کد خبر: 812031
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
زنگ مدارس روستا‌هاي ايذه و باغملک در محل نگهداري حيوانات به صدا در مي‌آيد!
درحالي كه کلاس‌‍بندي‌هاي مدارس در مقطع ابتدايي آغاز شده و مسئولان آموزش و پرورش خود را اماده مي كنند تا طي چند روز آينده و در اولين روز بازگشايي مدارس با حضور در مدارس فرهيخته و غيرانتفاهي چكش به دست روبه‌روي دوربين‌هاي فيلم‌برداري و عکاسي رسانه‌ها قرار بگيرند و زنگ اغاز سال تحصيلي 95-96 را به صدا در بياورند ، هنوز هستند مدارسي كه در جاي جاي ايران ، از ابتدايي‌ترين امکانات هم محرومند...
ميترا شهبازي

دانش‌آموزان اين مدارس حتي اسم چهارديواري که در آن تحصيل‌ مي‌کنند را هم نمي‌دانند ! اين معضل در برخي از مناطق کشور به قدري جديست که حتي صداي هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شوراي اسلامي را هم درآورده و به گفته وي "تحصیل دانش‌آموزان برخي از شهرستان‌هاي خوزستان در محل نگهداری حیوانات شرم آور است."

+++

با اينکه زمان زيادي تا آغاز سال تحصليلي جديد باقي نمانده‌ اما کم کم خبرهايي از گوشه و کنار درباره وضعيت اسف بار مدارس برخي از شهرستان‌ها به گوش مي‌رسد. نبود ميز و صندلي کافي به تعداد دانش‌آموزان، قطع بودن آب و برق به دليل بدهي‌هاي ميليوني، کمبود نيروي انساني شايد در مقايسه با وضعيت برخي از مدارس استان خوزستان مشکل کوچک و بي‌اهميتي باشد. در شرايطي که چند ساليست بحث مدارس الکترونيکي به ميان آمده و اين موضوع نويد اين را مي‌دهد که رنگ محروميت از اين واحدهاي آموزشي برداشته شود.

اما دانش‌آموزان شهرستان‌هاي ایذه و باغملک از ابتدايي‌ترين امکانات تحصيلي يعني محلي مناسب براي کلاس و درس هم محرومند و در چهارديواري درس مي‌خوانند که قبل از تبديل شدن به کلاس درس محل نگهداري حيوانات بوده است. علاوه بر اينکه اين دانش‌آموزان هيچوقت نمي‌‌توانند درکي درست از کلاس درس داشته باشند و تحصيل در چنين محل‌هايي به لحاظ بهداشتي هم سلامت دانش‌آموزان را مورد تهديد قرار مي‌دهد.

تحصيل دان‌آموزان در محل نگهداري حيوانات!

هدایت الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شوراي اسلامي با تاييد اينکه دانش‌آموزان برخي از شهرستان استان خوزستان در محل نگهداري حيوانات درس مي‌خوانند، مي‌گويد: روستاهای "سبزی" و "سید خدر" از حداقل امکانات رفاهی هم محروم هستند. به طوري که زماني که وارد روستای سیدخدر شدم اوج ناکارآمدی مدیران را در این سالهای اخیر مشاهده کردم، در این روستا که چندین خانوار زندگی می‌کنند و محرومیت از سر روي اين منطقه مي‌بارد.

وي ضمن اشاره به وضعیت اسف بار مدرسه روستای سیدخدر مي‌افزايد: وقتی به سراغ مدرسه این روستا رفتم، مشاهده کردم 2 فضا که در کنار هم قرار گرفتند که در گذشته محل نگه داری حیوانات بوده‌اند و اکنون یکی از آنها را به کلاس درس اختصاص دادند.

خادمی با اشاره به اينکه روستاي سيدختر تنها محلي نيست که با چنين مشکلاتي دست و پنجه نرم مي‌کند، ادامه مي‌دهد: متاسفانه اکثر مناطق استان خوزستان از قبیل روستای برده زرد، بنه ارون، قلعه لوا، اوند، و سادات محمد ابراهیم هم با اين دست از مشکلات روبه‌رو هستند و جاي تاسف دارد که در این سال‌های اخیر با گذشت دولتها هیچ نگاهی به این منطقه‌ها نشده است.

وي ضمن انتقاد از وزير آموزش و پرورش کشور مي‌گويد: به وزیر آموزش و پرورش هشدار می‌دهم، چه استدلالی وجود دارد که در استان خوزستان باید دانش آموزان در محل نگهداری حیوانات درس بخوانند، آیا در بقیه شهرهای ایران هم چنین است؟ گذاشتن یک کانکس برای تحصیل دانش آموزان چه هزینه ای برای وزارتخانه در پی دارد؟

دختران محروم از تحصيل!

البته همانطور که مي‌دانيم مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان‌هاي محروم استان خوزستان چيزي فراتر از تحصيل در مدارس غيراستاندارد و قطعي آب و برق است. به طوري که جواد کاظم نسب الباجی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی دختران در برخی مناطق استان خوزستان به خاطر نداشتن مدرسه راهنمایی و ممنوعیت رفتن به نقاط دیگر برای تحصیل گریه می‌کنند.

وي با اشاره به اينکه خیلی تأسف بار است که فرزندان این استان تا مقطع ابتدایی درس می خوانند، مي‌افزايد: متاسفانه دختران در برخی از روستاهاي خوزستان به دليل بي‌توجهي مسئولان براي احداث مدرسه در مقطع متوسطه اول، از تحصيل باز مي‌مانند. درحالي که سالهاست صحبت از سوادآموزي مي‌شود و تلاش‌هايي هم براي ريشه‌کن شدن بي‌سوادي صورت گرفته است اما همچنان به دليل بي‌توجه متوليان امر تعداد زيادي از کودکان و نوجوانان از تحصيل باز مي‌مانند!


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار