کد خبر: 811656
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

لیگ قهرمانان اروپا

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته نخست شب دوم لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید در برنابئو از تیم سابق رونالدو پذیرایی می‌کند و یوونتوس و سویا هم به دنبال انتقام گرفتن از همدیگر هستند.

به گزارش ایسنا، هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جدید چهارشنبه شب با انجام ۸ دیدار به پایان خواهد رسید تا فوتبال در قاره سبز هفته هیجانی و حساسی را پشت سرگذارد.

گروه E

تاتنهام، موناکو، بایرلورکوزن و زسکا مسکو چهار تیمی هستند که در این گروه شانس خود را برای صعود به دور بعد امتحان خواهند کرد.

در حساس‌ترین دیدار این گروه تاتنهام در وایت هارت لین به مصاف موناکو خواهد رفت. با توجه به تغییر و تحولی که در این دو تیم به وجود آمده پیش بینی می‌شود که شانس‌های اصلی صعود به دور بعد باشند.

تاتنهام یکی از آماده‌ترین تیم‌های کنونی فوتبال جزیره است. این تیم با هدایت مائوریسیو پوچتینو فصل جدید لیگ برتر انگلیس را هم خوب آغاز کرده و در چهار بازی خود هشت امتیاز به دست آورده است تا نشان دهد که در فصل جاری هم از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی به شمار می آید.

سفید پوشان وایت هارت لین در دیدار اخیر خود در لیگ جزیره با چهار گل در خانه استوک سیتی به پیروزی رسیدند تا برای حریفان خود خط و نشان بکشند و با روحیه خوبی لیگ قهرمانان اروپا را شروع کنند اما موناکو هم تیم آماده‌ای در فصل جدید لیگ فرانسه نشان داده است و پیروزی سه بر یک این تیم برابر پاری سن ژرمن به خوبی ثابت می‌کند که این تیم می‌تواند در لیگ قهرمانان اروپا برای هر تیمی خطرناک باشد.

موناکو فصل جدید لیگ فرانسه را خوب شروع کرده و با ۱۰ امتیاز در صدر جدول رده بندی جای دارد. دو تیم موناکو و تاتنهام فصل قبل در لیگ اروپا به مصاف هم رفتند که دیدار رفت با نتیجه چهار بر یک به سود تاتنهام به پایان رسید و دیدار برگشت با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا این تاتنهام باشد که به دور بعد راه پیدا کند.

نقطه قوت دو تیم خط حمله است؛ جایی که رادامل فالکائو در موناکو به روزهای اوج خود برگشته و از طرف دیگر هم هری کین با گلی که در بازی با استوک به ثمر رساند نشان داد که رفته رفته به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود.

بایرلوزکوزن-زسکا مسکو

در دیگر دیدار این گروه دو تیم بایرلوزکوزن و زسکا به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم در فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا هم حضور داشتند اما نتوانستند از مرحله گروهی به دور بعد راه پیدا کنند و بسیار بعید است که در فصل جاری هم شانسی برای صعود به دور بعد داشته باشند.

گروه F

رئال مادرید، اسپورتینگ لیسبون، بوروسیا دورتموند و لیگا ورشو چهار تیم این گروه هستند که برای صعود به دور بعد باید به مصاف هم بروند.

رئال مادرید-اسپورتینگ لیسبون

در حساس‌ترین و جذاب‌ترین دیدار این گروه رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو باید به مصاف اسپورتینگ لیسبون برود. این دیدار برای یک بازیکن خاطرات نوستالژیک خواهد داشت و او کسی جز کریستیانو رونالدو نیست که برای نخستین بار با پیراهن لیسبون بود که خود را به فوتبال اروپا شناساند و طبیعی است که این ستاره پرتغالی شور و شوق زیادی برای رویارویی با تیم سابق خود داشته باشد. رئیس باشگاه لیسبون قبل از این دیدار به ستایش از رونالدو پرداخت و ابراز امیدواری کرد که این بازیکن روزی به تیم سابق خود برگردد.

رونالدو درباره رویارویی با تیم سابق خود گفت: دیدار با اسپورتینگ برای من طعم و مزه خاصی دارد. بسیار دوست داشتم تا با این تیم بازی کنم. اسپورتینگ تیم خوبی است و مربی بادانشی دارد.

رئال مادرید با هدایت زین الدین زیدان به کلی متحول شده است. این تیم فصل قبل توانست با کمک قرعه‌های خوبی که نصیبش شد یازدهمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و در سال جاری هم شانس بالایی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود دارد. رئال با زیدان تیم خوش شانسی نشان داده است. این تیم فصل قبل تا فینال قرعه‌های خوبی نصیبش شد و در فصل جاری هم قرعه بسیار ایده‌الی دارد و به راحتی می‌تواند به عنوان صدرنشین به دور بعد راه پیدا کند.

زین الدین زیدان قبل از این دیدار حساس اظهار نظری را بر زبان آورد که هواداران رئال را شوکه کرد. او گفت: رئال مادرید از شانس‌های اصلی قهرمانی در فصل جاری نیست.

به نظر می‌رسد که این سخنان زیدان زیاد جدی نباشد چرا که رئال در فصل جدید آماده‌تر نشان داده و با وجود آنکه در فصل جابجایی تابستانی خرید بزرگی نداشت اما در هر سه بازی خود در لالیگا به پیروزی رسیده است.

لیگا ورشو- دورتموند                                                                                                                                                                                     در دیگر دیدار این گروه نماینده لهستان در خانه خود از بوروسیا دورتموند پذیرایی می‌کند. نماینده لهستان تیمی کم تجربه در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌آید و طبیعی است که شانس بسیار کمی برای صعود به دور بعد دارد اما دورتموند اگر می‌خواهد به دور بعد راه پیدا کند باید سه امتیاز بازی نخست را کسب کند.

گروه G

شاید بتوان راحت‌ترین و خوش شانس‌ترین گروه لیگ قهرمانان اروپا در فصل جدید را گروه G نامید؛ جایی که هر چهار تیم پورتو، لسترسیتی، گپنهاگن و کلوپ بروژ بلژیک شانس صعود به دور بعد را دارند.

پورتو باتجربه‌ترین تیم این گروه به شمار می‌آید و سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با هدایت ژوزه مورینیو را در کارنامه دارد.

این تیم با جذب چهره سرشناسی چون ایکر کاسیاس به دنبال قدرت نمایی دوباره در لیگ قهرمانان اروپا است و این شانس را دارد تا به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کند. این تیم در گام نخست میزبان کپنهاگن دانمارک است و با پیروزی در گام نخست می‌تواند شانس خود را برای صعود به دور بعد افزایش دهد.

پورتو در فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا ناامید کننده ظاهر شد و در گروهی که چلسی، دیناموکیف و نماینده رژیم اشغالگر قدس در آن حضور داشتند به عنوان تیم سوم به دور بعد راه پیدا کرد.

در دیگر دیدار این گروه لسترسیتی شگفتی‌ساز فصل قبل لیگ برتر انگلیس در خانه کلوپ بروژ به میدان می‌رود. لسترسیتی برای حضور قدرتمندانه در لیگ قهرمانان اروپا و فصل جاری لیگ جزیره ستاره‌های بزرگ خود را به استثنای انگولو کانته حفظ کرده است اما این تیم در فصل جدید نمایش بدی داشته و چند روز قبل برابر لیورپول در آنفیلد تحقیر شد اما بعید به نظر می‌رسد که شاگردان رانیری مشکلی برابر نماینده بلژیک داشته باشند.

گروه H

در نهایت نوبت به آخرین گروه می‌رسد؛ جایی که چهار تیم یوونتوس، سویا، لیون و دینامو زاگرب در آن قرار دارند.

یوونتوس- سویا

بدون شک حساس‌ترین بازی این گروه بین دو تیم یوونتوس و سویا برگزار خواهد شد که از شانس‌های اصلی صعود به دور بعد هستند و تیمی که بتواند در این دیدار به پیروزی برسد شانس بالایی برای صدرنشینی خواهد داشت.

هر دو تیم سویا و یوونتوس تغییرات زیادی در فصل جابجایی تابستانی داشتند. یوونتوس پل پوگبا و آلوارو موراتا دو ستاره سرشناس خود را از دست داد اما گونسالو ایگواین، مهدی بن عطیه و میرالم پیانیچ را جذب کرده و یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌آید.

سویا هم تغییرات زیادی در تابستان داشته و بیشترین تغییر را در فصل جابجایی تابستانی در بین تیم‌های اروپایی به نام خود به ثبت رساند. این تیم نسبت به گذشته تغییر اساسی کرده و با آمدن سامپائولی به جای اونای امری از فوتبال دفاعی به فوتبال هجومی روی آورده است و سامپائولی با جذب بازیکن فانتزی مثل سمیر نصری به دنبال فوتبال هجومی و تماشاگرپسند است.

دو تیم در فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا هم همگروه بودند که در دیدار رفت یوونتوس با دو گل به پیروزی رسید و در دیدار برگشت این سویا بود که با یک گل به پیروزی رسید اما در نهایت نتوانست به دور بعد راه پیدا کند و این یوونتوس و منچسترسیتی بودند که به دور بعد رفتند تا شاگردان اونای امری به لیگ اروپا بروند و دوباره جام قهرمانی را بالای سر برند.

لیون - دیناموزاگرب

در دیگر دیدار این گروه هم لیون در ورزشگاه خانگی خود از دیناموزاگرب پذیرایی می‌کند و با توجه به اینکه بازی در فرانسه برگزار می‌شود شانس لیون برای پیروزی بیشتر از حریف اوکراینی خود است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار