کد خبر: 811883
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در گفتگو با «جوان»:
همه ساله در آستانه سال تحصیلی، رفت و آمد دانش آموزان با استفاده از سرویس مدرسه به دغدغه جدی خانواده ها تبدیل می شود و تجربه نشان داده اگر سرویس مدارس ساماندهی نشود و به صورت متفرقه فعالیت کنند خسارت های جبران ناپذیری به جامعه وارد می شود. از طرفی متولیان امر و مسئولان مربوطه نیز نظارت بر فعالیت سرویس مدارس را بسیار پر اهمیت می دانند و کوچکترین بی نظمی و وقوع هر گونه اتفاق ناخوشایند در این حوزه را بر نمی تابند. از این رو در سال های اخیر ساماندهی سرویس مدارس به مطالبه جدی اولیای دانش آموزان و رویکرد اصلی متولیان امر تبدیل شد. این مهم باعث شد به سراغ سید رضا جعفریان - معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برويم و در خصوص نحوه سرویس دهی مطلبوب به دانش آموزان ابا ايشان به گفتگو بنشينيم:
راضیه کشاورز
امسال 72 هزار دانش آموز اصفهانی از سرویس مدارس استفاده می کنند

امسال نحوه سازماندهی سرویس مدارس چگونه است؟

تعداد 6358 خودروی پلاک شخصی ، 2069 خودرو تاکسی ، 264 خودرو ون و تعدادی اتوبوس که از امسال به صورت پایلوت سرویس دهی می کند، در خدمت سرویس مدارس هستند.

این تعداد خودرو 65 درصد از مدارس ابتدایی، 35 درصد از مدارس راهنمایی و دبیرستانی را پوشش می دهد که در مجموع 72 هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده می کنند.

روند شکل گیری سرویس مدارس به این گونه است که در ابتدا راننده ای که تمایل به فعالیت در این بخش دارد، بایستی به شرکت های سرویس مدارس مراجعه و ثبت نام کند .

شرکت ها راننده را به سازمان تاکسیرانی اصفهان معرفی می کنند تا مراحل گزینش را طی کند و چنانچه حائز شرایط بود باید در کلاس های 3 روزه آموزشی که به صورت اجباری در سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برگزار می شود ، شرکت کند و پس از آن کارت شهری یا پروانه کار برای راننده متقاضی سرویس مدارس صادر و به شرکت ها معرفی می شود و در ادامه آرم و علائم توسط شرکت به راننده تحویل داده می شود تا برای سرویس دهی به دانش آموزان آماده باشد.

در حال حاضر 48 شرکت جهت سرویس مدارس در شهر اصفهان فعال هستند.

فرآیند ثبت نام دانش آموزان برای استفاده از سرویس های مدارس چگونه است؟

ثبت نام دانش آۀموزان همزمان با ثبت نام مدارس در مدارس توسط مدیران و یا نماینده شرکتهای سرویس مدارس مستقر در مدارس انجام می شود و پس از آن فرم ها و قراردادهایی تنظیم می شود.

امسال تغییراتی در قراردادها اعمال شده است که نرخ مصوب کرایه ای که شورای اسلامی شهر تصویب کرده به همراه نرخ مسافت در قرارداد قید شده است .

انتخاب سرویس توسط خانواده ها انجام می شود و یا بر اساس محدوده سکونت آنها است؟

انتخاب سرویس بنا به انتخاب خانواده ها است که هنگام ثبت نام خودشان اعلام می کنند که از چه نوع سرویسی می خواهند استفاده کنند و بر مبنای رقمی که در قرارداد پیش بینی شده و توان مالی خانواده ها انجام می شود.

در طول سالهای گذشته تحصیلی میزان رضایتمندی خانواده ها از سرویس مدارس را چگونه ارزیابی می کنید؟

برای شرکت ها 2 سیستم ارزیابی داریم ،یکی سیستم آموزش و پرورش است که توسط مدیران مدارس شرکت ها ارزیابی و نمره از صفر تا صد داده می شود ، در پایان سال تحصیلی نمره مد نظر آموزش و پرورش به سازمان تاکسیرانی ارجاع می شود.

البته خود سازمان تاکسیرانی هم به شرکت ها بر اساس نوع خدماتی که ارایه می کنند نمره می دهد.

این امتیازات جمع می شود و در کمیسیون ماده 18 که متشکل از نماینده آموزش و پرورش، نماینده انجمن اولیاء و مربیان و نماینده تاکسیرانی، نماینده پلیس راهور، نماینده فرمانداری و کارشناسان مربوطه است ، رتبه بندی و سهمیه شرکت ها برای سال بعد مشخص می شود.

اگر شرکتی نمره پایینی داشته باشد و مرتکب تخلف شده باشد به هیأت انضباطی سازمان تاکسیرانی معرفی می شوند.

امسال 2 شرکت را لغو امتیاز کردیم و فعالیت 2 شرکت هم برای یک سال تحصیلی معلق شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار