کد خبر: 808768
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
حاج کاظم رستگار بعد از دیدن فعالیت ها و درخشش ایشان در لبنان که زبانزد بود و به محض اینکه تیپ سیدالشهدا(علیه السلام) را تشکیل دادند، حاج احمد غلامی را به عنوان جانشین خودشان منتخب کردند.
سردار حاج محمدعلی فلکی از همرزمان شهید حاج احمد غلامی که به تازگی در نبرد با تکفیری ها و در حلب سوریه به شهادت رسیده است، در گفتگویی با خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق، گفت: سردار احمد غلامی یکی از اولین فرماندهان دفاع مقدس از تهران و اهل شهرری بود. ایشان قبل از این که به سپاه بیاید، ورزشکار و بوکسور بود و روحیه شجاعت و صلابت و روحیه نترسیدنش در جبهه تاثیرات زیادی داشت و در همان ماه ها و سال های اول یکی از فرماندهان شناخته شده استان تهران شد.

سردار فلکی با اشاره به اینکه حاج احمد غلامی سردار مصوب سپاه بودند و تا بازنشستگی در این نهاد انقلابی فعالیت داشتند، افزود: حاج کاظم رستگار بعد از دیدن فعالیت ها و درخشش ایشان در لبنان که زبانزد بود و به محض اینکه تیپ سیدالشهدا(علیه السلام) را تشکیل دادند، حاج احمد غلامی را به عنوان جانشین خودشان منتخب کردند. حاج احمد غلامی در عین صلابت و رشادت و در عین اینکه بسیار با تدبیر و دور اندیش بودند اما بسیار خوش رفتار و خوش گو بوده و رفتار صمیمانه ای داشتند. بعد از رفتن حاج قاسم رستگار در سال 63، حاج احمد تیپ مستقل شهید بروجردی که بعدها به نام 110 خاتم تغییر نام داد را تحویل گرفتند و تا پایان جنگ در جبهه ها حضور داشتند. بعد از پایان جنگ هم مسئولیت هایی را در نیروی زمینی سپاه داشتند.

فرمانده تیپ ادوات نینوا در زمان جنگ ادامه داد: حاج احمد غلامی 20 روز پیش برای بررسی اوضاع سوریه به این کشور رفتند که به فیض شهادت نائل شدند. ایشان قبل از این هم چندباری به عراق اعزام شده بودند.

سردار محمد علی فلکی درباره جرئیات تشییع پیکر شهید غلامی به خبرنگار مشرق گفت: سردار علی فضلی ستادی را با مسئولیت سردار حاج سید محمد ابوترابی تشکیل داده اند که مشغول پیگیری برنامه ریزی برای مراسم وداع با پیکر و تشییع این شهید عزیز هستند.

گفتنی است حاج احمد غلامی که 65 سال داشت، از بنیانگزاران تیپ 10 سید الشهدا علیه السلام بود که به تازگی در نبرد با تکفیری ها در حومه حلب به شهادت رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار