کد خبر: 812026
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل از اجراي شش طرح بزرگ مرزی در راستاي مهار آب هاي مرزي استان خبر داد.

داوود نجفیان در جریان بازدید خبرنگاران از سد عمارت در گرمی گفت: شرکت آب منطقه‌ای طرح‌های خوبی را در حوزه مهار آب‌های مرزی با اختصاص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی اجرا می‌کند که این پروژه‌ها به ویژه در شمال استان اردبیل با سرعت بیشتری در حال اجراست.

وی اولویت نخست شرکت آب منطقه‌ای را تأمین منابع آب مورد نیاز در حوزه شرب اعلام کرد و گفت: هر چند تنها شش درصد آب مصرفی کشورمربوط به شرب است و 94 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود اما ضرورت دارد در بهره‌برداری از منابع آب با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری توجه جدی انجام شود.

نجفیان سیاست وزارت نیرو را سیاست اصولی در کاهش ساخت و سازها در بخش سدسازی و توجه به بهره‌گیری از منابع آب پایدار و بهینه‌سازی مصرف آب اعلام کرد و افزود: سد عمارت گرمی که از پروژه‌های حیاتی در این منطقه است هم اکنون با پیشرفت بالای 50 درصد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه پروژه سد عمارت سال آینده به شرط تأمین منابع اعتباری که از محل صندوق با سرعت و دقت نظر شاهد جذب آن هستیم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: برای این پروژه در سال‌جاری بیش از 97 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

در سفر هیأت دولت پیرو طرح توجیهی ارائه شده خدمت مقام معظم رهبری و تدبیر دولت مبلغ 5.1 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با اذن رهبری برای اجرا و اتمام شش طرح بزرگ مرزی در استان اختصاص یافت.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار