کد خبر: 808770
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
برخلاف نگاه نگران رییس جمهور که راه مبارزه با فساد را بگیر و ببند نمی داند باید از نامه شهردار تهران به دادستان کل کشور استقبال کرد
جوان آنلاين: دكتر عبدالله گنجی مدیر مسوول روزنامه جوان و کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در كانال شخصي خود نوشت:
برخلاف نگاه نگران رییس جمهور که راه مبارزه با فساد را بگیر و ببند نمی داند باید از نامه شهردار تهران به دادستان کل کشور استقبال کرد. نکته ظریفی در نامه قالیباف آمده است که کمتر مورد توجه قرار گرفت. او از دادستان خواسته به عنوان مدعی العموم وارد شود .یعنی قالیباف در صدد تبرئه خود بر نیامده است و به عنوان شاکی به جلو فرار نکرده است. معنی دیگر این درخواست این است که تیغ عدالت از جایگاه مدعی العموم اگر بنده را هم متخلف بداند فرار نمی کنم.اگر نامه قالیباف به عنوان شاکی موضوع نوشته می شد تحلیل های تخریب کننده ای روی نامه گذاشته می شد که اکنون با استثنا نکردن خود و ننشستن بر روی صندلی شاکی از آن پیشگیری کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
در مبارزه با هر پدیده هم باید با علت وهم با معلول برخورد شود.در مبارزه با فساد بگیرو به بند لازم است ولی کافی نیست،شرط کافی برخورد با علت ایجاد فساد است.
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
0
0
تو راست مي گويي ايشان كه اول منكر شدند وفتنه جناح رقيب گفتند و... طی چند روز اخیر گزارشی در مورد برخی واگذاری های زمین و املاک توسط شهرداری تهران توسط این رسانه منتشر شد.

همانطور که معماری‌نیوز در گزارشات پیشین خود بارها اعلام کرد، یکی از این اسناد نامه‌ای است که سازمان بازرسی کل کشور برای محمد جواد شوشتری، مشاور و مدیر کل دفتر شهرداری تهران ارسال کرده است.

این نامه در تاریخ 15 مرداد 95 و با امضای خاقانی به عنوان رییس هیأت بازرسی پرونده ارسال شده است و خاقانی در آن توضیحاتی در مورد کلیات پرونده ارائه کرده و فهرست اسامی دریافت‌کنندگان اراضی و املاک واگذار شده را به آن پیوست نموده است.

براساس این نامه، هیأت بازرسیِ سازمان مذکور در روند اجرای حکمِ بازرسی عملکرد ستاد سازماندهی مسکن کارکنان شهرداری تهران و از خلالِ بررسی و مداقه در اسناد و سوابق مربوط به واگذاری اراضی و املاک به شرکت‌های تعاونی مسکن کارکنان و مدیران شهری و اشخاص حقیقی متوجه مسائلی شده است که این هیأت آن را «سوء جریانات» می‌خواند.

بر این اساس مخاطبِ نامه یعنی شوشتری «برخلاف ماده 6 آیین‌نامه مالی و معاملاتی سازمان املاک و مستغلات شهرداری و سایر ضوابط قانونی» دستور واگذاری املاک عمومی شهرداری به اشخاص را صادر کرده است.

در ادامه‌ی این نامه که با سربرگ رسمی سازمان بازرسی کل کشور ارسال شده، آمده است که این واگذاری‌ها «وفق ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری (از مصادیق جرم اختلاس) و ماده 598 قانون مجازات اسلامی، جرم تضییع محسوب شده و همچنین مطابق ماده 13 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری مصوب سال 1387 و بندهای 2، 6 و 30 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری قابل پیگرد قانونی می‌باشد».

همچنین پیش از پرداختن به جزئیات واگذاری‌ها خاقانی خطاب به شوشتری نوشته است «در راستای ماده 33 آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، مقتضی است راجع به هر یک از موارد مندرج در جداول پیوست، ضمن معرفی کامل خود [...]، دفاعیات خود را به تفکیک هر مورد و به طور مستدل و مستند حداکثر تا تاریخ 20 مرداد 95 به این هیأت ارسال نمایید».

در پایان هم تأکید شده که «بدیهی است در صورت عدم ارسال دفاعیه در مورد مقرر، اقدام قانونی لازم به عمل خواهد آمد».

گزارشاتی که معماری‌نیوز در طول چند روز اخیر نوشته و منتشر کرده است، مستند به این نامه و پیوست‌های آن است.

اما چند نکته:

1- معماری نیوز هیچ گونه اتهامی در مورد قانونی و یا غیرقانونی بودن این واگذاریها به کسی نسبت نداده است.

2- گزارشی که سازمان بازرسی کل کشور منتشر کرده است؛ هیچگونه مهر محرمانه ای نداشته و جزو اسناد طبقه بندی محسوب نمی شود و بر اساس قانون انتشار اسناد بدون طبقه بندی، هیچگونه منع قانونی ندارد.

3- بر اساس نوع نگارش گزارش خطاب به شوشتری، رییس دفتر شهردار تهران؛ بعید به نظر می رسد محتوای نامه جنبه سوالی داشته باشد. زیرا برخی موارد نسبت داده شده است. معماری نیوز بدون هیچگونه برداشتی؛ عینا نامه و اسامی لیست را منتشر می کند.

4- طی روزهای اخیر بسیاری از رسانه های وابسته به مدیریت شهری اتهام هایی نظیر اسناد دروغین، غیرواقعی، سیاسی کاری و .... به این رسانه وارد کردند که مجدد اعلام میشود، هیچ گونه دخل و تصرفی در انتشار گزارش رسمی بازرسی کل کشور صورت نگرفته است.

5- با توجه به اظهارات برخی مسئولین و مدیران شهری در مورد عدم اطلاع از محتوای گزارش، این گزارش جهت آگاهی همگان منتشر می شود.

6- معماری نیوز بعنوان اولین سایت خبری در حوزه معماری و شهری طی 7 سال از عمر رسانه ای خود؛ همیشه در راه حق گویی و در جهت آگاهی رسانی از آنچه شهروندان از عملکرد مسئولین و مدیران شهری باید بدانند، گام برداشته است و انشاله با یاری خداوند متعال، در این مسیر پیش خواهد رفت.

یاشار سلطانی
مدیرمسئول سایت خبری معماری نیوز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار