این حادثه شده است افزود: پدیده سیل علیرغم همه پیچیدگی هایش قابل بررسی، مطالعه و تا حدودی قابل پیش بینی است که می توان در جهت مهار و کاهش خسارات ناشی از آن راه حلهای مناسبی برای پیشگیری و جلوگیری آن اتخاذ کرد. بر این اساس برنامه ریزی و انجام اقدامات جامع جهت پیشگیری و کاهش خسارات سیل در قالب طرح های مطالعاتی و اجرایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حمید میرقاسمی پیامدهای تصرفات بستر و حریم رودخانه ها را تشدید حوادث سیل، آلودگی منابع آب، کاهش تغذیه منابع آب سطحی و زیرزمینی، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال 95 تاکنون 347 هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه های استان بازگشایی و رفع تصرف شده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار