کد خبر: 811862
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
دبیرکل سازمان ملل که به خاطر مخالف با شهرک‌سازی از سوی نتانیاهو مورد حمله قرار گرفته بود می‌گوید این اقدام نتانیاهو وی را ناراحت کرده و اسرائیل باید شهرک‌سازی و ظلم به فلسطینی‌ها را متوقف کند.
فارس: پس از آنکه «بنجامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار یک پیام ویدئویی، مخالفان شهرک‌سازی را موافق تصفیه‌ قومی دانست، دبیرکل سازمان ملل که هدف این انتقاد بود به دفاع از خود وادار شد.

نتانیاهو در پیام ویدئویی خود که جمعه گذشته منتشر شده بود، از افرادی شهرک‌سازی را برای روند صلح مضر می‌دانند، انتقاد کرده بود.

«بان کی‌مون» پس از هفت روز به این پیام ویدئویی واکنش نشان داد و در جمع اعضای شورای امنیت ملل متحد گفت: «بیانیه اخیر نخست‌وزیر اسرائیل که مخالفان توسعه شهرک‌ها را موافق تصفیه قومی دانسته بود، باعث ناراحتی من شد. این امر غیرقابل‌قبول و بیدادگرانه است.»

دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت: «اجازه بدهیم واضح بگویم. شهرک‌سازی بر اساس قوانین بین المللی، غیرقانونی است. اشغال، خفقان و ظلم باید تمام شود.»

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یکشنبه هفته گذشته به این پیام ویدئویی نتانیاهو واکنش نشان داده و گفته بود: «ما آنطور که اسرائیل تلاش می‌کند نشان دهد، منزوی نیستیم. اسرائیل حقیقتاً در سطح بین الملل منزوی است زیرا به ادامه مسیر صلح علاقه‌ای ندارد و با ادامه شهرک‌سازی به اماکن مقدس آسیب می‌زند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار