کد خبر: 808862
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
نگاهي به دستاوردها و اقدامات آبي‌پوشان جاده مخصوص
گروه صنعتي ايران خودرو در جهت تحقق استراتژي مولتي برند، رويكردهاي خود را در توسعه روابط بين‌المللي و دعوت از خودروسازان بزرگ و معتبر دنيا براي سرمايه‌‌گذاري در اين گروه صنعتي در زمينه توليد محصولات جديد، توسعه صادرات و طراحي پلت‌فرم و انتقال دانش فني و حركت به سوي خودروساز شدن قرار داده است.
در اين راستا و با گشايش فضاي سياسي و روابط بين‌المللي كشور، با تدبير مهندس هاشم يكه‌زارع، مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، اين گروه صنعتي موفق شد در پسا برجام با شركاي خودروساز بزرگ خارجي فعاليت‌هاي خود را توسعه دهد. از سوي ديگر براي دستيابي به اهداف تعيين شده در حوزه توسعه و تنوع محصول، در كنار ارتقاي كيفيت محصولات فعلي، همكاري‌هاي بين‌المللي و شراكت با توليدكنندگان مطرح جهاني به عنوان رهيافتي براي تأمين نياز مشتريان پيش روي گروه صنعتي ايران خودرو قرار گرفته است.
 
در همين راستا طي ماه‌هاي اخير اولين قرارداد پسابرجامي صنعت خودرو به مرحله اجرايي رسيده است. در بهار امسال شركت مشترك ايران خودرو و پژو با عنوان ايكاپ پايه‌ريزي شده و با انتخاب هيئت مديره و مديرعامل، به صورت رسمي فعاليت خود را آغاز كرده است.
مطابق با مفاد این قرارداد توليد محصول مشترك ايران خودرو و پژو در سال چهارم فعاليت به 70 درصد توليد داخلي خواهد رسيد. مشاركت قطعه‌سازان ايراني و اروپايي خود عامل بسيار مهمي در فناوري و به روز‌رساني توليدات قطعه‌سازان و افزايش كيفيت قطعات توليدي خواهد بود.
هم اكنون سالن‌هاي توليد محصولات مشترك درحال تجهيز و راه‌اندازي است و اولين محصول كه پژو 2008 است در اسفندماه امسال وارد بازار خواهد شد.

در كنار همكاري‌هاي بين‌الملل، گروه صنعتي ايران خودرو تقويت برند ملي و عرضه محصولات جديد با نشان داخلي را نيز دنبال مي‌كند. به گونه‌اي كه در راهبرد اين شركت، 40 درصد از سبد محصولات توليدي متعلق به برند ملي خواهد بود.
در اين مقال نگاهي بر عملكرد و فعاليت‌هاي بزرگ‌ترين خودروساز خاورميانه در سال 95 خواهيم داشت.
  
خدمات پس از فروش و فعاليت‌هاي امدادي به مشتريان
شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو، ايساكو، با تدوين برنامه‌هاي جامع و به روز، به دنبال كسب رضايت حداكثري مشتريان است. اين شركت در بهار امسال با ارائه خدمات امدادي در جشنواره نوروزي توانست رضايت مشتريان را به ميزان قابل توجهي جلب كند. جشنواره خدمات نوروزي كه با افزايش ناوگان امدادي در سراسر كشور همراه بود، با مديريت صحيح و به موقع امكانات و منابع شركت امدادخودروي ايران توانست تعطيلاتی به ياد ماندني را براي مردم و خدمتگزاران آنان در شركت ايساكو به جاي بگذارد.
آمارها حاكي ا‌ست، در اين جشنواره، كاركنان مركز تماس ايران‌خودرو به بيش از 98درصد تماس‌ها از ميان 140هزار تماس، پاسخ داده‌اند و تعداد 51 هزار و 500 خدمت امدادي صورت گرفته است. همچنين متوسط زمان انتظار مشتريان 24 دقيقه و 59 ثانيه، برآورد شده و زمان تعميرات نيز كاهش يافته است.
از ديگر سو، نظرسنجي و گزارش‌هاي نهايي نشان مي‌دهد 92 درصد مشتريان از دريافت اين خدمات ابراز رضايت كردند كه كاهش 50 درصدي شاخص شكايات نسبت به پذيرش در مقايسه با سال گذشته مويد اين رضايت‌مندي است.
همگام شدن شركت ايساكو با مشتريان در فضاي مجازي نيز از ديگر رويكردهاي جديد اين شركت است. اپليكيشن موبايلي كه اين شركت طراحي كرده در راستاي دسترسي راحت و مستقيم مشتريان به نيروي امدادي و استفاده از خدمات پس از فروش خودرو در اختيار مشتريان قرار گرفته است.
  
حفظ سهم بازار
گروه صنعتي ايران خودرو موفق شده در سال گذشته سهم بازار محصولات خود را به 54 درصد برساند. اين شركت درصدد است با توليد و عرضه محصولات متنوع و جديد سهم فعلي را حفظ كرده و حتي افزايش دهد.
 
در اين راستا گروه صنعتي ايران خودرو موفق شد با توليد 57 هزار و 879 دستگاه انواع خودروهاي سواري و وانت در مرداد ماه سال جاري بيشترين تيراژ توليد ماهيانه از ابتداي سال 94 را به ثبت برساند. ايران خودرو در مردادماه امسال توانسته تيراژ توليد خود را به ميزان 36 درصد نسبت به مرداد سال گذشته افزايش دهد. توليد مرداد ماه سال گذشته 42 هزار و 449 دستگاه خودرو به ثبت رسيده است.
آمار توليد تجمعي ايران خودرو در پنج ماه نخست امسال، حكايت از افزايش توليد به ميزان 11 هزار دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. اين شركت توانسته از ابتداي سال 95 تا پايان مردادماه 244 هزار و 265 دستگاه خودرو توليد و روانه بازار كند.
 همچنين در سال 95 روش‌هاي منعطف و متنوعي براي فروش محصولات فعلي ايران‌خودرو درنظر گرفته شده است. تأمين نياز و سليقه گروه‌هاي درآمدي مختلف مبناي تصميم‌گيري‌هاي ايران خودرو در زمينه فروش محصولات است. فروش نقدي و اقساطي با ارائه تسهيلات مناسب زمينه خودرودار شدن بسياري از مشتريان را فراهم كرده است.
   
گام‌هاي ايران خودرو در بازارهاي صادراتي
توليد بدون سرمايه‌‌گذاري از راهبردهاي اصلي ايران خودرو در كشورهاي صادراتي هدف است. ايران خودرو در بهار امسال تفاهمنامه‌اي را براي مونتاژ محصولات خود در كشور آذربايجان امضا كرده است. ايران خودرو هيچ‌گونه سرمايه‌‌گذاري در آذربايجان انجام نخواهد داد و مشاركت به صورت ارائه خدمات فني و مهندسي براي راه‌اندازي خط مونتاژ خواهد بود.
از ديگر اقدامات ايران خودرو در بازارهاي بين‌المللي، آغاز صادرات خودروهاي پليس به تركمنستان است. يكي از برنامه‌هاي ايران خودرو افزايش سهم در بازار كشورهاي آسياي ميانه و قفقاز از طريق اتحاديه گمرك اين كشورها است و بر همين اساس صادرات به كشورهاي تركمنستان، بلاروس و راه‌اندازي سايت آذربايجان و قزاقستان را در دستور كار قرار داده است.

مطابق با اهداف ترسيم شده براي سال 95، 30 درصد صادرات ايران خودرو به كشورهاي آسياي ميانه و قفقاز (CIS) خواهد بود كه تعداد 6 تا 9 هزار دستگاه هدف‌‌گذاري شده است. بخش ديگر صادرات محصولات ايران خودرو به كشور عراق است كه علاوه بر خودروي سواري به صورت قطعات منفصله، صادرات كاميون به صورت آماده نيز برنامه‌ريزي شده است.
صادرات به تونس از ديگر برنامه‌هاي امسال ايران خودرو در بخش صادرات است كه در مجموع صادرات 30 هزار دستگاه در سال 95 هدف‌‌گذاري شده است.
  
همكاري ايران خودرو ديزل با وزارت بهداشت
در بهار امسال شركت ايران خودرو ديزل در قراردادي با وزارت بهداشت متعهد به تأمين 800 دستگاه آمبولانس اين وزارتخانه شد.
برمبناي اين قرارداد، تجهيزات پيشرفته مورد نياز كابين بيمار از شركت‌هاي معتبر اروپايي تهيه و در آمبولانس‌هاي توليدي در شركت ايران‌خودرو ديزل نصب خواهند شد. اين محصولات از سرويس‌هاي شبكه گسترده خدمات پس از فروش شركت گواه در سراسر كشور برخوردار خواهند بود.
   
ايران‌خودرو توليدكننده برتر رنو
 همچنين در آخرين ارزيابي صورت گرفته از سوي شركت رنو، محصولات رنو توليدي در شركت ايران خودرو (تندر) در مرز طلايي كيفيت شركت رنو قرار گرفته و عنوان كيفيت برتر محصولات تندر درخاورميانه، آفريقا و هند را كسب كردند.
توليدكنندگان محصولات رنو در منطقه خاورميانه، هند و آفريقا براساس تقويم اجرايي شركت رنو همواره به صورت تصادفي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند كه در آديت موسوم به 00611 شاخص‌هاي كيفيت در هفته گذشته، گروه صنعتي ايران خودرو براي سومين بار پياپي موفق به كسب عنوان توليدكننده برتر شده است.
   
تحويل تاكسي جديد در روز اسقاط خودروی فرسوده
 همچنين گروه صنعتي ايران خودرو طرحي را اجرا كرده كه براساس آن رانندگان تاكسي مي‌توانند در روز اسقاط تاكسي فرسوده خود، ‌تاكسي نو را دريافت كنند.  سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور در اجراي طرح نوسازي ناوگان و جايگزيني 90هزار دستگاه تاكسي فرسوده با انعقاد قراردادي به گروه صنعتي ايران خودرو مأموريت داد تا به عنوان تأمين كننده اصلي خودروهاي اين طرح، جايگزيني 90هزار تاكسي فرسوده را آغاز كند.

طرح نوسازي ناوگان و جايگزيني 90هزار دستگاه تاكسي فرسوده در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي با حضور دكتر محمدباقر نوبخت، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور رونمايي شد تا با اجراي اين طرح ده‌ها هزار تاكسي فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومي خارج شود و گامي مهم در رفع بحران آلودگي هوا به ويژه در شهر تهران برداشته شود.
پس از آن، گروه صنعتي ايران خودرو برنامه‌ريزي و اجراي طرح «كليد به كليد» را با هدف تحويل تاكسي نو در هنگام اسقاط خودروی فرسوده آغاز كرد و همزمان با هفته دولت به مرحله اجرا رساند.
با اجراي اين طرح رانندگان و مالكان تاكسي مي‌توانند تا لحظه دريافت خودروی جديد، تاكسي قبلي خود را در اختيار داشته و از آن استفاده كنند. پيش از اجراي طرح «كليد به كليد» مراحل دريافت تاكسي جديد از زمان اسقاط خودروي فرسوده چندماه طول مي‌كشيد و قطع درآمد رانندگان تاكسي، ‌مشكلاتي را براي آنها به وجود مي‌آورد.

اين طرح همزمان با هفته دولت به صورت كامل به مراحل اجرايي خود رسيده است و تعداد تاكسي‌هاي تحويل داده شده در هفته دولت از مرز 11 هزار دستگاه گذشت.
 گروه صنعتي ايران خودرو اميدوار است كه با بهره‌گيري از دانش، تجربه و تخصص آميخته با تلاش و كوشش كاركنان مجموعه بتواند با برنامه‌ها و اهداف جامع ترسيم شده، در مسير تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل گام بردارد تا از اين رهگذر يادگار ارزشمندي را در حفظ و توسعه صنعت پيشرو كشور براي آيندگان برجاي بگذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار