کد خبر: 811256
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
گفت‌وگوي «جوان» با يكي از عوامل نماهنگ كبوتران منا
تلخي فاجعه منا هنوز همراه مردم ايران است. آنها هنوز دوم مهر 1394 را فراموش نكرده‌اند. هنوز خانواده‌هاي بسياري داغدار عزيز ِ به حج رفته‌شان هستند.
آرمان شريف
تلخي فاجعه منا هنوز همراه مردم ايران است. آنها هنوز دوم مهر 1394 را فراموش نكرده‌اند. هنوز خانواده‌هاي بسياري داغدار عزيز ِ به حج رفته‌شان هستند. فاجعه منا از دردناك‌ترين اتفاقاتي بود كه براي مسلمانان افتاد. همه را غمگين و ناراحت كرد. بنرهاي شاد بازگشت از وطن جايش را به پارچه‌هاي سياه تسليت داد. ناگهان شهر سياه‌پوش شد و ملت عزادار.
يك سال از فاجعه تلخ منا مي‌گذرد و هر كس بنا به توانش سعي دارد در اين زمينه كاري انجام دهد. يكي شعري بسرايد، يكي نماهنگ و كليپ بسازد و ديگري قطعه‌اي موسيقي بخواند. همه در آثارشان سعي دارند ياد و خاطره شهداي منا را زنده نگاه دارند.  اعضاي مؤسسه اميرالمؤمنين هم با ساختن نماهنگ كبوتران منا سعي كرده‌اند دين‌شان را به شهداي اين فاجعه و خانواده‌هاي داغدارشان ادا كنند. اين مؤسسه از سال 1390 فعاليت مي‌كند و هيچ وابستگي ارگاني به نهاد يا سازمان خاصي ندارد. حدود 20 نفر نوجوان به صورت خودجوش دور هم جمع شده‌اند تا براي اعتقاد و علاقه‌شان كار كنند.
علي لطفي مدير اين مؤسسه در گفت‌وگو با «جوان» توضيح مي‌دهد كه اين نماهنگ هم به سفارش جايي ساخته نشده و بچه‌ها فقط بنا به ارادت و عشقي كه دارند اين نماهنگ را ساخته‌اند. لطفي درباره دلايل ساخت نماهنگ كبوتران منا مي‌گويد: اصلي‌ترين موردي كه باعث شد ما درباره شهداي منا نماهنگ بسازيم فرمايش مقام معظم رهبري بود كه فرمودند شهداي منا را فراموش نكنيد. تا الان هم در اين زمينه قدمي برداشته نشده بود و ما به عنوان بچه حزب‌اللهي و مؤسسات خودجوش كه هميشه رهبر از آنها تعريف كرده‌اند وظيفه داريم به اين دغدغه رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانيم و در اين زمينه قدمي برداريم. خدا را شكر هر وقت هم در اين زمينه‌ها كاري انجام داده‌ و جلو رفته‌ايم، اهل بيت و شهدا بسيار به ما لطف كرده‌ و كمك‌حالمان بوده‌اند.
لطفي محتواي نماهنگ را اينگونه بيان مي‌كند: اين نماهنگ به اين صورت شروع مي‌شود كه پدري شهيد شده و فرزندش چشم به راه و منتظر است. فرزندش پرچم «لبيك يا امام حسن(ع)» را در دست مي‌گيرد تا راه پدرش را ادامه دهد. پايان نماهنگ هم به اين صورت است كه بقيع ساخته ‌شده و امام زمان(عج) ظهور كرده‌اند و آل‌سعود و يهود به مدد ظهورشان نابود مي‌شوند.  شاعر اين نماهنگ آقاي اسداللهي است و قرار شده صدا و سيما آن را پخش كند. پس از پخش از طريق تلويزيون، اعضاي مؤسسه تصميم به پخش گسترده نماهنگ در فضاي مجازي كرده‌اند.
لطفي ضمن اشاره به اينكه تمام تلاش بچه‌ها رساندن پيام به دست حضرت آقاست، مي‌گويد:‌ اميدواريم ايشان نماهنگ را از طريق تلويزيون تماشا كنند ولي اگر نشد مي‌خواهيم اثر را به دست‌شان برسانيم و لبخند رضايت را روي صورتشان ببينيم. تنها هدفمان از ساخت و پخش نماهنگ همين است.  اين اولين كاري است كه اين مؤسسه به صورت كليپ و نماهنگ انجام مي‌دهد. مدير مؤسسه معتقد است استقبال خوبي از كار صورت گرفته و هر جايي كه اثر را ديده خواهان پخش آن در سايت‌ها و فضاي مجازي شده است.
لطفي درباره فعاليت‌هاي ديگري كه مؤسسه‌شان انجام مي‌دهد، مي‌گويد: بچه‌ها همه نوجوان هستند و ما هم كار تربيتي با بچه‌ها مي‌كنيم. بچه‌ها را در مدارس جذب مي‌كنيم و در مؤسسه كارهاي مختلفي مثل فعاليت‌هاي مذهبي، علمي و ورزشي انجام مي‌دهيم. در زمينه شهدا هم چون برايمان اهميت زيادي دارد كارهاي زيادي انجام مي‌دهيم. رهبري در فرمايشات تأكيد داشته‌اند كه ‌شهدا بايد در اولويت قرار بگيرند و ما هم بنا به اين فرمايش تصميم گرفته‌ايم بيشتر از چيزي كه در توا‌نمان است در اين زمينه كار ‌كنيم. اميدوارم بتوانيم به اين فرمايش مقام معظم رهبري جامه عمل بپوشانيم.
وي در ادامه بيان مي‌كند:‌الان چند نماهنگ ديگر براي توليد و ساخت مدنظرمان است. به اميد خدا بتوانيم نماهنگ‌هايي درباره شهداي سپاه و مدافع حرم بسازيم و روي مباحثي مثل حجاب، امر به معروف و نهي از منكر و فتنه 88 كاري انجام دهيم.
اينكه مؤسسه‌اي بدون صرف هزينه‌اي از بيت‌المال و فقط بنا به عشق و علاقه درباره مسائل ارزشي مثل شهداي فاجعه منا اثري توليد كند كاري ارزشمند و بزرگ است. اين شيوه كار كردن مي‌تواند الگويي براي سازمان‌ها و نهادهاي عريض و طويلي شود تا با صرف كمترين هزينه‌ها، بهترين آثار را بسازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار