کد خبر: 810476
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
دادستان تهران:
قضات طبق دستورالعمل جديد در مورد سياست كاهش جمعيت كيفري از معرفي افراد معتاد به زندان‌ها خودداري كنند.
دومين نشست دادستاني تهران با موضوع آسيب‌هاي اجتماعي (مواد مخدر و روانگردان)، به رياست جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران برگزار شد.
در اين جلسه جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران با اشاره به اظهارنظر برخي مسئولان مبني بر عدم بازدارندگي مجازات‌هاي سنگين براي قاچاقچيان مواد مخدر اظهار داشت: سياست قوه قضائيه در مبارزه با قاچاقچيان تغييري نكرده و سياست‌هاي مقابله‌اي كماكان ادامه خواهد يافت. وي ضعيف كردن خط مقابله با مواد مخدر را داراي اشكال دانست و گفت: پليس، دستگاه قضايي و مردم مي‌دانند كه اگر قاچاقچيان بزرگ و باندهاي مافيا و مواد مخدر ايمن شوند و مطمئن باشند كه با آنها برخوردي نمي‌شود اقدامات خود را توسعه خواهند داد.

وي با خاطرنشان كردن اينكه مبارزه با آسيب‌ها نبايد موجبات آسيب به مردم را فراهم نمايد، تأكيد كرد: به جاي برخورد با افراد بايد با كانون‌ها و مراكز ارتكاب جرم مبارزه شود.
 
جعفري دولت‌آبادي از پليس خواست در مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي، رعايت قوانين را بكند و در مواردي كه نياز به صدور دستور قضايي است مانند دستگيري يا ورود به منازل افراد براي جلب آنان، با اذن مرجع قضايي اقدام شود.

وي استفاده از نيروي انتظامي در اجراي طرح‌ها و مانورهاي شهري را ضروري خواند و تأكيد كرد: اجراي طرح‌هاي انتظامي در شهرها صرفاً بايد توسط مأموران نيروي انتظامي اجرا شود.
دادستان تهران به موضوع جابه‌جايي معتادان متجاهر به عنوان نتيجه اجراي طرح‌هاي پليس اشاره كرد و اين شكل را از دو منظر قابل‌توجه دانست؛ اول آنكه جابه‌جايي معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر، نشان از مؤثر بودن اجراي طرح‌ها دارد و ديگر آنكه پليس بايد در مورد مراكز جديدي كه توسط چنين افرادي به عنوان كانون جديد ارتكاب رفتارهاي مجرمانه انتخاب مي‌شود، اقدام لازم را انجام دهد.
دادستان تهران از دستگاه‌هاي مسئول در حوزه مواد مخدر و روانگردان خواست به جاي رفع مسئوليت از خود، در پيشگيري از اعتياد، توانمند‌سازي، برنامه‌ريزي براي درمان معتادان و اجراي طرح‌هاي مصوب همكاري كنند.

وي با حمايت از اجراي طرح ساماندهي و جمع‌آوري معتادان متجاهر و انتقاد از اظهارنظر برخي مسئولان در مخالفت با اجراي اين طرح گفت: زيبنده نيست معتادان متجاهر در خيابان‌هاي پايتخت رها باشند.
دادستان تهران مقرر كرد: يكي از معاونين دادستان و جانشين معاونت زنان، كودكان و خانواده از مركز دي.‌آي.‌سي نادر در شرق تهران بازديد وضعيت خدمت رساني به معتادان تحت درمان را بررسي كنند.
 جعفري همچنين خواستار ارائه گزارش دقيق‌تري از سوي فرمانده پليس مواد مخدر كشور پيرامون وضعيت خرده‌فروش‌هاي مواد مخدر و اقدامات پليس در مقابله با اين پديده شد.
وي با بيان اينكه زندان‌هاي كشور در حال حاضر بيش از ظرفيت واقعي خود زنداني دارند، اعلام كرد قضات طبق دستورالعمل جديد قوه در مورد سياست كاهش جمعيت كيفري از معرفي افراد معتاد به زندان‌ها خودداري كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار